Autor Thema: Informatie over de Nederlandse WinDigipet dagen in Ochten  (Gelesen 88154 mal)

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 14 april
« Antwort #75 am: 17. April 2018, 13:09:58 »
Hallo Peter, Stefan en Bob,

hartelijk dank voor jullie nadere toelichting! Helemaal duidelijk.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
WDP bijeenkomst in Culemborg op 9 juni
« Antwort #76 am: 05. Juni 2018, 18:52:33 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag 9 juni hebben wij de 75e WDP-bijeenkomst, ook deze keer weer een speciale, want met de medewerking van de Firma Bentink, wordt op onze bijeenkomst in Culemborg de stick's met versie 2018 geleverd.  Hartelijk dank Marcel voor jou medewerking. Dus zullen wij eens gaan proef draaien met deze versie. Er zullen zeker ook vragen zijn, in ieder geval iemand met de versie 2012, die zullen wij uiteraard ook helpen.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 9 juni
« Antwort #77 am: 07. Juni 2018, 11:19:31 »

Hallo,


de 75ste meeting, jubileum toch?


en dat op de dag dat we ook de nieuwe versie gaan inwijden!


tot zaterdag.


 8) :)
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 9 juni
« Antwort #78 am: 09. Juni 2018, 19:03:09 »
Goede dag WDPers,

Vandaag dan weer een heugelijke dag (komt 1x in de 3 jaar voor  ;)) dat we met z'n alle de nieuwe versie 2018 ontvingen. Na dat we bekende voorgesprekken hadden gehad even buurten en gezellig koffie of thee drinken was het moment daar dat de bijeenkomst van start kon gaan. Henk had de e.e.a op papier gezet over de in en uitgaven van de groep en die werden dan ook al snel goed bevonden (Henk nogmaals bedankt voor het werk). Inmiddels was Ruud ook gearriveerd met een grote doos met nieuwe versies WDP2018 er in. Deze had Ruud vanochtend in ontvangst genomen in Apeldoorn, omdat hij daar toch langs kwam. Gelukkig had iedereen al betaald en was het uitdelen van het doosje met de USB er in snel geregeld.
En toen was het moment daar dat een ieder de nieuwe versie op zijn laptop kon installeren. Het voortouw werd genomen door Ruben die het allemaal rustig via de beamer op het scherm deed zodat een ieder mee kon doen.

Daarna vooral bezich geweest met het kijken naar de layout verschillen tussen de versie 2015 en 2018. Daar zijn er nog al wat die ons opvielen. Dat bepaalde knoppen niet meer op hun vast plaats zitten was wel een puntje. De meest vervelende verplaatsing is de start knop voor ZFA, We zullen er snel aan wennen denk ik.

Daarna hebben we nog gereden met een lok op de baan en dat ging ook vlekkeloos met de nieuwe versie. Dus de volgende keer ,op 1 september, gaan we beginnen met het uitdiepen van de nieuwe versie op de baan. Begonnen gaat worden met Multiplane.

Kortom een gezellige en leuke bijeenkomst

Groeten Bob

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 09. Juni 2018, 19:05:30 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 1 september 2018
« Antwort #79 am: 27. August 2018, 18:23:17 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag 1 september hebben wij de eerste bijeenkomst na de vakantie, het is de 76e keer. wij gaan natuurlijk aan de slag met de nieuwe versie. Uiteraard gaan wij ook vragen van de deelnemers beantwoorden, die worden  aan het begin gesteld, en wij zien dan wie dat gaat behandelen. Zoals gewoonlijk is iedereen van harte welkom, je hoeft je niet aan te melden, loop gewoon binnen. Voor het adres zie het begin van dit draadje.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 1 september 2018
« Antwort #80 am: 01. September 2018, 19:36:08 »
Beste WDP'ers,

De 76e bijeenkomst zit er weer op. Een plezierige bijeenkomst waar in veel vragen waren niet verwonderlijk na de vakantie en de nieuwe versie. Wij mochten weer 2 nieuwe gezichten verwelkomen, en ook die hadden vragen. De meeste zijn met de demo baan behandeld. In onderling overleg hebben wij een programma opgesteld voor het komende jaar. Ik zal dat publiceren wanneer ik de volgende bijeenkomst meld. Iedereen bedankt voor zijn aanwezigheid en het mee denken over de vragen, die uiteindelijk opgelost zijn.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 13 oktober 2018
« Antwort #81 am: 10. Oktober 2018, 18:58:54 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag hebben we al weer de 77e bijeenkomst. Ik heb het programma voor het komende jaar nog niet ontvangen, maar ik wil niet langer wachten met de aankondiging van de bijeenkomst.
Iedereen is zoals altijd van harte welkom.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 13 oktober 2018
« Antwort #82 am: 13. Oktober 2018, 19:04:11 »
Beste WDP'ers,

