Autor Thema: Nederlandse omruilactie WDP2018?  (Gelesen 3168 mal)

Offline Hielco

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 23
  • Ort: Leusden Ort bei GoogleMaps suchen nl
Nederlandse omruilactie WDP2018?
« am: 27. Januar 2018, 09:05:34 »
Hallo WDP ers,

Nu er ook workshops WDP bij Bentink worden gegeven, en deze ook WDP in het assortiment heeft, lijkt het mij niet alleen logisch maar ook zinvol dat je daar je CD/USB-stick kan omruilen bij updates. Niet iedereen heeft de dringende behoefte, of is in de gelegenheid, of heeft een onwrikbaar vertrouwen in de leverbetrouwbaarheid van post of pakketdiensten naar het buitenland of binnenland.

Zijn hier al plannen voor? Bij voldoende animo is dit een reële optie om om te ruilen.
Mogelijk kan Jan Leendert dit navragen bij Bentink en/ of Herr Peterlin of aandragen.

Groeten,

Hielco
Mit freundliche Grüsen,

Hielco
  • Win-Digipet-Version:
    2021.2c- Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Maerklin-CS3; Maerklin-S88; Maerklin-K83; LDT-SBB; LDT-HSI88-USB
  • Rechnerkonfiguration:
    Acer Aspire 3 15, AMD Ryzen 7-5700u; WIN 11 pro

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #1 am: 27. Januar 2018, 10:39:08 »
Goedemorgen Hielco,

Bentink is officieel dealerpunt in Nederland namens Peter Peterlin dus updaten bij hun zou logischer wijze geen probleem moeten zijn.

Overigens kreeg ik de versie 2015 rechtstreeks van Peter Peterlin. Per aangetekende post keurig netjes bezorgd. Ik  mocht achteraf betalen en de versie 2012 terugsturen.

Top service dus!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #2 am: 27. Januar 2018, 11:26:11 »
Hallo Hielco,

Aansluitend op Hans zijn bericht, geef ik je verdere mededeling.

Zoals Hans het al formuleerde is Bentink Apeldoorn de distributeur voor Nederland en België.

Hiermee gelden precies hetzelfde voorwaarden als men rechtstreeks bij Peterlin zou bestellen.

Dus inleveren van oude WDP versie tegen upgrade (update is gratis en upgrade is nieuwe versie) prijs voor een nieuwe versie.
Bentink is nu aan het organiseren om de doorgang voor diegene om willen stappen naar de nieuwe versies.

Tevens worden de Workshops gericht op de nieuwe versie.
Daarnaast wordt ook demo's gegeven in de nieuwe versie 2018.

De levering en de service van Bentink staan hoog in de vaandel. Dus, men weet wat er aankomt en men heeft al voorbereid wat er in de aankomende tijd te verwachten valt.

Men kan contact opnemen met Bentink en je wens voordragen, dan wordt dat gelijk geregeld.
Update: 27-01-2018. Tijd: 17.20.
Men kan alvast bij de Firma Bentink de nieuwe of upgrade WDP 2018 reserveren.
De Firma Bentink zal dan voortijdig de bestelling opnemen en verwerken.
Echter zijn zij vanaf 30 Januari t/m 3 Februari afwezig i.v.m. met de Neurenberg Spielwaren.
Vanaf dinsdag 6 februari a.s zijn ze weer geopend.   

De levering van de nieuwe WDP 2018 wordt doorgaans traditiegetrouw in de aankomende Dortmund Messe die in midden April wordt gehouden, geleverd worden.

De prijs van de nieuwe WDP 2018 en de Upgrade zal t.z.t. door dhr. Peter Peterlin bekend worden gemaakt, hierop de Duitse forum.

Mvg,

Jan
« Letzte Änderung: 27. Januar 2018, 17:58:30 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #3 am: 27. Januar 2018, 20:42:38 »
Hallo Jan,

volgende informatie door Peterlin gegeven"
Zitat
Wir freuen uns Ihnen mitteilen zu können, dass grundsätzlich die Preise für die Version 2018 stabil bleiben. Zum Beispiel wird die Vollversion 2018 Premium für einen Neukunden weiterhin 449.- Euro kosten.

Dat zou dan 100 euro zijn.

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hielco

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 23
  • Ort: Leusden Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #4 am: 30. Januar 2018, 13:23:59 »
Allen dank voor de reacties.

Als ik het allemaal goed heb:

Bentink heeft na uitbrengen door Dr. Peterlin de versie 2018SE/PE op voorraad voor omruilen, kostprijs voor de licentie €100,00 bij inleveren van oude 20015SE/PE.
Prima, maar ik zie op de site van Bentink niets over de door Jan Leendert vermelde actie.

@Jan Leendert: Wordt er door Bentink ook nog gedacht aan een actie analoog aan die van WDP op de beurs in Dortmund: tijdens die dagen kun je omruilen voor half geld.

