Autor Thema: welke  (Gelesen 2672 mal)

Offline aoudshoorn

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 22
welke
« am: 13. Januar 2015, 17:22:28 »
beste forumleden,
ik ben arnold en ben al een tijdje lid van dit forum en nu maar weer de stoute schoen aan gedaan voor de volgende vraag
mijn intellibox IB begint kuren te krijgen, al er na laten kijken ....
mijn vraag is simpel. ik rijd nu met wd 2012 en intellibox IR. maar deze is, toe aan vervanging.
nu ben ik aan het zoeken en kijken naar de CS2 van marklin of de Ecos 2. helaas zie ik door de bomen het bos niet meer welke in combinatie met WD lekkerde/beter is.
vandaar mijn vraag hier is er iemand die iets meer kan vertellen over wat en hoe en welke. welke wel welke niet of eventueel nog een ander toestel ?
alvast dank voor het reageren

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: welke
« Antwort #1 am: 13. Januar 2015, 18:11:05 »
Beste Heer Oudshoorn,

Bij mij rij ik met de ECOS van ESU. Hij bevalt prima, ook in samenwerking met WDP.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: welke
« Antwort #2 am: 13. Januar 2015, 19:53:15 »
Beste,

ik combineer CS2 met WDP sinds 2 jaar zonder enig probleem.
Ik denk dat de keuze van persoonlijke voorkeur afhangt.
Ik ben wel de mening toegedaan dat als je veel Märklin hardware gebruikt het zinnig is om ook een Märklin centrale te gebuiken, maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening. Andere combinaties werken misschien ook prima.

Groetjes

Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: welke
« Antwort #3 am: 14. Januar 2015, 20:29:30 »
Hallo,

Zoals Luc al zegt, het is denk ik een kwestie van smaak :-)
Echt veel verschil in de diverse centrales is er niet qua funktionaliteit.

Sommige kiezen voor een eenvoudige centrale omdat ze toch alles per computer besturen, sommige willen iets meer en kiezen een uitgebreide centrale en besturing met Software.

ook ik heb een Ecos II, ik heb deze gekozen omdat ik zoveel als mogelijk uniform wil werken. Zo heb ik de decoders van ESU, Loks van ESU ( en andere) , wisseldecoders van ESU en de boosters van ESU.
Dit omdat ik wel de ervaring heb dat als je teveel verschillende merken hebt, er vaak een doorschuiven van problemen plaats vind. Door veel van hetzelfde merk te hebben voorkom ik dit.

mijn ecos heb ik gekozen om :

Kleurenscherm en eenvoudige bediening
regelmatig software updates met nieuwe funkties en verbeteringen
ze hebben ook boosters die je in de ecos kunt beheren
stabile firma voor de toekomst
zeer goede service

en natuurlijk ook omdat hij er gewoon zeer gelikt uitziet.

Ook jij zult een keuze moeten maken op basis van je eigen wensen en eisen.

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10