Autor Thema: ZFA stopt  (Gelesen 4500 mal)

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #15 am: 13. Februar 2019, 21:55:22 »
Hallo Antoon,

Oke, dan stel ik voor dat je baanplan project de alle rijwegen repareert, zoals ik je reeds heb geadviseerd.

Sla die gewijzigde baan project op een externe memory stick bijv. en bewaar dit. Haal de PE WDP 2018 stick van je computer.

Ga naar programma verwijdering in je window menu en verwijderd compleet de WDP2018 programma.

Als dat is gebeurt, de WDP2018 stick weer in je USB poort van je PC en installeer vanuit die stick de WDP2018 programma + de update 2018.0b.

Via WDP Start menu je gewijzigde baan project weer laden.
En kijk of die K1 waarden weg is.
En maak dan als test een nieuwe project zoals je gedaan heb met een enkel spoor, en ook hier naar die K1 of die weg is.

Zoniet, even melden.

Met vriendelijke groeten,

Jan
« Letzte Änderung: 13. Februar 2019, 22:16:19 von Jan leendert »

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #16 am: 14. Februar 2019, 10:13:41 »
Beste Jan,

Ik heb zojuist ook nog even iets anders gedaan. Op een laptop waar nog nooit WDP heeft opgestaan 2018PE en updates geinstalleerd. Baanplannetje getekend en 2 rijwegen aangemaakt. Ook nu wordt K1 ingevuld. Als ik onze communicatie goed interpreteer is dat fout. Klopt dat? Het baanplannetje heb ik aangehecht.

Groeten


Antoon.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #17 am: 14. Februar 2019, 11:08:47 »
Beste Antoon,

Dat is correct dat de K1 niet aanwezig mag zijn.
Dat geeft dubbele Start contacten terwijl 1 startcontact de bedoeling was.
Het is niet de bedoeling dat er telkenmale bij situaties 2 start contacten moeten worden ingevoerd.
Dat is alleen moeilijker voor de gebruiker zelf, en niet handig.

Ik ga een bericht naar Markus Herzog sturen met de medeling omtrent onze discussie de K1 onderwerp.

Onder tussen kun je gewoon ermee doorgaan en controleer dan dat de K1 verwijderd dient te worden.
Dan zal de ZFA programma ook gewoon lopen.

Voorts wil ik je bedanken voor het werk en de test voortgang en we gaan dit melden.

Je hoort hier op het forum wat er van geworden is.

Met vriendelijke groeten,

Jan
« Letzte Änderung: 14. Februar 2019, 12:28:51 von Jan leendert »

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #18 am: 14. Februar 2019, 19:42:38 »
Hallo Antoon,

Heb met Markus contact gehad en het doet zich het volgende voor.

Bij WDP programma installatie stelt WDP een aantal Tools als standaard met een aanvinkvenster in.
Een van die aanvinkvenster zit ook in de Rijweg-Assistentie.

De rijwegen die je hebt aangemaakt heb je alles met Rijwegen-Assistentie bewerkt.
Hieronder zie je onder 4 screenshots die de stappen volgen om een optimale rijweg te kunnen configureren.

Screenshot 1.
Ik heb als voorbeeld met de rijweg-editor hetzelfde rijweg genomen als in regel 18 in jou ZFA programma.
In dit screenshot kies je als Start, links boven het groene kader en als Doel contact op de sein rechts midden, de rode kader.

screenshot 2.
Vervolgens komt een tweede menu op het scherm de Startrichtung und Varianten.
In het rode kader zie je dat "Automatisch Teilfreigabe …….." aangevinkt is.
Kies je deze variant dan ziet het beeld in screenshot het volgende uit.

screenshot 4. (even een sprongetje naar 4)
Als het variant venster van screenshot 4 is aangevinkt en je werkt verder de rijweg configuratie af, dan wordt
onder het tabblad Freigaben die Teilstrecken-Freigebe 1 K1 als 21 aangemerkt.
Deze tools is bedoeld als je later met doorschuiven van locomotieven en/of treinen gaat gebruiken.
Maar in jou geval even niet.
Dat is hetgeen wat er bij jou is gebeurd.
Hoe gaat het dan als je niet die K1 wil gaan gebruiken.
Dan terug naar die "Automatisch Teilfreigabe …….." aanvinking en zet daar geen aanvinking!.
Dan ziet het beeld in screenshot 3 zo uit.

Screenshot 3.
Hier zie je dus dat de K1 is inactief.
En dat is de normale rijweg waarvan je die kunt gebruiken.
Deze variant en de manier van de screenshot 3 rijweg aanmaking, is het hetzelfde bewerking als bij de Fahrstrassen-Navigator (voor beginners), waarvan je op de treinnummerveld van A naar B kunt aanklikken
en voert dezelfde bewerkingen uit als bij screenshot 3.

Met de camera bewerking, zoals je het weet, kun je alles repareren en naar de toestand als de rijweg naar voorbeeld van screenshot 3. Bovendien heeft die camera bewerking de mogelijkheid om 3 Teilstrecken-Freigaben in te delen, maar dit onderwerp is voor later als je geïnteresseerd in ben met het opschuiven van locs en/of treinen.

Dat was het eigenlijk. ;)

Met vriendelijke groeten,

Jan

Zu diesem Beitrag gehören 4 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 14. Februar 2019, 19:59:42 von Jan leendert »

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #19 am: 15. Februar 2019, 11:24:13 »
Hallo Antoon,

Resumerend gezien betekent dus, dat het verstandiger is om die Teilfrei-Gabe aanvinking niet te gebruiken bij rijwegen-Editor.

Van huis uit wordt gewoon een rijweg simpel van Start naar Doelcontact, en dat Startcontact 1 bezetmeldernummer heeft en het Doelcontact ook 1 bezetmelder nummer heeft ( met al dan niet tussen start en doel meerdere bezetmelders zijn opgenomen).

Gisteravond jou eerste baanplan alles met standaard rijwegen gerepareerd en de ZFA progrmma loopt probleemloos rondje rijden.

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Jan

« Letzte Änderung: 15. Februar 2019, 11:29:01 von Jan leendert »

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #20 am: 15. Februar 2019, 12:47:52 »
Beste Jan,

Allereerst heel hartelijk dank voor je hulp. Maandag avond schreef ik al "Of maak ik een fout?" Ja dus. Het ging hier om de interpretatie van een vraag / optie. Het leek mij logisch dat de rijweg weer vrij gegeven mocht worden als de trein voorbij gereden was. Nu zie je hoe een interpretatie verschil tot veel correspondentie leidt. Typisch een zaak van bedoeling en effect.

Nogmaals hartelijk dank

Antoon.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #21 am: 15. Februar 2019, 23:12:57 »
Beste Jan,

In mijn basis baanplan zonder rijwegen maar wel met alle andere info heb ik twee kleine aanpassingen gedaan. Gecontroleerd op fouten en daarna op de juiste manier de rijwegen aangelegd. Daarna 2 automaten opgebouwd. Ook nu stopt de automatiek op spoor 5 of 6. Zie jij een oorzaak? Baanplan heb ik aangehecht.

Groeten

Antoon.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #22 am: 16. Februar 2019, 12:08:31 »
Beste Antoon,

Ik heb het gezien, en het blijkt dat op spoor 5 of 6 de rijwegen niet worden afgewerkt.
Dat geldt ook voor de eerste regel in de ZFA 1ste automatiek.

Ik heb in die rijweg die naar 5 of 6 de Anschlussfahrten weggelaten en daarna even wachten gaat de verdere rijwegen weer verder.

Ik zit nog met die eerste regel, die exact op dezelfde wijze als op 5 en 6, alleen wanneer een loc een rondje heeft gereden blijft die locomotieven op de eerste regel hangen. Sluit men de ZFA uit en start het opnieuw weer in, dan gaat alles weer door.

Op de Duitse Forum zie bijgaande link is het precies hetzelfde fenomeen als bij jou het geval.
Zie bijgaan de link:

www.windigipet.de/foren/index.php?topic=79613.0

Het zit in de samenwerking tussen ZFA programma en de rijwegen die binnen de ZFA niet wordt afgewerkt.
Wanneer men die rijwegen individueel apart laat werken, dan werken alle rijwegen perfect af.

Ik denk waarschijnlijk dat er een update komt.

Niettemin probeer ik een andere manier voor te vinden, om jou spoorplan goed te laten verlopen.
Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groeten,

Jan
« Letzte Änderung: 16. Februar 2019, 12:16:57 von Jan leendert »

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #23 am: 16. Februar 2019, 15:27:11 »
Beste Jan,

N.a.v. jou bericht heb ik op de stagnatie plekken de gedwongen vervolg rit verwijderd. Ook hier werkt het nu. De consequentie is dat ik tot dat dit software matig opgelost is ik het personen en goederen verkeer goed moet scheiden. In mijn ontwerp is dat mogelijk door spoor 5 voor personen en spoor 6 voor goederen te reserveren. Ook bij het kleine schaduwstation zou ik tijdelijk voor deze oplossing kunnen kiezen. Mijn "postrit" zal dus nu nog niet gaan. Tenzij er voor mij nog onbekende mogelijkheden zijn in WDP. Een dezer dagen zal ik mijn oplossing in het forum zetten.

Groeten en heel hartelijk dank voor je tijd en meedenken,

Antoon.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: ZFA stopt
« Antwort #24 am: 16. Februar 2019, 16:52:33 »
Hallo Antoon,

Reeds in jou bijdrage van 28 januari is het fenomeen al omschreven.

https://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=79533.0

en hebben we gewag gemaakt van dat fenomeen.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: ZFA stopt
« Antwort #25 am: 16. Februar 2019, 18:29:50 »
Hallo Antoon,

De ritten die je vanaf de eerste regel met de verdere regels met Anschlussfahrten kun je vervangen door gebruik te maken van treinritten.

Ik heb al eerder genoemd dat een update komt van de gerezen probleem.

Als je wilt weten hoe een treinrit in elkaar zit.
Dan moet je even melden.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: ZFA stopt
« Antwort #26 am: 17. Februar 2019, 23:15:24 »
Beste Jan en Bob,

Bob, de adviezen van Sven van 28 januari heb ik toen prompt opgevolgd; Met rijwegen een station naar 1e blok dan verder met een treinrit tot voor een station o.i.d. en inrijden weer met een rijweg. Dit gaf wel verbetering maar ook een onverklaarbaar effect. Na diverse contacten met Jan kwam hij er achter dat ik bij het aanmaken van rijwegen de vraag: "Automatisch gedeeltelijk vrijgeven tot en met het 1e sein etc" dit leek mij logisch om met "Ja" te beantwoorden. Daar zat een dikke fout in de afloop van een automaat.

Jan: Zoals je hierboven leest heb ik de adviezen opgevolgd en ook uitgevoerd. In 1,5 uur heb ik nu voor de hoofdbaan een werkende automaat waar nu al 6 treinen in lopen. Twee schaduwstations werken ook al alsmede de trein dichtheid op een traject.

Jan, Ronald en Bob heel hartelijk dank voor het resultaat wat ik nu verkregen heb.

Groeten

Antoon.
« Letzte Änderung: 18. Februar 2019, 09:13:00 von Antoon kG »
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5