In deze tijd, dat software met een waarde van miljoenen via een download wordt binnengehaald en installeren met een licentiesleutel mogelijk is, is dit toch wel wat omslachtig. Op het Duitse forum is dit ook al meerdere malen aan de orde geweest. Ook dit zou Jan Leendert, en anders Bentink, nog wel eens aan de orde kunnen stellen bij Dr. Peterlin. Ik ken mensen die om deze reden uiteindelijk WDP hebben laten vallen. Wat tegenwoordig niet meer nodig is.

Groeten,

Hielco
Mit freundliche Grüsen,

Hielco
  • Win-Digipet-Version:
    2021.2c- Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Maerklin-CS3; Maerklin-S88; Maerklin-K83; LDT-SBB; LDT-HSI88-USB
  • Rechnerkonfiguration:
    Acer Aspire 3 15, AMD Ryzen 7-5700u; WIN 11 pro

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #5 am: 30. Januar 2018, 19:33:40 »
Hallo Hielco,

Je schreef
Zitat
een actie analoog aan die van WDP op de beurs in Dortmund: tijdens die dagen kun je omruilen voor half geld.
waar komt die informatie vandaan want bij mijn weten is dat nog nooit gebeurd ;) ;) ;)

Mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #6 am: 30. Januar 2018, 19:41:58 »
Beste Hielco,

Ik moet jou daarop het e.e.a. corrigeren.


Bentink heeft na uitbrengen door Dr. Peterlin de versie 2018SE/PE op voorraad voor omruilen, kostprijs voor de licentie €100,00 bij inleveren van oude 20015SE/PE.
Prima, maar ik zie op de site van Bentink niets over de door Jan Leendert vermelde actie.


Er wordt meteen geschreven dat de kosten voor de omruiling €100,= zou gaan kosten?.
Ik heb al geschreven dat de kosten voor de upgrade nog niet bekend zijn.
Tevens is het gehele kosten plaatje waarvan de gebruikers die nog een versie 2009,2012 en 2015 nog niets is bekend wat dat gaat kosten!. Ze kunnen wel blijven roepen dat het zoveel gaat kosten, maar de definitieve kostenplaatje moet nog komen, naast dat een coulante nieuwprijs voor de 2018 hetzelfde is gebleven als bij de 2015.

De Firma Bentink kijkt mee wat ik hier schrijf. :D

Daar hebben ik en Bentink duidelijke afspraken over gemaakt en ik kan je het volgende meedelen. 
Zolang Bentink nog geen financiële kostenplaatje heeft ontvangen, kan men daarover nog niet op de website de producten aanbieden. In mijn eerdere berichten heb ik van hun mogen vernemen over de reservering, die heb ik met hun goedkeuring in vette letters vermeld.
De reden van deze actie is louter gegeven dat zij enorm druk hebben en zijn afgereisd naar Neurenberg.
Bij terugkomst zal ongetwijfeld na bevestiging van Dr. Peterlin de definitieve prijsopgave worden gegeven.

Ben ik duidelijk Hielco?.  :D

Zitat

   
@Jan Leendert: Wordt er door Bentink ook nog gedacht aan een actie analoog aan die van WDP op de beurs in Dortmund: tijdens die dagen kun je omruilen voor half geld.


Dat zijn zakelijke standpunten tussen Bentink en Dr.Peterlin.
Daar ga ik niet over!.

Als je voor half geld de nieuwe versie 2018 wil gaan aanschaffen, dan zult je persoonlijk naar Dortmund moeten afreizen en persoonlijk bij Dr.Peterlin jou stick inleveren.
Tenslotte zul je benzine kosten en entree geld moeten uitgeven en flink moeten onderhandelen, om aan die beurskorting te komen.

Zitat
   

In deze tijd, dat software met een waarde van miljoenen via een download wordt binnengehaald en installeren met een licentiesleutel mogelijk is, is dit toch wel wat omslachtig. Op het Duitse forum is dit ook al meerdere malen aan de orde geweest. Ook dit zou Jan Leendert, en anders Bentink, nog wel eens aan de orde kunnen stellen bij Dr. Peterlin. Ik ken mensen die om deze reden uiteindelijk WDP hebben laten vallen. Wat tegenwoordig niet meer nodig is.


Dat beeld wat je schetst, herken ik niet, en ook niet generaliseren.

Met de licentiesleutel kleven ook nadelen aan.
Zo ben ik verplicht om mijn computer en het kabelnetwerk altijd aan te staan wanneer ik met de treinbesturing wil gaan rijden. Geen Wifi, maar kabelnetwerk!.

De keuze die WDP heeft genomen is een besluit van het bedrijf WDP.

Ten eerste heeft WDP geen licentiesleutel, alleen "kopieer bescherming", zoals dat heet.
Ten tweede is de stick in een soort van "Dongle" variant in een USB poort voor ieder computer met tegenwoordig USB aansluitingen.

