Autor Thema: Nicht genugend Fahrzeuge im zug  (Gelesen 1669 mal)

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Nicht genugend Fahrzeuge im zug
« am: 16. März 2019, 20:55:16 »
Beste forumleden.
Afgelopen 8 weken een nieuw baanplan op de verbrede module bakken geschroefd . Bakken zijn nu 90 cm breed i.p.v 60 cm.
Baanplan van het station in WDP 2018 gezet.
Nu wil ik per lok en treinstel de lok laten omlopen en weer vast laten maken aan de andere kant van de trein.

Ik heb 6 rijwegen aangemaakt. Deze worden hand matig geactiveerd doe ik later in ZFA.
1  aankomst van de trein op GL-03
2 is locomotief drukt  trein op van GL-03 tot RMK 534 van GL-02 Rangeer actief is.
3 Zugtrennung FS lok ontkoppelt van de trein ( is in het profiel geregeld ) keert en rijd terug naar GL-03.
4 Loc V20-022 vertrekt van GL-03 naar Wende-B en stopt.
5 ZugkupplungsFS lok vertrekt van Wende naar GL-02 Rangeer.
6 gekoppelde lok ( trein ) vertrekt van GL-02 Rangeer naar GL-00

punt 5  om daar een profiel te maken ben ik nog niet aan toegekomen.
wel is heb ik test gereden om te zien of mijn theorie klopte.
Daar GL-02 Rangeer twee RMK bezit.  kan ik de lok het bestemmings spoor in te laten rijden en de afstand bepalen van de te koppelen trein en de LOK, vanaf het moment dat de RMK binnenkomst546  uit gaat.
Dan staat de lok in zijn geheel op RMK 534 = 45 cm lang maar deze stond al op bezet doordat 1 wiel van de te koppelen trein erin staat (wiel staat gemiddeld 5mm voo0r bij de rail isolator . de offset buffer is 6.5 cm. dus vrije lengte RMK= 45cm - 6.6 = 38.5 cm.
Op het moment dat de V20 de eerste RMK 546  met een lengte over de Buffer= lengte 18 cm met een ofsset wielen is 5 cm dan is 13 cm voorkant van de lok al aanwezig in RMK 534.
De te rijden afstand in bezet spoor is een afstand van 38,5 cm- 13 cm = 25 cm.

Punt 3
hier krijg ik de fout melding " Nicht genugend Fahrzeuge im zug " ik krijg het er niet uit er is ook een relatie met de richting de lok deze neemt de verkeerde naam mee.
waar moet ik het zoeken.

met vriendelijke groet.

Rupert van Swol

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Nicht genugend Fahrzeuge im zug
« Antwort #1 am: 16. März 2019, 22:47:22 »
Hallo,

De melding betekent dat je ergens wilt delen daar waar geen wagons meer zijn (vermoed ik).
Ik vermoed dat je daar in de ZugtrennungFS wat verkeerd heb gedaan of je hebt de wagons niet juist ingevoerd in de Zug samenstelling.

Bij Zug Trennung en Zug koppeling zijn de rijrichtingen van groot belang en ook moet je juist aangeven welk deel van de oorspongkelijketrein de naam behoud.


mvrgr Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Nicht genugend Fahrzeuge im zug
« Antwort #2 am: 17. März 2019, 10:37:07 »
Hoi Bob,
bedankt voor de aanwijzing ik ga het in die hoek eens zoeken.
Gisteren nog op het duitse forum een pdf uit 2014 gevonden van Jurgen Grabner "automatische zugsammenstellung mit WDP 2015 "".
dan moet het wel lukken samen met jouw PDF.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition