Autor Thema: Informatie over de Nederlandse WinDigipet dagen in Ochten  (Gelesen 88280 mal)

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 februari
« Antwort #30 am: 11. Februar 2017, 15:34:03 »
Beste WDP'ers,

De bijeenkomst van vandaag zit er weer op. Net als in januari ook nu weer sneeuw, toch waren wij met 9 deelnemers, niet gek onder deze omstandigheden. Omdat de presentatie van de draaischijf met WDP helaas niet door is gegaan, komt de volgende keer aan bod, hebben wij geïnventariseerd welke vragen er waren. En zijn daarmee aan de gang gegaan. Hans heeft laten zien hoe hij een wissel met een servo bedient en instel, gaat toch erg mooi. Jan had een decoder bij zich die niet luisterde, hij luisterde ook niet naar ons, dus die gaat naar de schroothoop. Ook hebben wij afgesproken dat de bijeenkomst in april niet op de 8e is maar op de 15e is omdat de organisator er de 8e niet is. Dat kwam niet verkeerd uit want dan kan men naar Dortmund..... Bij elkaar was het weer een aangename bijeenkomst, iedereen bedankt.

Met groet, Henk
« Letzte Änderung: 11. Februar 2017, 18:19:00 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 februari
« Antwort #31 am: 11. Februar 2017, 17:12:50 »
Omdat het weer niet meewerkte moest ik strooien dus kon ik helaas niet komen. Hoop er de volgende keer wel bij te zijn.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 februari
« Antwort #32 am: 07. März 2017, 18:38:56 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag is er weer een bijeenkomst, de 64e alweer. Na dat er geïnventariseerd is welke vragen er zijn gaan we nu de draaischijf bekijken (deel 1). Ik denk dat dit een zeer interessant deel is. Daarna gaan we de vragen behandelen met gebruikmaking van de demobaan.

Zoals gewoonlijk wordt iedereen die WDP gebruiker is uitgenodigd om naar Culemborg te komen. Voor meer informatie zie het begin van dit draadje.

Met groet, Henk

« Letzte Änderung: 07. März 2017, 18:42:49 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 februari
« Antwort #33 am: 11. März 2017, 15:58:00 »
Beste WDP'ers,

De bijeenkomst van vandaag zit er weer op, Jac heeft uitgebreid verteld en via beamer laten zien hoe hij de draaischijf heeft voorzien van de PiCcommit elektronica. Heel interesant. Daarna heeft Hans nogmaals uitgelegd en laten zien op de div. demo spoortjes, (ieder had zijn eigen merk bij zich) hoe het programmeren van Cv's werkt.
Daarna het instellen van servo's voor bv. het omleggen van een wissel, hoe laat je de wissel langzaam/snel omgaan. Ook het functie mapping is behandeld, en wat mooi om met een functie  te ontkoppelen, eerst stukje vooruit, dan ontkoppelen en daarna achteruit alles met één druk op de funtieknop. Prachtig om te zien hoe dat werkt. Jac en Hans bedankt voor jullie bijdrage, het was weer een fijne bijeenkomst, leuk om op deze manier over onze hobby te praten.

De bijeenkomst in april is niet op de 8e maar op de 15e

Met groet, Henk
« Letzte Änderung: 11. März 2017, 18:38:53 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Hans Brand

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 8
  • Ort: Omg Nijmegen Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 februari
« Antwort #34 am: 13. März 2017, 20:34:07 »
Hallo allemaal

Allereerst sluit ik me bij Henk aan.
Ik wil bijdeze mijn complimenten overbrengen aan Jacques voor zijn duidelijke en mooie presentatie over een moeilijk onderwerp namelijk een goed functionerende draaischijf binnen WDP.  Ik denk dat ik ook namens andere spreek dat wanneer ik een keuze ga maken dat ik dan met een gerust hart je presentatie weer tevoorschijn zal halen om hem te raadplegen, Jacques , bijzonder leerzaam. Ben benieuwd naar deel 2!
Gr
Hans
Mvg

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    2018.1c Nederlands
  • Anlagenkonfiguration:
    Peco 55 & Fleischmann
  • Rechnerkonfiguration:
    Ecos2 Win10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 15 april
« Antwort #35 am: 11. April 2017, 18:54:23 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag is er weer een bijeenkomst, de 65e alweer. Na dat er geïnventariseerd is welke vragen er zijn gaan we nu de draaischijf bekijken (deel 2). Ik denk dat dit ook een zeer interessant deel is. Daarna gaan we de vragen behandelen met gebruikmaking van de demobaan.