Zoals je het weet is het wenselijk dat men de stick in de USB poort inlaat zitten, als men met de treinbesturing wil gaan rijden. Haalt men de stick eruit, dan is de geldigheid slechts 5 dagen, bureau versie kan ongelimiteerd ermee gewerkt worden op de computer.
Deze variant was ook al toentertijd met de CD.

Het voordeel hiervan is, dat ik bijv. geen internet aansluiting hoeft te activeren.
Een goed voorbeeld hiervan is voor gebruikers die een Window XP hebben.
Window XP wordt niet meer ondersteund en is bij mij bijv. van het netwerk afgesloten, en daarmee kan ik nog met WDP veilig treintjes rijden!.  ;)
De kostenloos update kun je bijv. met een Window 10 in een memorystick laden en vervolgens met die memstick naar Window XP PC uitpakken en installeren. Geheel compleet.!

Hier in deze bijgevoegde link loopt ook bij de Duitse gebruikers de discussies over de prijs van de nieuwe WDP 2018.
Voor diegene die Duits kunnen lezen, zie ook de reactie van Dr.Peterlin.

https://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=77823.0


Mvg,

Jan
« Letzte Änderung: 31. Januar 2018, 13:11:39 von Jan leendert »

jlt

  • Gast
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #7 am: 20. Februar 2018, 16:04:51 »
 Beste Allen,

In de onderstaande link heeft de Firma Bentink de vooraankondiging van WDP 2018 aangekondigd.

www.bentinkmodelspoor.nl

Mvg,

Jan

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #8 am: 20. Februar 2018, 18:00:22 »
Ik heb de vorige keer ook via bentink omgeruild en heb ook nu wdp 2018 gereserveerd. Ik krijg een mail zodra er meer bekend is.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #9 am: 20. Februar 2018, 20:30:11 »

Hallo,


ik heb vorige week contact gehad met fa. Bentink (Johan) en mijn interesse aangegeven. Ik heb een keurige e-mail ontvangen waarin staat dat ik op de "omruillijst" sta.
Zodra omgeruild kan worden ontvang ik bericht en maak ik een afspraak om het bij hun in de winkel op te halen.
Daar maken we een leuke dag van. Ik ben immers nog nooit in de winkel geweest. Dus twee vliegen in één klap  ;)


Ik heb de filmpjes van  de 2018 release bekeken. Mooie ontwikkelingen, waarvan ik nu al weet dat ik die zeker ga toepassen, Top!!


gr. Jacques
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #10 am: 20. Februar 2018, 21:33:37 »
Hier ook. Ben zeer enthousiast. Vooral over FDL - FA en UES. Maar zeker ook van de aangekondigde volgende toepassing verwacht ik, gezien het tot nu toe vertoonde, heel veel.

Ik vraag mij trouwens wel af of voor de toepassing van deze nieuwtjes aanpassingen aan de baan nodig zijn.

We gaan het horen / meemaken.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #11 am: 20. Februar 2018, 22:15:19 »

Ik vraag mij trouwens wel af of voor de toepassing van deze nieuwtjes aanpassingen aan de baan nodig zijn.

We gaan het horen / meemaken.

Hallo Hans,

Principieel niet. :D

Je weet dat sinds WDP bestond en naar mijn weten niet de baan hoeven te veranderen.

In mijn oude baan is reeds 4 WDP generaties voorbij gegaan, en nooit mijn oude baan hoeven te veranderen.

Mijn nieuwe baan is een planning naar een Epoche III periode en niet naar de WDP principe.
Nee, WDP past zich aan de wensen van de gebruiker.

Mvg,

Jan

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #12 am: 21. Februar 2018, 07:47:40 »
Hallo Jan,

Weer een hele geruststelling... ;)
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #13 am: 21. Februar 2018, 09:36:32 »
Hallo Hans en andere!

Het princiepe van WDP blijft tot nog toe het zelfde maar in het verleden heb je wel dingen moeten veranderen in je gedachte wereld binnen WDP. Het zijn wel allemaal vooruitgangen dus die wijzigingen doe je over het algemeen met plezier  ;) ;) ;).
De nieuwe aanvullingen zoals je die noemde zijn tot op heden allen mooie cosmetische verbeteringen die je met de huidige versie ook kan realiseren. Je moet dan echter wel binnen WDP zelf gaan bouwen met de componeten die die je tot je beschikking hebt zoals ZF, ZFA en de STW..
De vernieuwingen maakt alles veel makelijker en overzichtelijker voor de WDP gebruiker en daardoor natuurlijk een welkome aanvulling.

Mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Nederlandse omruilactie WDP2018?
« Antwort #14 am: 21. Februar 2018, 12:04:59 »
Hallo allen,


" Simply The Best - Windigipet ".


Misschien leuk om eens naar een baan te kijken waar z'n 64 treinen rijden geheel bestuurd door Win DigiPet

&t=56s


Met vriendelijke groeten van een Happy WDP gebruiker

Bob

Edit: tekst aangepast, Henk moderator
« Letzte Änderung: 26. Februar 2018, 16:42:23 von H.v.d.Oosterkamp »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |