Autor Thema: Vertrekken in treinrittenautomatiek  (Gelesen 1412 mal)

Eenerspoor

  • Gast
Vertrekken in treinrittenautomatiek
« am: 25. Januar 2019, 19:01:20 »
Goedenavond,

In mijn treinrittenautomatiek heb ik regels met een bepaalde vertrektijd na aankomst. Maar als ik de automatiek start, blijven de treinen staan totdat die vertrektijd na aankomst is verstreken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat na het starten van de automatiek de treinen direct vertrekken en alleen op een treinnummerveld wachten als ze daar aankomen tijdens het draaien van de automatiek?

Mvg,
Henk

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Vertrekken in treinrittenautomatiek
« Antwort #1 am: 25. Januar 2019, 23:12:37 »
Hallo Henk,

Zoals je het omschrijft klopt het.
Je zult er dus omheen moeten werken.

Dat zou je kunnen doen door die FS (treinrit) in de ZFA waar een trein vertrekt te copyeren en die bij de start regel te zetten maar dan zonder tijd. Dan krijg je dus het effect dat bij opstart de copy regel wordt gebruikt. Als je nu dus daar een teller of virtueel k84 contact in zet als voorwaarde, dan kan je bij start van die copy FS die K84 op rood zetten dan wordt hij niet meer bereden na 1x gebruik en dan zal bij de 2e keer de orginele FS gebruikt worden.
Als je dan in de STW bij opstart van de ZFA die K84 weer op groen zet dan zal de cycles weer opnieuw beginnen.

Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden maar dit is er 1

Mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |