Autor Thema: Profielen  (Gelesen 13271 mal)

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Profielen
« am: 17. Oktober 2009, 15:24:51 »
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over profielen:

De trein moet van A naar B, keren en dan naar C, dan weer keren en naar B en vervolgens verder met een treinrit.



A > B is een rijweg,
B > C is een rijweg
C > B is een rijweg

Na C begint dan een treinrit.

Voor de rijwegen A - B en C zijn profielen aangemaakt, en de trein werkt deze zonder problemen af.

Wil ik nu echter verder met een treinrit/rijweg vanaf C, dan blijft de trein staan op C en krijg ik in de "Inspector für automatiek" de melding "Loc noch im profiel=Exit.
Zet ik in de rijweg C > B een treinrit/rijweg als vervolgrit, dan rijdt de trein wel verder.

Hoe krijg ik nu de rijweg C > B uit zijn profiel en kan ik zonder vervolgrit verder rijden ???

Mvg,

Bram


Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Profielen
« Antwort #1 am: 17. Oktober 2009, 16:10:15 »
Hoi Bram,
Helemaal begrijpen doe ik je niet(kan aan mij liggen)

is dit wat je wil ?

A>B>C>B>treinrit OF A>B>C>treinrit

De melding die je krijgt ken ik niet.
doe er ook ff een scr.sh. bij van de ZFA en van het profiel B>C

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Profielen
« Antwort #2 am: 18. Oktober 2009, 18:15:50 »
Hoi Kees,

A>B en B>C en C>B zijn aparte rijwegen. Dus niet 1 treinrit.
De trein rijd de treinrit 150>141 met vervolg rit 141>146.
Op rmk 146 stopt de trein, moet 5 sec wachten, keert en gaat dan middels de rijweg 146>162 naar rmk 162 (C)
Op rmk 162 wacht de trein weer 5 sec, keert weer en gaat dan weer naar rmk 146. (B)

Weer aangekomen op 146 moet de trein met een treinrit verder naar rmk 37 (inrit schaduwst.)

Doe ik het zo als fig 1, dan rijd de trein door naar rmk 137.

Fig 1




Doe ik het zo als fig 2, dan stopt de trein op rmk 146 en krijg de melding zoals fig 3
Hier heb ik dus de treinrit niet als een vervolg rit van de rijweg 162>146, maar als een gewone treinrit ingevuld, na de rijweg 162>146.

Fig 2


Onderstaande melding krijg je als je op het pictogram met het brilletje (rechts boven in de hoek van de Zugfahrt automatiek klikt.

Fig 3


Hopelijk is het nu duidelijk.

Mvg,

Bram
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline Dirk Streuber

  • Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6214
  • Ort: Weißenfels Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Profielen
« Antwort #3 am: 18. Oktober 2009, 18:24:54 »
Hallo Bram,

klicke einmal auf die Taste "F7" , damit sich die Zugüberwachung öffnet. Dort siehst Du die Ursache des Problems...  ::)

Mit freundlichen Grüßen
Dirk


  • Win-Digipet-Version:
    WDP  Βeta 2021.x
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur der MiTTe; DCC; IB; HSI & HSI-USB; div. Decoder LDT; ECoS; SLX852 & SLX819 :)
  • Rechnerkonfiguration:
    Büro-PC Intel Core i7 2,4GHz,16GB Ram, Win10Anlagen-PC i5 3,2 GHz; 16 GB Ram; 2 TFT; Win10

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Profielen
« Antwort #4 am: 18. Oktober 2009, 22:12:48 »
Hoi Bram,

Ben je er al achter ?
wat zegt de zuguberwachung ?
Ik probeer het op mijn baan na te maken, maar ik krijg die melding maar niet, de lok blijft het bij mij gewoon doen.

Gr. Kees
« Letzte Änderung: 18. Oktober 2009, 22:40:33 von Kees Polm »
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Profielen
« Antwort #5 am: 18. Oktober 2009, 22:44:08 »
Hallo Dirk en Kees,

Heb ook de zugüberwachung bekeken, maar wordt daar ook niet wijzer van.(zie schreenshot)
Aangekomen op rmk 162 worden de rijwegen 162>146 en 162>181 gecontroleerd.
Het profiel in de zugüberwachung is gelijk aan het profiel in de profile-editor. Maar het profiel blijft om een of andere reden aktief.



