Autor Thema: Lux Reinigungsgrube en WDP  (Gelesen 1980 mal)

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Lux Reinigungsgrube en WDP
« am: 03. Mai 2014, 12:11:16 »
Hallo MS,

Ik heb mij voor de reiniging van mijn wagenpark deze Lux reinigingsmachine gekocht. Deze is voorzien van een Decoder en dus gewoon digitaal aan te sturen.

Voor een video ....  http://www.lux-modellbau.de/html_de/gleis.htm

Deze wil ik graag in mijn baan inbouwen en via een rangeerspoor de loks hier laten reinigen.

Mijn idee is dus een aparte rangeerstrook waarin deze Grube gebouwd is. Door middel van een keuze knop wil ik een lok kiezen die hier gaat "rangeren" en zo gereinigd wordt.

heeft iemand hier ervaring mee of ook zoiets ? 

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Lux Reinigungsgrube en WDP
« Antwort #1 am: 03. Mai 2014, 19:54:12 »
Hallo Eric,

Dat gaat precies hetzelfde wanneer je een stofzuigerwagon in WDP wil gaan invoeren.
Het reinigingsmotortje werkt op dezelfde manier als de stofzuigermotortje.

Dus, in Zugdatenbank opnemen met als functiedecoder opgeven.

En dan via FS, zodra een lok voor de reinigingsmachine aankomt (door bijv. RMK is bezet) begint de reinigingsmachine te werken en de lok rijdt met een zeer lage snelheid (5 km/uur) over die reinigingsmachine heen.
En ........... ook terug rijden!!  :D ;)

En met knopje bedienbaar. :D
« Letzte Änderung: 03. Mai 2014, 19:55:56 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Lux Reinigungsgrube en WDP
« Antwort #2 am: 03. Mai 2014, 20:02:51 »
Hallo Jan,

ook hier weer bedankt voor je Support !

zodra ik het deel onder de knie heb met die tellers en mijn Doorrijspoor , ga ik hier mee aan de gang.
Edwin van de Stammtisch heeft ook een gelijkwaardige oplossing gegeven voor dit ding ..

Ik moet even uitzoeken hoe ik precies een decoder kan aansturen. de Grube heeft een DCC adres en ik begrijp hoe ik deze moet aansturen. ik neem aan met een schakelaar die gekoppeld is aan een adres ...

het duizelt even ...  dat met die tellers , ik begrijp het wel , maar zie de werking er niet van ...

maar ik heb in ieder geval alweer een volgend projectje klaar staan.

Deze Lux stofzuiger en schuurmachine heb ik overigens ook, deze wil ik via een bepaald spoorplan ook regelmatig de baan opsturen voor onderhoud.

wat automatisch weer een nieuw projectje betekend ....  het Simulatie spoorplan begint al aardige vormen aan te nemen .... 

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10