Autor Thema: Probleem inlezen en weergeven van Littfinski (LDT) terugmeldingen in WinDigi  (Gelesen 3600 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Hallo Ton,

Neem contact op met Bühler electronic GmbH.
Die zijn de eigenaren van LDT en helpen je zo verder.
(Heb zelf ook een jaar geleden een enorm probleem gehad met terugmelders en waren zeer behulpzaam en technisch onderlegt met het product.

 https://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=de:info_hilfe

Heb zelf 2 HSI aan mijn computer en die werken voortreffelijk (maar daar heb je niets aan)

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Hoi Ton,

Tja lastig zo van een afstand. Ik denk niet dat HSI kaduuk is, ik zou het zoeken in de installatiemethode/PC configuratie.

Heb jij bij het installeren van de drivers de baan en trafo losgekoppeld van de HSI?

Anders wellicht tip van Bob opvolgen.

Groet,

Ronald

Offline Ton V

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: Bosschenhoofd Ort bei GoogleMaps suchen nl
Hallo Ronald en Bob,

Dank voor jullie berichten!

Rob, Ronald,

Ik probeer nog 1 keer zelf middels de suggestie van Ronald op te volgen voordat ik met Bühler electronic GmbH (LDT) contact opneem, waarbij ik nu rigoureus de hele HSI loskoppel van het systeem en ga dan nog 1 keer kijken of dat de zaak oplost. Dan heb ik denk ik redelijkerwijs zo'n beetje alles gedaan wat men mag verwachten.

En als dat dan ook geen oplossing geeft, dan ga ik het advies van Bob opvolgen en met Bühler electronic GmbH (LDT) contact opnemen.

Hartelijk dank zover voor jullie zeer gewaardeerde support en adviezen, ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.

mvrgr.

Ton Verweijen
  • Win-Digipet-Version:
    2018 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    2 Rail systeem
  • Rechnerkonfiguration:
    Intellibox 2NEO, LDT, PC

Offline Ton V

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: Bosschenhoofd Ort bei GoogleMaps suchen nl
Beste Ronald en Bob,

Ik zou jullie op de hoogte houden van de voortgang met de installatie perikelen van de HSI-88-USB
Welnu, bij een aangesloten HSI-88-USB  mag alleen de rode LED branden en de groene licht dan alleen op bij een TM, echter bij mijn HSI-88-USB branden beide LED's constant (rood en groen) en dat veranderde in geen enkele situatie. Ook de driver software kon niet geladen worden, alleen die van DICO station.
Ik was er klaar mee en heb een nieuwe HSI-88-USB van LDT gekocht en die werkte toen ik hem installeerde gelijk en ook de driver software lijkt nu correct geïnstalleerd.

Echter nu is het probleem dat in WDP er trajecten bezet worden gemeld die niet fysiek bezet zijn en er komen ook geen reacties/meldingen wanneer ik een verbruiker beweeg op baanstukken die onbezet worden gemeld.

Kan ik iets verkeerd hebben gedaan bij het toewijzen van TM's aan de strangen waardoor bovenstaand probleem ontstaat of is de Beste Ronald en Bob,

Ik zou jullie op de hoogte houden van de voortgang met de installatie perikelen van de HSI-88-USB
Welnu, bij een aangesloten HSI-88-USB  mag alleen de rode LED branden en de groene licht dan alleen op bij een TM, echter bij mijn HSI-88-USB branden beide LED's constant (rood en groen) en dat veranderde in geen enkele situatie. Ook de driver software kon niet geladen worden, alleen die van DICO station.
Ik was er klaar mee en heb een nieuwe HSI-88-USB van LDT gekocht en die werkte toen ik hem installeerde gelijk en ook de driver software lijkt nu correct geïnstalleerd.

Echter nu is het probleem dat in WDP er trajecten bezet worden gemeld die niet fysiek bezet zijn en er komen ook geen reacties/meldingen wanneer ik een verbruiker beweeg op baanstukken die onbezet worden gemeld.

Kan ik iets verkeerd hebben gedaan bij het ingeven van de terugmelders aan de strangen of is de HSI een verkeerd apparaatnummer toegekend?

Ik stuur hierna nog even 2 foto's van WDP met de HSI situatie

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    2018 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    2 Rail systeem
  • Rechnerkonfiguration:
    Intellibox 2NEO, LDT, PC

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Hoi Ton,

Tja wet van Murphy...

Plaatjes WDP zien er goed uit.

Ik begrijp uit je tekst dat een aantal melders oplichten , niet alles, dat is wel raar.

Wat ik kan zo even snel bedenken is dat wellicht de strangen fysiek niet goed zitten aangesloten op de HSI dus bv strang 1,2 omgedraaid, zodat de nummering in WDP niet klopt en verkeerde melders oplichten?

