Autor Thema: S88 terugmelding DS2010 met WDP integreren  (Gelesen 1660 mal)

Offline Jaap Vonk

  • Mitglied
  • Beiträge: 29
  • nl
S88 terugmelding DS2010 met WDP integreren
« am: 29. September 2017, 17:10:38 »
Beste WDP-medegebruikers,

Op dit moment bouw ik de draaischijf decoder DS2010 van Sven Brandt in een Fleischmann 6152 draaischijf.
Mij is niet geheel duidelijk op welke wijze de terugmelding van deze decoder in WDP geconfigureerd moet worden.

In de handleiding voor de inbouw van de Dinasys decoder, die door Bob Vermeulen is geschreven staat dat een 2e digitaal systeem in de systeeminstellingen van WDP moet worden aangemaakt. In het rijtje te kiezen digitaal systemen treft men Dinasys Turntable Controller als mogelijkheid aan. Er zit echter geen mogelijkheid om de DS2010 te kiezen.

Mijn vraag is of dit betekent dat de S88 module van de DS2010 in de bestaande reeks van S88 modules, die met WDP aangemaakt zijn met het 1e systeem, te weten de centrale - in mijn geval de DR5000 - kan opgenomen worden; wat wil zeggen alleen configureren onder het tabblad "Rückmelde-Module?
Ik gebruik WDP2015 premium.

Met vriendelijke groeten,

Jaap Vonk
  • Win-Digipet-Version:
    2018.2c premium edition
  • Anlagenkonfiguration:
    HO-DCC  Digikeijs 4018, 4024, 4088, 5088, 5000  DS2010
  • Rechnerkonfiguration:
    i3 - 1,7 GHz Win10

jlt

  • Gast
Re: S88 terugmelding DS2010 met WDP integreren
« Antwort #1 am: 30. September 2017, 18:11:49 »
Beste Jaap,

In de bijgaande link is van Friedel Weber een pdf document waarbij de Sven Brand decoder 2010 wordt beschreven.

https://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=75709.0

Echter moet ik mij verontschuldigen dat ik geen ervaring mee hebt met de 2010 decoder.
Je noemt de beschrijving van PiCommit draaischijf, maar dit is niet te vergelijken met de 2010

Veelal worden de draaischijfbrug met een bezetmelder aangesloten die gewoon vanuit een bezetmelder afgehaald wordt. Als ik het zo zie van de 2010 kan het zijn dat die decoder zelf een bezetmelder heeft, maar zeker weet ik het niet!.

En dan heb je de aansluitrails die aan de draaischijf verbonden zijn. Ook hier in de meeste gevallen met bezetmelders aangesloten. Ik heb zelf de PiCommit draaischijf waarbij de aansluitrail gescheiden zijn van de rails, dus de contact lipjes tussen de draaibrug en de aansluitrails blijven intact, maar na de aansluitrail dubbel gescheiden geïsoleerd naar de rails die bijv. naar de kolenbunker gaat.

Verder bij het aanmaken van WDP symbolen e.d. blijven gelijk.

Met vriendelijkke groeten,

Jan Stienstra
WDP Workshop begeleider Bentink
« Letzte Änderung: 30. September 2017, 18:16:59 von Jan leendert »

Offline Jaap Vonk

  • Mitglied
  • Beiträge: 29
  • nl
Re: S88 terugmelding DS2010 met WDP integreren
« Antwort #2 am: 02. Oktober 2017, 16:34:17 »
Bedankt voor je reactie, Jan-Leendert!
De tips van Friedel Weber zijn favoriet leesvoer voor mij. Wat ik heel erg leerzaam vind is hoe hij het uiterste uit de mogelijkheden van WDP haalt om bijvoorbeeld het modelspoorbedrijf super bedrijfszeker te maken.

Zijn bijdrage over de DS2010 heeft mij feitelijk ertoe overgehaald om te kiezen voor deze decoder. De opmerkingen rondom de inbouw en de configuratie met WDP zijn absoluut duidelijk; alleen over de integratie van de decoder met WDP is het commentaar beperkt. Ook in de handleiding van de DS2010 wordt er niet veel over gemeld.

Ik vermoed daarom dat er in de DS2010 een volledig S88-compatibel terugmelder zit, die zich zonder meer laat invoegen in de bestaande reeks van S88 modules. Ik zou het graag zeker willen weten, omdat je dan bij het debuggen mogelijkheden kan uitsluiten bij het optreden van eventuele fouten met de terugmelding.
Ik stel mij voor om de vraag nog eens in het Duitstalige forum op te brengen, want ik denk dat je daar een wat grotere groep gebruikers van de DS2010 bereikt.

Nogmaals dank voor je bericht;
Met vriendelijke groet,

Jaap


  • Win-Digipet-Version:
    2018.2c premium edition
  • Anlagenkonfiguration:
    HO-DCC  Digikeijs 4018, 4024, 4088, 5088, 5000  DS2010
  • Rechnerkonfiguration:
    i3 - 1,7 GHz Win10

jlt

  • Gast
Re: S88 terugmelding DS2010 met WDP integreren
« Antwort #3 am: 02. Oktober 2017, 17:43:26 »
Hallo Jaap,

Dat lijkt mij ook verstandiger, wanneer je op de Duitse Forum die specifieke vragen kunt voorleggen.
Daar is de groep ook groter die gebruik maken van de Sven Brand decoder 2010.

Heel veel Succes.!

Met vriendelijke groet,

Jan Stienstra
WDP Workshop begeleider Bentink