Mvg,

Bram
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Profielen
« Antwort #6 am: 18. Oktober 2009, 23:13:03 »
Bram,

ik heb nu iets soortgelijks,

Het ligt volgens mij aan de combinatie profielen en keerbevelen in de ZFA.
Als ik het zo maak werkt het bij mij ook niet.
Haal de keer en wachttijden uit de ZFA en laat de lok keren en wachten in de profielen, dan moet het werken.
of Dirk moet de reden weten weten maar bij werkt het dus ook niet.
Wel zonder profielen en met keerbevelen in de ZFA, maar dus niet met profielen.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Profielen
« Antwort #7 am: 18. Oktober 2009, 23:46:35 »

Haal de keer en wachttijden uit de ZFA en laat de lok keren en wachten in de profielen, dan moet het werken.
Op deze mannier werkt het dus niet
Heb ik gedaan. de loc keert dan wel bij aanvang rijweg 146>162, maar keert dan weer niet bij aanvang rijweg 162>146. Profile blijft dan aktief.


of Dirk moet de reden weten weten maar bij werkt het dus ook niet.
Wel zonder profielen en met keerbevelen in de ZFA, maar dus niet met profielen.
Het werkt ook wel met profielen, maar dan alleen met keerbevelen in de ZFA.
Maar om daarna de treinrit 146>037 uit te laten voeren. moet je de treinrit 146>037, als vervolgrit aan de rijweg 162>146 plakken. Doe je dit niet dan blijft de loc steeds weer keren.


Bram

Gr. Kees
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Profielen
« Antwort #8 am: 19. Oktober 2009, 00:07:46 »
Bram,

dat laatste is logisch, want de ZFA vraagt van boven naar beneden af en komt dan steeds weer als eerste de rijweg tegen waar in hij moet keren 146-162
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Profielen
« Antwort #9 am: 19. Oktober 2009, 00:20:02 »
Kees

Oke, dat snap ik nu.
Het gekke is nu, dat als ik in de ZFA voor een rijweg, of voor allebei de rijwegen, een wachttijd invoer dan krijg ik weer de melding "Nog in profiel. Het maakt niet uit waar ik de wachttijd invoer. dus of in de kolom "Abfahrt of in de kolom "Warte". Ook gaat er, als ik de simulatie uitschakel, plotseling een loc rijden die niet op een loc nummer staat.

Er gebeuren hier vreemde dingen. Ga dit eerst maar eens weer uitzoeken.

Groeten Bram
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Profielen
« Antwort #10 am: 19. Oktober 2009, 00:56:49 »
Kees,

Als ik met wachttijden in de simulatie rijd dan werkt het niet. De loc blijft dan in profiel, rijd ik met de echte loc op de baan, dan werkt het wel.
Vreemd, maar jij had laatst ook al iets wat in de simulatie niet werkte, dat las ik tenminste op het forum.
Conclusie: vertrouw niet op de simulatie.

Groetjes Bram
« Letzte Änderung: 17. Juni 2011, 14:58:19 von Bram »
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

jlt

  • Gast
Re: Profielen
« Antwort #11 am: 19. Oktober 2009, 12:49:29 »

Conclusie: vertrouw miet op de simulatie.

Groetjes Bram

Hallo Bram,

Heb je de tijd van de simulatie ook langer gezet?.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert

Offline Dirk Streuber

  • Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6214
  • Ort: Weißenfels Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Profielen
« Antwort #12 am: 19. Oktober 2009, 18:51:41 »
Hallo Bram,

Hallo Dirk en Kees,

Heb ook de zugüberwachung bekeken, maar wordt daar ook niet wijzer van.(zie schreenshot)
Aangekomen op rmk 162 worden de rijwegen 162>146 en 162>181 gecontroleerd.
Het profiel in de zugüberwachung is gelijk aan het profiel in de profile-editor. Maar het profiel blijft om een of andere reden aktief.



Ist das Problem an der Anlage oder in der Simulation? Die Kontakte (146, 145, 144, 143 und 162) aus dem Profil müssen der Reihe nach, so wie sie im Profil eingetragen sind besetzt werden. Wenn der Startkontakt (146) nicht besetzt ist, fährt die Lok normal gar nicht erst los. Nur die Fahrstraße ist schon Freigegeben, da in der Zugüberwachung keine Hauptfreigabe mehr vorhanden ist. Ist in der betreffenden Fahrstraße "146>162" auch der Ziel-Freigabekontakt 162 eingetragen?  So wie es aussieht, steht die Lok schon auf RMK 162. Aber wie ist sie dort gestoppt worden? die Profile sind ja nicht abgearbeitet. Schicke mir doch einmal eine Datensicherung oder hänge sie hier an einen Beitrag an, dann kann ich es mir mal ansehen.  ::)
Mit freundlichen Grüßen
Dirk


  • Win-Digipet-Version:
    WDP  Βeta 2021.x
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur der MiTTe; DCC; IB; HSI & HSI-USB; div. Decoder LDT; ECoS; SLX852 & SLX819 :)
  • Rechnerkonfiguration:
    Büro-PC Intel Core i7 2,4GHz,16GB Ram, Win10Anlagen-PC i5 3,2 GHz; 16 GB Ram; 2 TFT; Win10

Offline Bram

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 155
  • Ort: Steenwijk Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Profielen
« Antwort #13 am: 19. Oktober 2009, 23:59:12 »
Hallo Herr Streuber,




Ist das Problem an der Anlage oder in der Simulation? Die Kontakte (146, 145, 144, 143 und 162) aus dem Profil müssen der Reihe nach, so wie sie im Profil eingetragen sind besetzt werden. Wenn der Startkontakt (146) nicht besetzt ist, fährt die Lok normal gar nicht erst los.
Die startcontact ist besetzt.

Nur die Fahrstraße ist schon Freigegeben, da in der Zugüberwachung keine Hauptfreigabe mehr vorhanden ist. Ist in der betreffenden Fahrstraße "146>162" auch der Ziel-Freigabekontakt 162 eingetragen? 
Ziel-Freigabekontakt 162 ist eingetragen

So wie es aussieht, steht die Lok schon auf RMK 162. Aber wie ist sie dort gestoppt worden? die Profile sind ja nicht abgearbeitet. Schicke mir doch einmal eine Datensicherung oder hänge sie hier an einen Beitrag an, dann kann ich es mir mal ansehen.  ::)
Das mache ich, aber dauert vielleicht ein bischen.

Die loc fahrt die fahrstrasse 141>146 richtig, komt an bei contact 146 und stopt. Die loc wended und fahrt zum contact 162 und die loc stopt wieder. Die loc wended wieder und fahrt wieder zum contact 146.

Das geht alles richtig, aber wenn ich wende einfuhre im profielen wirkt das nicht, dan bleibt die loc stehen und bleibt im profiel.
Wenn ich hin und zuruck fahren wil MUSS ich wenden einfuhren in die ZFA und NICHT in die profielen.

Grusse Bram
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline GWelt

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 2639
  • Ort: Rheinland-Pfalz, Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Profielen
« Antwort #14 am: 20. Oktober 2009, 01:20:12 »

Das geht alles richtig, aber wenn ich wende einfuhre im profielen wirkt das nicht, dan bleibt die loc stehen und bleibt im profiel.
Wenn ich hin und zuruck fahren wil MUSS ich wenden einfuhren in die ZFA und NICHT in die profielen.


Hallo Bram,

steht vor dem Wende-Befehl ein Stopp-Befehl?
Setze nach dem Wende-Befehl eine Verzögerung ein
Siehe Anhang

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Viele Grüße aus dem Siebengebirge
Gerd

Win-Digipet-Version:
WDP 2012.3
Anlagenkonfiguration:
Märklin HO-Anlage im Bau, K-Gleis,  Tams MC V2.2.3 , Booster 6017 + B2, HSI 88, Viessmann WD 5211, Power 5215, RMD 5217, Lok-Decoder Märklin+ESU, DS 6652 mit 7686
Rechnerkonfiguration:
AMD X2 3,0 GHz, 3,75 GB RAM, Win 10 Pro