Autor Thema: Re: MiWuLa  (Gelesen 3411 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: MiWuLa
« am: 16. Mai 2011, 17:00:02 »
Hallo Jan en Stefan ,

Ik heb het geluk om a.s. zondag in MiWula te zijn  :D dit omdat we een bedrijfs uitstapje hebben in Hamburg a.s. weekend en daar kan ik dan mooi gebruik van maken om MiWula.
Was het nieuwe vliegveld imposant?

Bob

« Letzte Änderung: 25. Mai 2011, 09:51:58 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6395
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #1 am: 16. Mai 2011, 17:33:30 »
Hallo Bob,

sehr! Da ist es natürlich am vollsten. Wenn du kannst, dann mache eine Führung "Hinter den neuen Kulissen". Wichtig ist das >neue<! Die geht hinter die Schweiz und den Flughafen. Es gibt dann noch eine "Hinter den Kulissen" (ohne >neu<). Das ist dann hinterm alten Teil. Ich habe am Samstag beide gemacht. :-)
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

jlt

  • Gast
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #2 am: 16. Mai 2011, 18:06:37 »
Hallo Bob,

Het is een absolute muss om daar naar toe te gaan.
Wat Stefan al zei, dat Vliegveld (5.5 jaar geduurd voor de bouw, kostend 3.5 miljoen Euro !) is klaar. Echt de moeite waard om erna te kijken, je kunt er uren erna kijken, en je komt echt ogen te kort.
Zoals Stefan toelichte de nieuwe "achter de coulissen" zie je de andere kant van de wereld.
Als je de gelegenheid daarvoor hebt kun je zowel bij het vliegveld en ook de andere Coulissen bekijken.
Het is naar mijn mening echt TOP wat ze daar van gemaakt hebben.
Ook mijn vrouw heeft foto's gemaakt van dingen die wij niet zien. Een totaal andere kijk, die daar allemaal te zien zijn, echt verbazendwekkend.

Ik denk zeker wanneer je volgende week weer terug bent, helemaal vol van bent, wat je allemaal daar ziet.
Je kwijlt er helemaal weg van. ;D

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #3 am: 16. Mai 2011, 18:21:14 »
Maar ja Hans, korstsluitingen komen geregeld voor in de modelbaan.
Zoals je wellicht weet was ik in Hamburg, MiWuLa, met de groep WDP gebruikersgroep van Duren/Stockheim Duitsland. En Stefan Lersch melde ons afgelopen zondagochtend dat jij een melding maakte omtrent die kortsluiting. Wij hebben daar even om gelachen. Dat dit zo grappig overkwam bij de Duitse WDP groep.
Ook zij zeggen, Och dass ist normal.

Aan de andere kant hebben wij genoten van de ongelofelijke prachtige MiWuLa modelbaan.
Ik denk dat Stefan misschien wel een verslag van maakt, met foto's.
Als jullie nog interrese hebben van foto's van een gedeelte modelbaan, dan wil ik die wel plaatsen, met een klein verslagje.

Hallo Jan Leendert,

goed te lezen dat je het in Hamburg naar je zin hebt gehad. Kan volgens mij ook niet anders. Lijkt me geweldig en staat ook hoog op mijn verlanglijst.

Een foto-verslag van jou zou mij in ieder geval zeer welkom zijn. Lijkt me leuk.

Leuk ook te weten dat Stefan volgt wat er hier gebeurt. Zo ben jij ook daar weer "kortgesloten"  :D :D :D :D :D :D :D :D
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #4 am: 17. Mai 2011, 00:09:04 »
Hallo Hans,

Hi,Hi,Hi, alles wordt hier "kortgesloten". :D :D :D

Wat betreft de foto's van MiWuLa wilde ik niet in het vaarwater lopen bij Stefan.
Er zijn ontzettend veel foto's gemaakt, maar Stefan heeft al een beginnetje gemaakt.
Ik kan je verzekeren dat Stefan straks een heel leuk verslag van gaat maken.
Dit komt helemaal goed. ;)

Zoals je het weet, alles wordt hier "kortgesloten", hi,hi,hi.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

Offline GWelt

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 2639
  • Ort: Rheinland-Pfalz, Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #5 am: 17. Mai 2011, 00:56:06 »
Hallo Bob,

wenn Du die Möglichkeit hast einen besonderen Tag anzuwählen. Schau mal unter Miluwa.de "Sonderveranstaltungen". Dort gibt es Nachtveranstaltungen. Diese kann ich Dir nur empfehlen. Von 19.00 bis 24.00 Uhr mit nur ca. 100 Besuchern. Dort kommst Du zu allen Höhepunkten (Werkstätten, hinter die Anlage, ins Matterhorn). überall stehen Mitarbeiter die Dir alle Fragen beantworten. Dies ist einfach Spitze.

