Autor Thema: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.  (Gelesen 3552 mal)

Offline Sven Spiegelhauer

  • Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 9393
  • Ort: Bernau Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #15 am: 26. November 2018, 20:08:36 »
Hallo Ronald,

ein Wenden ist auch innerhalb einer Zugfahrt möglich. Siehe dazu in den Systemeinstellungen -> Programmeinstellungen -> Zugfahrten. Das ist seit WDP2018 so.
Viele Grüße aus dem schönen Land Brandenburg
Sven
  • Win-Digipet-Version:
    2018 / 2021 / Beta (alle mit aktuellen Update)
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N & G, IB-II neo, IB-II, IB-Basic, IB-Com, Loconet-RM, Servo-, Schalt- und MA-Decoder, LDT Lichtsignaldecoder, Lokdecoder(DCC) ESU/Kühn, Drehscheibendecoder G.Boll und LDT, viele Eigenbauten
  • Rechnerkonfiguration:
    Notebook Windows10 / PC Windows11

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #16 am: 26. November 2018, 22:06:47 »
Hallo Sven,

Bedankt voor de aanwijzing maar dat is bekend en heb ik ook gebruikt in de zugfahrt oplossing.

In de 1ste zugfahrt is de route  7-8-9-10-14-16-17-21 dus met diverse keermomenten en de 2de zugfahrt is dezelfde weg terug.

Zo treedt - zoals door jou aangegeven - inderdaad het probleem met het kiezen van de verkeerde FS niet meer op en heb je geen tellers of iets dergelijks nodig, mooie oplossing.

Groet

Ronald



Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 313
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #17 am: 27. November 2018, 16:08:40 »
Hoi Ronald,
Gisteravond en vanmiddag met het thema zugfahrten bezig gehouden. PDF op schoot om e.e.a te bestuderen .Bij het construeren kreeg wel de melding  dat bij aankomst geen vervolg FS mogelijk was. Bleek het na onderzoek het te zitten in het gebruik van twee verschillende GBM adressen voor een ZFN en IZFN dit aangepast en de betrokken rijwegen ook gerepareerd.
Ik heb nu drie werkende pendels in Zugfahrten, Ik zou deze graag willen verfijnen, dus ik ben zeker benieuwd naar jouw project.
Ik stuur in de bijlage mijn aangepaste baan naar je toe, wie weet schiet jij er nog gaten in.
Blijft vreemd dat het met ZF het wel gaat en met ZFA je tellers er bij moet hebben.
Of de door jou geplaatste teller heeft een fout gemaskeerd van een FS, ondanks dat de fout controle nul aanwijzing gaf.
Ik ga met je mee dat dit leuk is voor 8 december.   
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 313
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #18 am: 27. November 2018, 16:34:06 »
Beste Ronald en Sven,
Naar aanleiding van de diverse terechte opmerking, gisteren begonnen met FS te maken.
WDP 2018 PDF op het tweede scherm en aan de slag.
Toch weer wat vreemde foutjes tegen gekomen, zoals geen vervolg FS mogelijk ??? , dit bleek te zitten in het gebruik van twee verschllende GBM voor een ZFN en een IZFN. aangepast en de alle betrokken FS met de filmcamera gerepareerd.
Wel ik heb nu  3 pendels rijdend en heb ook ontdekt dat je wachttijden en zo in kan voeren.
Ik ben dan ook reuze benieuwd naar jouw project Ronald, ik ben met jouw bijdrage stukken wijzer.
Het lukt me niet om deze ZF  automatisch te herhalen en hoe jij deze FS hebt geëxporteerd naar de ZFA.

met vriendelijke groet,
Rupert van Swol 

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline Sven Spiegelhauer

  • Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 9393
  • Ort: Bernau Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #19 am: 27. November 2018, 18:08:46 »
Hallo Rupert,

Du möchtest die ZF in die ZFA eintragen?

Mittlere Maustaste auf Start-ZNF und mittlere Maustaste auf Ziel-ZNF. Dann öffnet sich das Fenster, wo die passenden ZF stehen und man kann von dort die ausgewählte ZF in die ZFA übertragen.
Viele Grüße aus dem schönen Land Brandenburg
Sven
  • Win-Digipet-Version:
    2018 / 2021 / Beta (alle mit aktuellen Update)
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N & G, IB-II neo, IB-II, IB-Basic, IB-Com, Loconet-RM, Servo-, Schalt- und MA-Decoder, LDT Lichtsignaldecoder, Lokdecoder(DCC) ESU/Kühn, Drehscheibendecoder G.Boll und LDT, viele Eigenbauten
  • Rechnerkonfiguration:
    Notebook Windows10 / PC Windows11

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #20 am: 27. November 2018, 18:36:24 »
Hoi Rupert,

Bijgevoegd mijn probeersel van twee dagen geleden met twee zugfahrten in een ZFA waarbij de loc van 7 naar 21 rijdt, 15 seconden halt houdt, keert en weer terug rijdt naar 7  en daar ook 15 seconden wacht alvorens dit geheel te herhalen, zowel op de heen als terugweg maakt de loc een tussenstop van 15 seconden op 14.

Uiteraard is dit allemaal ook anders in te stellen.

Het kan ook met 1 zugfahrt maar voordeel van twee is dat je procedure vanaf zowel 7 als 21 kunt starten en ook halverwege kunt onderbreken.

Ik zal jou nieuwe upload vanavond ook eens bekijken

Groet

Ronald

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 313
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #21 am: 27. November 2018, 18:49:36 »
Hallo Sven,
door de verkeerde afkorting is de boodschap niet over gekomen.
Ik bedoelde , hoe krijg ik de gegevens uit de zugfahrten editor over gezet naar de zugfahrten automatiek editor.

Ik zie geen herhaal mogelijkheid om in de zugfahrten editor een automatische herhaling te maken als de cyclus is afgerond. en de trein weer is terug gekeerd op het startpunt.
Dit kan in de zugfahrten automatiek editor

met vriendelijke groet,

Rupert van Swol

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #22 am: 27. November 2018, 18:55:53 »
Hoi Rupert

Net als FS kun je ook ZF in de ZFA krijgen door op lege regel te gaan staan, vervolgens op de gewenste start ZNF te gaan staan,rechter muisknop, start te kiezen en zo idem bij het stoppunt (ziel).

In het keuze venster zie je dan zowel de mogelijke FS maar ook ZF die voor dit traject beschikbaar zijn. (NB als je dit in project wat ik zojuist heb opgestuurd voor route 7 -21 doet zul je daar alleen een zugfahrt zien want er bestaan geen FS voor deze route).

Kiezen welke je wilt  hebben en Ubertragen in Zugfahrten-Automatik drukken (onderin keuze venster) en ZF verschijnt in de ZFA. regel omlaag en volgende.

Groet

Ronald

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #23 am: 27. November 2018, 19:13:32 »
Hoi Rupert,

Even in je project gekeken en de drie pendel zugfahrten die je hebt gemaakt zijn prima.

Die ZF kun je dus naar de ZFA importeren door in geval van railbus start en ziel op 7 te kiezen en dan de ZF  te Ubertragen naar de ZFA. Idem met V100 en de koff.

Zo zou je ze er alledrie in dezelfde ZFA kunnen zetten, de ZFA saven en starten maar dan loopt de boel denk ik wel snel vast (treinen tegenover elkaar die route(s) blokkeren).

Om dat op te lossen moet er meer WDP slimmigheid worden ingebouwd, maar ook dat is zeker te doen (bv met de FA functie van WDP 2018, en dan maar 1 trein actief in dit gebied), ook leuk voor de 8ste december  ;)
 
Groet

Ronald

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 313
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: FS in ZFA wordt overgeslagen en niet uitgevoerd.
« Antwort #24 am: 27. November 2018, 19:31:29 »
Hoi Ronald,
bedankt voor de terugkoppeling
Wel ik heb jouw bijdragen zojuist uitgeprobeerd en de spoor nul locomotieven lopen het allemaal netjes af.

In mijn versie heb ik alles achter elkaar gezet.  Vertrekmelder is ook Aankomstmelder. Ook dit wordt heel netjes gedaan. Ik zal even kijken om ze alle drie in de zugfahrten automatiek te laten starten. ben benieuwd of er een deadlock gaat ontstaan.

Maar voor het overzicht te behouden en het simpel te houden ga ik jouw methodiek aanhouden en het e.e.a direct opknippen in kleine secties.
Dan kan ik deze als een soort bouw modules, later in de zugfahrten automatiek editor gebruiken.

Snap nu eindelijk het nut van deze zugfahrten editor in windigipet.
Weer wat wijzer en inderdaad zeker geschikt voor 8 december; thema pendel verkeer.
met vriendelijke groet,
Rupert van Swol
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition