Win-Digipet Nederlandstalig forum > Win-Digipet Nederlandstalig forum

Rails reinigen in ritten automaat

(1/2) > >>

Antoon kG:
Beste wdp'ers.
Ik wil een ritten automaat maken voor het reinigen van de rails middels een poetswagon. Om in mijn schaduwstation de rails ook te kunnen reinigen denk ik aan het volgende: Als de lok met de wagon in blok 50 komt dan start er een aangegeven rijweg waardoor het nog bezette spoor in het schaduwstation leeg komt . Hoe kan ik in de ZFA deze schakelaar aanmaken? Of is er een andere oplossing?

H.v.d.Oosterkamp:
Beste Antoon,

Even een vraag, heeft die poets wagen een decoder, of rijdt hij gewoon mee in een trein, zodat hij altijd poets?

Met groet, Henk

Antoon kG:
Beste Henk,

De poets wagen bestaat uit een aparte lok met een wagon waaronder een schuimborstel. Mijn gedachte is: Ik start in de ZFA de rit voor de poetstrein en als deze in een bepaald blok komt dan start een andere rit waardoor  spoor 1 in mijn schaduwstation leeg komt, e poetstrein er over heen gaat een de vertrokken trein weer op spoor 1 komt. De volgende rondgang komt de poetstrein weer op dat blok en dan start in het schaduwstation op spoor 2 een rit etc.

H.v.d.Oosterkamp:
Beste Antoon,

Dat zou je bv. met een teller kunnen doen, die teller geeft de voorwaarde waarop een trein kan vertrekken.
de schoon poets loc zet de teller als hij gaat rijden op 1 dan vertrekt de trein op spoor 1. Een ronde verder zet de schoon poets loc de teller op 2, en de loc op spoor 2 gaat rijden enz. Dus die voorwaarde zet je bij alle sporen waar een trein vertrekt in. Dat doe je op het eerste tabblad van de ritten automatiek. Zie afb.

succes met groet, Henk

Antoon kG:
Beste Henk,

Bedankt voor je snelle reacties. Ik ga het proberen maar bijvoorbeeld 'tellers' heb ik nog nooit gebruikt.

Groeten Antoon.

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

Zur normalen Ansicht wechseln