Ich wünsche Dir viel Spaß in Hamburg.  :D :D

Zwei Tage Hamburg waren zuwenig.  :( :(

PS: Bin gerade zurück von einer Reise mit der Bagdad-Bahn. Anstrengend aber ein Erlebnis.  :D
Viele Grüße aus dem Siebengebirge
Gerd

Win-Digipet-Version:
WDP 2012.3
Anlagenkonfiguration:
Märklin HO-Anlage im Bau, K-Gleis,  Tams MC V2.2.3 , Booster 6017 + B2, HSI 88, Viessmann WD 5211, Power 5215, RMD 5217, Lok-Decoder Märklin+ESU, DS 6652 mit 7686
Rechnerkonfiguration:
AMD X2 3,0 GHz, 3,75 GB RAM, Win 10 Pro

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #6 am: 23. Mai 2011, 18:11:30 »
Hallo Gert en alle anderen,

Was gisteren in MiWuLa (voor de 3d keer)  :)
We hadden een bedrijfs uitje naar Hamburg en zijn dus met het hele bedrijf naar MiWuLa geweest (dat heb je er van als je entauciast bent over iets dan steekt dat anderen ook aan  ;))
Heb lang bij het nieuwe vliegveld gekeken  :D :D :D. Gelukkig hebben ze mijn vavoriete vliegtuig inbedrijf (A380) welliswaar bij LH maar dat kon de pret niet deren. Wat een techniek hebben ze daar ontworpen om de vliegtuigen te laten landen en opstijgen. Verder wederom genoten van de andere delen. Heb er toch 6 uur rond gehangen en had het idee nog niet alles gezien te hebben (heb deze keer alleen maar op de details gelet). Dus nog maar een keer gaan  ::)
Hier enkele foto's


Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #7 am: 23. Mai 2011, 19:39:38 »
Hallo Bob,

Dat ziet er indrukwekkend uit, vooral het vliegveld met landen en opstijgen lijkt mij mooi.
Ik zal aan mijn "baas" eens vragen om ook die kant eens uit te gaan.
Je hebt denk ik wel meer foto's gemaakt, misschien kan je die op onze volgende
WDP,dag laten zien?

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

jlt

  • Gast
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #8 am: 24. Mai 2011, 00:14:59 »
Hallo Bob en de anderen,

Zeg Bob, vindt je ook niet dat het te weinig is, 6 uur rond gelopen te hebben. ;D
Ik blijf nog steeds verbazen dat er zoveel detaille zijn verwerkt, en dat de planning nog niet af is.
Ze hebben nog even leuk in de planning tot 2020 nog een flinke stuk uitbreiding op het oog.
Er staan al 1350 treinen en in 2020 komen nog eens een flinke paar honderd bij. :o
En nog even 64 PC's extra toegevoegd.

Het is ook heel erg toevallig dat jij die opnamens hebt gemaakt, in de zelfde hoek, dezelfde thema's. :D

Ik ben ook van plan, later, om wat langer in Hamburg te verblijven, en wil eens die avond show van zien, zoals Gert het ook vermelde.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #9 am: 24. Mai 2011, 06:38:32 »
Hallo Jan,

Ja, ze hebben nog veel plannen (Benelux, Engeland) en ik denk dat ze die ook weer mooi zullen maken.

Zitat
Ik ben ook van plan, later, om wat langer in Hamburg te verblijven, en wil eens die avond show van zien, zoals Gert het ook vermelde.

Dan moet je dat goed plannen en de juiste dag uit zoeken want ik geloof dat het maar 1x in de maand is. Je kunt gedurende normale dagen ook diverse "achter de schermen" rondleidingen boeken ook die kan je van te voren via hun web site boeken

Dat heb ik voorgaande keren gedaan zeer aan te bevelen

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #10 am: 24. Mai 2011, 10:56:12 »
Hallo Bob,

Harstikke bedankt voor de info.

Wat Henk voorstelde, neem je de foto,s mee bij de eerst volgende bijeenkomst op 25 juni?
Ik neem van mij ook mee, maar ik denk dat er veel overeenkomsten van foto,s zijn.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra


Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6395
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #11 am: 24. Mai 2011, 17:42:30 »
Hallo,

ich habe beide Führungen hinter der Anlage gemacht und das war sehr toll. Gerade suche ich die Bilder aus für unseren Stammtisch am Freitag. Da werde ich dann Bilder von Hamburg zeigen. Danach stelle ich die dann auch hier ins Forum.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #12 am: 24. Mai 2011, 20:29:08 »
Ik neem van mij ook mee, maar ik denk dat er veel overeenkomsten van foto,s zijn.

Heren, kwestie van even goed kortsluiten....... ;D :D :D :D ;D
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: WDP bijeenkomst #10 van 14 mei
« Antwort #13 am: 24. Mai 2011, 23:43:10 »
Ik neem van mij ook mee, maar ik denk dat er veel overeenkomsten van foto,s zijn.

Heren, kwestie van even goed kortsluiten....... ;D :D :D :D ;D

Hallo Hans,

Die raad van jouw, als WDP kortsluit expert, neem ik van harte aan. :D :D :D ;D ;D

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: MiWuLa
« Antwort #14 am: 25. Mai 2011, 09:56:29 »
Hallo,

Zitat
Wat Henk voorstelde, neem je de foto,s mee bij de eerst volgende bijeenkomst op 25 juni?

Ben nu in IJsland (heb daardoor weer veel avond uren vrij) en ben reeds begonnen met een fotoboek, van de HEMA, dergelijke boeken maak ik meestal als ik veel foto´s heb gemaakt van een bepaald onderwerp. Het boek zal ik mee nemen naar de volgende bijeenkomst.

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |