Autor Thema: Bedrading en kruisen Tmc's.  (Gelesen 4021 mal)

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Bedrading en kruisen Tmc's.
« am: 25. April 2008, 12:18:20 »
Beste mede forummers,

Ik zit met een vraag waarvan ik eigenlijk het antwoord wel weet maar wil toch graag jullie mening en evaring.

Ik ben bezig met de bedradingen aan te leggen onder mijn modules en kappen van niveau 1.

Nu kom ik eigenlijk niet anders uit dan op deze manier (zie bijlage).
Ik ontkom er niet aan om een kruising te maken (punt A:) met de digitale spanning welke naar de rails/ringleiding gaan.
Volgens mij niet echt een probleem-gever.

De volgende volgens mij wel.
Langs de bundel Tmc kabels loopt op een evenwijdige afstand (5 Cm.) +/- aan weers kanten 10 Cm analoge spanningskabels (zie bijlage punt B en C.)
Dit geldt ook voor de digitale spanningskabeltjes.

Nu mijn vraag, Pffffffft, zou dit een negatieve invloed kunnen hebben op mijn Tmc-kabels?

Zelf denk ik dat het geen echte problemen zou kunnen gaan geven maar ja, je weet nooit.
Misschien dat iemand van jullie hier praktijkervaring mee heeft betreffende WDP.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6394
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Bedrading en kruisen Tmc's.
« Antwort #1 am: 25. April 2008, 19:44:03 »
Hallo Riny,

bei mir laufen die analogen und digitalen Kabel im Abstand von 2 oder 3 cm nebeneinander (ohne sich zu kreuzen). Ich habe keine Probleme damit!
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Bedrading en kruisen Tmc's.
« Antwort #2 am: 25. April 2008, 20:03:44 »
Beste Stefan,

Hartelijk dank voor je reactie. ;)
Dit is voor mij een hele geruststelling.
Nu kan ik verder met die bedrading.

Nogmaals mijn dank.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Bols Joannes

  • Mitglied
  • Beiträge: 41
  • Ort: Zonhoven Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Bedrading en kruisen Tmc's.
« Antwort #3 am: 18. Mai 2008, 09:56:47 »
Hallo Riny

Wanneer de afstand tussen een stroomkabel en een Tmckabel(lintkabel) meer dan 2 tot 3 cm is kan dat volgens mij geen invloed hebben op interferentie. Indien U toch zou twijfelen en zeker bij kruisen van deze draden zou het best zijn een isolatie te plaatsen rond de stroomkabel op de plaats waar ze elkaar kruisen. Als isolatie kunt u zilverpapier gebruiken dat U dan moet verbinden met de aarde.

Beste spoorgroetjes

Joannes
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Windows XP-laptop-Dell Pc-monitor 27”-sp3-IntelCore

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Bedrading en kruisen Tmc's.
« Antwort #4 am: 18. Mai 2008, 10:16:53 »
Beste Joannes,

Ook bedankt voor je reactie en meedenken.
Stefan heeft hier ook al zijn mening en ervaring geplaatst.
Zelf denk ik dat het niet veel problelemn zal geven.
Ook om het feit dat ik de kruisingen haaks op elkaar laat lopen wat dus weer minder risico zou moeten geven.

Hier even een afbeelding van de situatie.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Bedrading en kruisen Tmc's.
« Antwort #5 am: 18. Mai 2008, 10:33:36 »
Riny,

Goede morgen,

Ik heb je foto eens bekeken en daar waar je de rode pijl hebt gezet zit nu  juist een klein puntje dat verbeterd kan worden (denk ik  ;D). Als je kruist, en dat is vaak niet te voorkomen, kruis dan haaks. Daar wil ik mee zeggen dat je niet kruist onder een bepaalde hoek maar haaks op elkaar  + . Dan heb je naar mijn idee nooit een problemen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Bedrading en kruisen Tmc's.
« Antwort #6 am: 18. Mai 2008, 10:44:19 »
Beste Bob,

Ook een goede morgen.

Ook bedankt voor je reactie.
Het punt wat je aangeeft, daar heb je helemaal gelijk in, alleen dit is al gewijzigd en staat al haaks op elkaar.
Dit is een iets oudere foto en van de wijziging had ik geen foto gemaakt (slim he?).

Hoe het zich zal gedragen zal de toekomst uit wijzen maar zelf heb ik er alle vertrouwen in.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"