Vandaag de 77e bijeenkomst gehad. Wij hebben in sneltreinvaart alle onderwerpen van 2017/2018 de revue laten passeren, en indien nodig, vragen (die waren er) beantwoord. Deze "reis" duurde door de vragen nog aardig lang maar wij hebben er weer veel kennis uitgehaald. Soms vergeet je wat een jaar geleden gepresenteerd is. Ronald bedankt voor het voorbereiden en presenteren. Daarna is door Henk, na een vraag, met behulp van de demobaan uitgelegd hoe je een profiel maakt en welke fouten te vermijden. Het was weer een ongedwongen, fijne bijeenkomst, iedereen bedankt voor zijn inbreng.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 10 november 2018
« Antwort #83 am: 06. November 2018, 18:34:13 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag hebben wij de 78e WDP bijeenkomst in Culemborg. Iedere WDP-gebruiker is van harte welkom.
De route en tijd vindt u aan het begin van dit draadje. Er is een demobaan, ik zal mijn Robbel 54 meenemen
en als er belangstelling voor is, deze keer een macro maken die met een virtuele knop afgespeeld wordt.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 10 november 2018
« Antwort #84 am: 10. November 2018, 16:17:54 »
Beste WDP'ers,

Vandaag is er veel behandeld, er is een Macro gemaakt en gedemonstreerd, we hebben het gehad over seinen aansluiten, volgende keer in december gaan we dat ook daadwerkelijk doen (3 standen sein), we hebben het vergrootglas uitgebreid besproken, een mooi onderdeel van WDP, hoe vaste kruisingen te gebruiken in de ZFA (TRA), en hoe gebruik je tellers in de ZFA (TRA), en hoe programmeer je een servo voor wissels of een Peco hartstuk.
Kortom er was veel te zien en horen. Ook nu weer iedereen bedankt voor zijn deel in de boeiende discussies, die er soms waren, en waarbij de demobaan uitsluitsel gaf.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 10 november 2018
« Antwort #85 am: 10. November 2018, 22:06:18 »
Hallo,

Vandaag wat gedaan met tellers (summier overigens) maar toen ik later thuis was bedacht ik dat ik ooit nog eens een artikeltje had gemaakt over tellers. Het is wel in 2008 geweest maar als ik het nog eens bekijk kan is er niet veel veranderd en dit artikeltje is zeker nu nog te gebruiken om je wat vertrouwd te maken met tellers.

De grootste verschil is in de STW maar dat wijst zich vanzelf  als je er even mee bezich bent.
Hier vindt  je het:

https://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=57770.0

mvrgr Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 8 december 2018
« Antwort #86 am: 04. Dezember 2018, 18:42:35 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag hebben wij weer een bijeenkomst, de laatste dit jaar. De data voor volgend jaar staan op pagina 1, het begin van dit draadje. Iedereen is weer van harte welkom op de bijeenkomst, de route en tijden staan ook aan het begin van dit draadje.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 8 december 2018
« Antwort #87 am: 08. Dezember 2018, 16:45:29 »
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik echt genoten van de 79ste bijeenkomst van onze WDP-groep. Er stonden genoeg onderwerpen op de agenda. Zowel beginnerszaken als zaken voor gevorderden kwamen aan bod en ik vond het allemaal heel interessant.
Een kleine greep uit de onderwerpen: IZNF en ZNF en ZF, wat doen die eigenlijk... Het mooie is dat we dit direct konden demonstreren op onze testbaan. SUPER!
Ook hebben we gesproken over aanpassingen in de Gleisbid Editor waarna de fouten weggehaald moesten worden.

Een ander onderwerp waar ook veel over gesproken is, is het keren in WDP (mn in de ZF). Dit blijkt op verschillende manieren geprogrammeerd te kunnen worden, erg leuk.

Ronald heeft de dienstregeling van zijn baan laten zien, dit was voor de meesten echt een onderwerp voor gevorderden maar je ziet wel wat dit prachtige programma allemaal kan. Het leuke is dat Ronald tijdens zijn uitleg zelf ook weer iets geleerd heeft. Bedankt voor je uitleg!
Enkele niet WDP-zaken werden ook behandeld en ook daar konden we elkaar nuttige tips geven.

De volgende bijeenkomst (80ste) is gepland voor zaterdag 12 januari 2019 in Culemborg natuurlijk. Je bent meer dan welkom om je (WDP-)ervaringen te delen en/of je vragen te stellen aan de aanwezige enthousiastelingen. Kijk voor meer details op het 1e blad van deze Topic.

Heren, bedankt voor de leerzame dag en nuttige tips

Tot slot wens ik jullie allemaal fijne feestdagen en een gezond en WDP-rijk jaar toe.

Groetjes  :) :)
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline Michiel

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: IJzendoorn Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Michiel van Hal
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 8 december 2018
« Antwort #88 am: 07. Januar 2019, 16:16:11 »
Hallo Allemaal

Ik hoop er 12 Jan ook bij te zijn is er nog plaats voor mij.
Moet Ik wpd 2018 en labtop mee brengen
en een paar boterhammen denk Ik zo .
Hoor graag of Ik welkom ben.
Heb Ik nog meer nodig ???
Ik hoor en lees wel

M.v.g.
Michiel
Deelnemer Win Digipet gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.1b  Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail Eco`s II Dcc Fleismann/Roco/Trix/PiKo/S88 LTD
  • Rechnerkonfiguration:
    Pentium I 7-16Gb geheugen Windows 10

Online H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 12 januari 2019
« Antwort #89 am: 07. Januar 2019, 16:30:52 »
Beste Michiel,

Je bent van harte welkom, er is altijd plaats. Breng je laptop mee, staat je bureau versie op de laptop hoeft de stick niet mee. Wat boterhammen voor tussen de middag prima, koffie en thee is er voldoende aanwezig.
We beginnen om 10.00 uur en zijn meestal  tussen 2 en 3 uur klaar.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10