Groet

Ronald


Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Goede morgen,

Aanvullend:
klik eens op het symbool "dwergsein" links boven in het scherm.
Daar zie je hoe de configuratie is afgehandeld door WDP.
Daar kan je ook zien welke van terugmelders niet goed werkt (of zijn het alle borden)

ik denk dat de J en K dan omgewisseld is.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ton V

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: Bosschenhoofd Ort bei GoogleMaps suchen nl
Goedemorgen,

Dank voor deze waardevolle reacties, kon niet eerder reageren ben giseravond net weer thuis (werk),
Ga morgen en maandag hiermee aan de slag, houd u op de hoogte van de ontwikkelingen!

Fijn weekend.
Ton
  • Win-Digipet-Version:
    2018 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    2 Rail systeem
  • Rechnerkonfiguration:
    Intellibox 2NEO, LDT, PC

Offline Ton V

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: Bosschenhoofd Ort bei GoogleMaps suchen nl
Beste Bob en Ronald,

Ik ben er nog niet echt uit, Strang 1 (Schaduwstation) heeft 9 TM units waarvan de eerste 6 TM units (RM-GB 8) 16 contacten willekeurig verdeeld constant bezet melden zonder dat er een gebruiker op staat. Alle niet bezet gemelde contacten reageren ook niet meer als er een gebruiker overheen rijdt.

Het vreemde is dat er hardware matig nooit iets is veranderd, eea. altijd perfect heeft gewerkt, eerst onder WDP 2012 en later ook gewoon onder WDP 2018.

Anyway, mijn volgende actie is om alle TM's los te gaan koppelen en weer een voor een testen en aansluiten.

Echter ik zou eerst nog graag de suggestie van Bob uitproberen, maar ik kan het "symbool "dwergsein" wat ergens links boven in het scherm" zou moeten kunnen vinden helaas niet echt vinden.
Mogelijk is er ooit bij het opnieuw installeren en updaten van WDP 2018 iets veranderd in de settings waardoor de TM's niet meer goed ingelezen worden.

Bob, kan jij misschien nog iets specifieker aangeven waar het symbool precies te vinden is en/of hoe dat symbool dwergsein er uit ziet (evt. met een beeldschermfoto)

In de bijgaande foto's zie je het schaduwstation en de TM contacten incl. monitor welke bezet worden gemeld die niet fysiek bezet zijn en er komen ook geen reacties/meldingen wanneer ik een verbruiker beweeg op baanstukken die onbezet worden gemeld.

Als je een suggestie hebt wat ik mogelijk verkeerd doe of benader dan hoor ik het graag.
Bvd. bedankt voor jullie geduld

Ton

Zu diesem Beitrag gehören 4 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    2018 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    2 Rail systeem
  • Rechnerkonfiguration:
    Intellibox 2NEO, LDT, PC

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Ton
Even snel, de suggestie van Bob is pas sinds versie 2021 actief en ik begrijp dat jij 2018 gebruikt dus die is er inderdaad niet.
En voor de rest is dit inderdaad heel vreemd, zou het zo gauw ook niet weten anders dan jouw voorstel, alles los en 1 voor 1 testen.

Overigens meldde je eerder dat strang 1 7 TM units had (en nu 9?) is de verdeling over de strangen gelijk aan die in WDP, dat is wel nodig.
Groet
Ronald

« Letzte Änderung: 05. Dezember 2023, 14:30:42 von Ronald Meijer »

Offline Ton V

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: Bosschenhoofd Ort bei GoogleMaps suchen nl
Beste Ronald en Bob,

Hiermee wil ik jullie graag laten weten dat onderhavige problemen zijn opgelost, de Terug Meldingen (TM’s) werken (weer) zoals het hoort, ik had twee Patchkabels (li en M) verwisseld op de HSI -88-USB unit waardoor er verkeerde meldingen door kwamen op plekken waar er geen verbruiker stond.

Hierbij wil ik graag mijn dank uitspreken voor de “support” en zeer gewaardeerde en jullie niet aflatende adviezen op mijn misschien wel wat soms voor de hand liggende vragen.

Bijkomende winst voor mij is, dat ik door deze problemen en ze met jullie te hebben kunnen bespreken om tot oplossingen te komen dat ik ook meer inzicht en “gevoel” gekregen mbt. de werking van het WDP programma.

Nogmaals mijn welgemeende dank en voor nu  een heel fijn weekend gewenst.

Ton
Bosschenhoofd

  • Win-Digipet-Version:
    2018 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    2 Rail systeem
  • Rechnerkonfiguration:
    Intellibox 2NEO, LDT, PC