Autor Thema: Grote schrik  (Gelesen 1717 mal)

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Grote schrik
« am: 06. Oktober 2012, 09:26:10 »
Soms heb je dat wel eens dat je de trein PC opent om er een uitbreidingskaart of zo in te planten en dat had ik dus gisteren. De schrik sloeg mij om het hart (niet echt natuurlijk) toen ik zag hoeveel vuil zich had verzameld in de PC en het ergste op de componenten zoals videokaart en geluidskaart. Dus dat moet even gereinigd worden. Stof is dodelijk voor elektronica componenten.

Alvorens je dat kunt gaan doen moet je een paar maatregelen nemen. Aard jezelf eerst voordat je uitbreidingskaarten (videokaart, geluidskaart enzovoort) uit de PC neemt. Statische elektriciteit kan dodelijk zijn voor de elektronica op het moederbord en de uitbreidingskaarten en helemaal de aansluitstrips van de harde schijven, ingebouwde kaarten en noem maar op. Ga vooral niet blazen met geperste lucht, want dan blaas je het vuil in de connectoren en dan maak je het probleem alleen maar erger.

In goede computer speciaalzaken heb je speciale stofzuigersetjes voor de PC en daarmee kun je de PC mooi schoon zuigen. Dat ga ik dus nu doen.

Het is maar een suggestie.

Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail