Autor Thema: trein rijd niet door,simulatie?  (Gelesen 2204 mal)

Offline aoudshoorn

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 22
trein rijd niet door,simulatie?
« am: 11. November 2020, 12:42:55 »
windigipet Heren,
bij de treinritautomatisering (simulatie) rijd de trein uit het opstelblok tot het volgende blok en dan gaat het niet meer verder. als ik dan op het einde van het blok klik geeft het aan dat bv simulatiecontact 21 inschakelen.
wat gaat / staat er niet goed.in de rijwegeneditor staat alles goed zonder fouten. ik weet niet waar dit vandaan komt

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 313
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: trein rijd niet door,simulatie?
« Antwort #1 am: 11. November 2020, 19:54:28 »
Lastig zonder baanplan .
Maar ik zie dat treinrit/ rijweg   Van 3 naar 13 wordt gereden , 13 is de bestemming, dan vertrekt de trein toch ook weer van 13 naar een bestemmings contact.
Ik zie op de 2e regel een ander treinrit / rijweg staan , namelijk 20 > 02  en lager nog 20 > 05.
Waar is 13 >> ??????
Persoonlijk vind ik de zfa zoals het hier is toegepast , minder geschikt , daar ik eerst ritten compleet maak in de tour editor ( dat scherm met een excel structuur) en vervolgens deze complete rit  plaats op in de zfa . Dat geeft een beter overzicht maar ook de fout controle is dan al gedaan . Nogmaals dat is een persoonlijke opvatting.
Groet
RvS
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline aoudshoorn

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 22
Re: trein rijd niet door,simulatie?
« Antwort #2 am: 17. November 2020, 11:39:37 »
in ieder geval bedankt voor de reactie. inderdaad werkt dat het beste inc foutmelding, helaas bleef het euvel bestaan heb inmiddels de baan opnieuw getekend (met vooralsnog de ritten die ik nodig heb en alles werkt weer prima. ik ben nog aan het uitzoeken wat nu het probleem daar was.

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: trein rijd niet door,simulatie?
« Antwort #3 am: 17. November 2020, 15:38:15 »
Beste aoudshoorn,

Ook in het sporenplan kunnen fouten zitten, het is het handigst om na iedere verandering cq verbetering, ook even het sporenplan te controleren, dit wordt overigens gevraagd wanneer je uit de sporenplan-editor gaat.  Altijd even op ja klikken.

Met groet, Henk

  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10