Autor Thema: Gebruiksaanwijzing WDP-Mobile  (Gelesen 1490 mal)

Offline Jaap Vonk

  • Mitglied
  • Beiträge: 29
  • nl
Gebruiksaanwijzing WDP-Mobile
« am: 18. September 2017, 21:45:26 »
Beste WDP gebruikers,

Vandaag heb ik de Android-versie van WDP-Mobile geïnstalleerd en het met veel plezier in gebruik genomen.
Ik vraag mij af of er door deze of gene een gebruiksaanwijzing voor deze toepassing is samengesteld.
De meeste functies zijn voldoende intuïtief om ze juist te gebruiken; echter de functie bijvoorbeeld van het tabblad onder het sporenplan en het tabblad daar weer onder is mij niet geheel duidelijk.
Ik kijk met belangstelling uit naar reacties.

Met vriendelijke groeten,

Jaap Vonk
  • Win-Digipet-Version:
    2018.2c premium edition
  • Anlagenkonfiguration:
    HO-DCC  Digikeijs 4018, 4024, 4088, 5088, 5000  DS2010
  • Rechnerkonfiguration:
    i3 - 1,7 GHz Win10

jlt

  • Gast
Re: Gebruiksaanwijzing WDP-Mobile
« Antwort #1 am: 19. September 2017, 09:29:54 »
Beste Jaap,

Naar mijn weten is er geen gebruiksaanwijzing geschreven.

De tabbladen die daar zijn gemaakt is een tools waar je specifiek naar enkel bijv. Locomotief, bezetmelder activiteiten kunt aflezen.
Bijv. tabblad bezetmelders kun je gebruiken om te kijken of die werken. Een handig tip is als je onder
de treintafel (tijdens de bouw of reparatie) zit en je laat via je mobile WDP enkel een loc over de betreffende bezetmelder rijden, dan kun je in die tabblad bezetmelder zien of ie actief is. En/of de wissels en seinen werken. Je hoeft dan niet onder de treintafel uit te kruipen.
Of als je op afstand kunt bedienen en via tabbladen de controle kunt uitoefenen.

Het Tabblad waar je het spoorplan overzicht ziet is praktisch overeen met je beeldscherm.
Je kunt op je mobile Android naar spooroverzicht door twee vingers op het beeldscherm van je telefoon, uit elkaar of naar elkaar toetrekken zodat je een traploos vergroting kunt bereiken tot detail van de symbolen. Door op de wissels en seinen symbolen in te drukken, zie je ook direct op je spoorbaan beeldscherm omschakelen. De Locomotief Tabblad kun je een locomotief kiezen welke je individueel wil laten rijden.
Het laatste rechtse tabblad is bij mij leeg.

Het meest linker rode of groene knopje is het digitale systeem activering.
Door dit knopje in te drukken kun je het digitale systeem aan en uitschakelen, wat direct ook zichtbaar is op je spoorbaan beeldscherm.

Mvg,

Jan Stienstra
WDP Workshop begeleider Bentink
« Letzte Änderung: 19. September 2017, 12:10:45 von Jan leendert »

Offline Jaap Vonk

  • Mitglied
  • Beiträge: 29
  • nl
Re: Gebruiksaanwijzing WDP-Mobile
« Antwort #2 am: 19. September 2017, 23:10:18 »
Heel veel dank voor je reactie, Jan-Leendert en leuk om weer even van je te horen.
Het is duidelijk dat de mobiele versie handig is bij het debuggen van je treinbaan; ik denk dat ook voor mij daar de meeste gebruikswaarde zit. Op mijn tablet duurt het even voor het scherm weer ververst is; dus je moet ook een beetje geduld hebben...

Met vriendelijke groeten,

Jaap
  • Win-Digipet-Version:
    2018.2c premium edition
  • Anlagenkonfiguration:
    HO-DCC  Digikeijs 4018, 4024, 4088, 5088, 5000  DS2010
  • Rechnerkonfiguration:
    i3 - 1,7 GHz Win10