Autor Thema: Terugmelders bekend maken in het systeem  (Gelesen 1769 mal)

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Terugmelders bekend maken in het systeem
« am: 12. Februar 2019, 14:48:43 »
Halllo WDP team,
Heb niets gevonden in de handleiding over hoe eenduidig Lenz terugmeld modules ( LR101 )  bekend moet worden gemaakt aan het WDP systeem.
Ik zie dat er twee methoden zijn, die beiden ook werken.
echter bij 1 methode komt er een valse melding voor die consequent is.
Indien er een vijfde LR 100 wordt aangegeven is in de software, m.a.w de terugmeld decoder is niet als hardware actief op de baan , dan krijg ik  valse meldingen van de vijfde bezetmelder te zien op de terugmeld monitor,  die afkomstig zijn van de voorlaatste melder die  wel fysiek actief is op de baan.
als melder 4 met 3e contact actief komt, dan komt deze ook voor op de melder 5 3e contact.

Welke methode van invoer / aanmelden is correct en weke niet.
zie in de bijlagen de twee methoden welke door WDP blijkbaar worden geaccepteerd.

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

jlt

  • Gast
Re: Terugmelders bekend maken in het systeem
« Antwort #1 am: 12. Februar 2019, 19:51:09 »
Hallo Rupert,

Ik ken de Lenz systeem niet.
Wat gebeurt er wanneer je die andere digitale systemen uitzet en alleen die Lenz systeem enkel te laten werken.

Is er niet binnen de Lenz systeem waaraan je kunt zien of het hardware die juiste bezetmelder adres aangeeft.
Is die correct dan zou je verwachten dat WDP die data's het overneemt.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Terugmelders bekend maken in het systeem
« Antwort #2 am: 13. Februar 2019, 13:50:07 »
Hallo Jan,
bedankt voor het reageren.
De aanleiding van deze vraag ligt in het voorgaande vraag  op het forum waarom het ene WDP project geen LAN verbinding meer wil  maken met de PC, terwijl het andere "nieuw"gestarte project wel een LAn verbinding heeft met de PC. En beide projecten exacte de zelfde LAN verbinding parameters zijn toegewezen.

Om het te ontrafelen kreeg ik het idee of het wat te maken heeft met de toewijzing van de terugmeld modules op de RS BUS.

Windigipet laat blijkbaar  twee verschillende manieren toe,  hoe deze terugmeld modules LR 101 worden aangemeld in het WDP systeem.

Zo te zien werken beiden manieren.
De nummering hantering van Windigipet is correct met wat uitlezing op de Lenz hand controller laat zien.
Lenz Handheld geeft module 2 met 8e contact is actief = gelijk aan contact 16 in WDP , melding komt goed door.

Vraag blijft wat is beter opgeven module1 t/m 6 start telling module 1
of per module aangeven in het systeem.
Ik heb nog wat soldeer werk en dan heb ik een 100% dekking van de hele baan en drie melders per FS beschikbaar.

Denk dat deze vraag  meer voor Marcus is , ik heb geen idee hoe de interne verwerking is.
Ik heb het niet werkende project als backup opgeslagen,  voor het geval ze willen onderzoeken waarom het oude project geen verbinding wil maken.

Ik hoor van wel van je.

met vriendelijke groet.

Rupert van Swol

  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

jlt

  • Gast
Re: Terugmelders bekend maken in het systeem
« Antwort #3 am: 13. Februar 2019, 18:09:50 »
Hallo Rupert,

Je kunt die vraag ook op Duitse forum zetten en er zijn daar ook lenz bezitters tussen.
Het kan best dat Markus dit ook ziet.

Met vriendelijke groeten,

Jan