Autor Thema: Beeldscherm  (Gelesen 2058 mal)

Offline Wikky

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: Westervoort Ort bei GoogleMaps suchen nl
Beeldscherm
« am: 25. Januar 2022, 16:11:17 »
Zo maar een vraag, beeld op de laptop staat 16 x 16 dan heb ik de hele baantekening in beeld. Als ik kies voor 20 x 20 past het beeld niet meer op het laptop scherm.
Laptop is 15,6 inch met 1080 x 1920 pixels.
Op de zolder bij de baan heb ik het beeld op een 43 inch 4k tv met 2160 x 3840 pixels, door pc met 4k videokaart erin, en kan daar 20 x 20 blokjes als keuze aan om het hele beeld van de baan te zien, kies ik voor 24 x 24 valt de baan al buiten het scherm.
Het enige verschil is dat op de laptop het beeld kleiner uitvalt en op de zolder op het scherm alles wat groter is.
Ik loop hier tegen aan omdat ik nu zelf plaatjes moet maken om de nederlandse seinen aan te sturen, en ontdek dat 16 x 16 echt heel weinig ruimte daarvoor laat.
Even doorgevraagd, stel ik koop een 15,6 inch laptop met 4k scherm dan zou ik daarop dus ook de 20 x20 instelling kunnen gebruiken om de hele baantekening op het scherm te houden?
Of zorgt die 15,6 inch ervoor dat met zelfs een 4k scherm stukken van het hele beeld wegvallen?
Heeft de werkelijke beeldscherm mogelijkheden niets te maken met de aansturing door WDP?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Wie kan me uitleg geven?
Groet,
Wikkie
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    N-baan FCC-Doehler&Haas, H0-baan Digikeijs
  • Rechnerkonfiguration:
    N-baan PC-i9 Win11 ,H0-baan Lenovo laptop Win11