Autor Thema: Culemborg  (Gelesen 1205 mal)

Offline josje40

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 19
Culemborg
« am: 24. Oktober 2016, 09:06:50 »
Goedemorgen
Omdat ik als beginner, met win digipet specifieke problemen heb die niet makkelijk op te lossen zijn, ben ik toch van plan om op 12 november naar Culemborg te gaan. Wat tref ik daar aan. Ik neem aan dat daar mensen zijn met een pc waar win digipet op draait. Staat er ook een demo baantje. Of is het verstandig om zelf het een en ander mee te nemen zodat ik mijn probleem kan uitleggen.
Jos

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Culemborg
« Antwort #1 am: 24. Oktober 2016, 11:31:54 »
Beste Jos,

Daar is inderdaad een demobaan, waar het één en ander geprobeerd kan worden. De meeste aanwezigen hebben een laptop bij zich en natuurlijk de software WinDigipet. De baan heeft een ECOS-centrale en rails en loc's zijn Märklin. Er zit op de baan ook een schakelrail, speciaal om dat die apart aangestuurd kan worden. Dus wij kunnen jou situatie nabootsen en laten zien hoe je dat oplost. Als je een USB-Stick meebrengt dan kan je de "oplossing" opslaan en thuis nakijken en implementeren in jou baan/situatie.

Wij zijn na de vakantie, om structuur te krijgen op de bijeenkomsten, met een leeg WDP begonnen, en gaan iedere bijeenkomst een stapje verder, tot nu hebben wij het railplan getekend, rijwegen gemaakt, het volgende is treinritten maken en de loc database behandelen.

Met groet, Henk

  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Culemborg
« Antwort #2 am: 24. Oktober 2016, 14:52:02 »
Josje

Ik heb tot 3 jaar terug ook met Windigital gereden. Het is een flinke stap naar Windigipet
Maar het is mij met behulp van Culemborg gelukt

Wat ik begrijp rij jij met M-rail  Waar mede doe jij de terugmelding ?  met schakelrail ,van die tuimelaars
( moment contact ) of met meerdere contactrails ? ( duur contact )

Tot in Culemborg
Peter R
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline josje40

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 19
Re: Culemborg
« Antwort #3 am: 24. Oktober 2016, 19:14:03 »
Dag Peter
Ik rij idd met m rails en de terugmelding doe ik met schakelrails met van die tuimelaars (momentcontact)
Als er bij mij op de zaak op 12 november niets apart is rij ik dan naar Culemborg.
Ik ben erg benieuwd.
Bedankt
Jos