Zoals gewoonlijk wordt iedereen die WDP gebruiker is uitgenodigd om naar Culemborg te komen. Voor meer informatie zie het begin van dit draadje.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 15 april
« Antwort #36 am: 12. April 2017, 18:27:34 »
Helaas kan ik er niet bij zijn omdat mijn caravan word afgeleverd ;D. Ik zou wel graag de demo van de draaischijf willen volgen maar misschien volgende keer ff beknopte info.
Veel plezier en mvg Frank
« Letzte Änderung: 17. April 2017, 19:19:27 von H.v.d.Oosterkamp »
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 15 april
« Antwort #37 am: 15. April 2017, 15:41:30 »
Beste WDP'ers,

Ook deze 65e bijeenkomst zit er weer op. Vandaag  in twee groepjes gewerkt één heeft het gehad over het inbinden van de draaischijf in WDP, en de andere groep heeft de demobaan onderhanden genomen wat betreft de terugmeldingen. Dit is opgelost zodat alles piekfijn werkt, na de verbetering de loc laten rijden, ongeveer een half uur, zonder dat er een verkeerde melding kwam. Iedereen weer bedankt voor zijn bijdrage.

Met groet en fijne paasdagen gewenst, Henk
« Letzte Änderung: 17. April 2017, 19:19:06 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 15 april
« Antwort #38 am: 27. April 2017, 14:06:43 »
Beste Henk,

Even een vraag als het mag.

Wijkt de werkwijze wat de draaischijf i.c.m. WDP betreft dan zoveel af van de beschrijving die Bob Vermeulen destijds geschreven heeft? Is de presentatie van Jacques ook ergens in te zien of te downloaden?
« Letzte Änderung: 27. April 2017, 15:29:48 von Hans Biere »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 15 april
« Antwort #39 am: 27. April 2017, 15:37:27 »
Beste Hans,

Nee dat is nog steeds actueel, en de manier om de draaischijf in WDP te integreren, maar aan dat deel zijn wij nog niet toegekomen.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 13 mei
« Antwort #40 am: 09. Mai 2017, 17:37:38 »
Henk ,Bob en Jacques

Gaan wij zaterdag weer verder met de draaischijf ?
Bij mij draait hij met de DTC en in Windigprt ( Ben in Zwolle geweest )
De testen pag 15 van Bob werken goed

Ik heb nog veel vragen over maken van meldingen en aansluitingen
Jacques zijn rekenblad heb ik ook ingevuld

Verder heb ik mijn rijplan omgegooid om loks te kunnen wisselen in het rijplan
dit geeft een hapering

Tot zaterdag met KO
Groetjes Peter
« Letzte Änderung: 09. Mai 2017, 19:14:26 von H.v.d.Oosterkamp »
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 13 mei
« Antwort #41 am: 09. Mai 2017, 19:12:19 »
Hallo Peter,

Wij gaan in ieder geval rijden, de rijwegen zijn gemaakt, dus nu eens zien hoe wij een treinrit gaan maken. Er blijft natuurlijk tijd voor vragen van de aanwezigen. Wij maken eerst een "spoorboekje" na aanleiding van de van de vragen.

En zoals gewoonlijk is iedereen weer welkom op deze WDP- bijeenkomst in Culemborg.

Met groet, Henk
« Letzte Änderung: 09. Mai 2017, 19:14:47 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Hans Brand

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 8
  • Ort: Omg Nijmegen Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 13 - mei
« Antwort #42 am: 14. Mai 2017, 01:37:01 »
Hallo WDPers.

Allereerst namens alle clubleden(stamtafel) een klein woordje van dank voor de penningmeester van onze club, een man die zijn werk in alle stilte trouw en bekwaam uitvoert en zorgt voor een goede sfeer als gebouwbeheerder maar ook als penningmeester de zaakjes puik voor elkaar heeft. Henk namens allen bedankt!!!!

Vandaag heb ik als beginnend WDPer de kracht mogen ervaren van ons software pakket op de club in Culemborg.

Wellicht denken jullie nu wat is dit nu, maar ik wil jullie dit wel uitleggen. Namelijk de interactie tussen het pakket WDP 2015, een modelbaan met locomotieven en de gebruikers. Het was smullen!

Onder leiding van Ronald Meijer hebben we vandaag onze eerste sessie meegemaakt vaneen foutloos werkende modelbaan in zijn eigen netwerk. Alle gebruikers met hun eigen laptop draadloos ingelogd op dat netwerk en dat alles ook nog eens op de beamer, Het moet niet fraaier worden. We reden aan het eind van deze sessie met drie locs tegelijkertijd (incl geluid) en alles erop en eraan. We waren actief bezig met zijn allen "hoe de locs te trimmen en af te stellen zodanig dat iedereen de verschillende wegen naar Rome begreep en kon aftasten.

Ronald het was weer smullen vandaag, daarom komen we graag naar Culemborg!

Zo tegen het eind van het seizoen is het goed om te realiseren wat we als club het afgelopen jaar hebben bereikt. We kunnen nu met trots zeggen dat we een interactief leslokaal  in een eigen draadloos netwerk   hebben voor al onze leden. Er is inmiddels een professioneel lespakket ontwikkelt  door de leden. En als laatste de uitdagingen stapelen zich weer op voor de laatste keer van het seizoen in juni of voor de start van het volgend seizoen , ideeen genoeg, de swung zit er echt in ook door toedoen van vers bloed.(Ruud)

Bijvb  voor de volgende en laatste keer van het seizoen gaan we aan de slag met profielen en waarschijnlijk een voortzetting op de intergratie van een draaischijf van PI commit in WDP. Als laatste laat ik jullie een amateuristische foto zien om even mee te genieten. Jongens het was geweldig, heb er erg van genoten vandaag!

Gr
Hans

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Mvg

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    2018.1c Nederlands
  • Anlagenkonfiguration:
    Peco 55 & Fleischmann
  • Rechnerkonfiguration:
    Ecos2 Win10

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 13 - mei
« Antwort #43 am: 14. Mai 2017, 09:10:23 »
Heren,

Ik sluit me helemaal aan bij het verslag van Hans, al vind ik dat hij zichzelf weer eens wegcijfert.  ;) :D

Ik draai nu al een tijdje mee en zeker het laatste jaar hebben we fantastiche en leerzame onderwerpen besprokenen maar wat ik vooral belangrijk vind is dat iedereen welkom is, van beginner tot expert. Er staat altijd iemand klaar om hulp te bieden bij vragen. Hier en daar een lolletje en niets moet, alles mag.....Daar geniet ik echt van.

Gr
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline koteeuwen

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: roelofarendsveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 13 - mei
« Antwort #44 am: 27. Mai 2017, 08:26:10 »
   
   Heren,
 
  Helaas kan ik de volgende keer op 10 juni niet aanwezig zijn ivm vakantie,
   Vanuit het zonnige kreta wens ik jullie dan een fijne bijeenkomst.
 
  Ik zal ook daar met veel plezier terug kunnen kijken op de bijeenkomsten die we met elkaar gehad hebben.
  Tot ziens in september,en iedereen bedankt voor zijn inzet waar ik weer veel van geleerd heb.
 
  Groet
  Ko.



Deelnemer Windigipet  gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    wdp 2021 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Rocoline zb 2rail gelijk str. centrale Intellibox II Electr, Littfinski   WD-DEC,  S-DEC-4-DC LS-DEC-NS  Uhlenbbrock GBM- 43 400
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel-core I 5 1 Terrabite terugmelding s88