Autor Thema: Re: Speciale bouw bijeenkomst  (Gelesen 4097 mal)

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #15 am: 19. März 2012, 17:25:50 »
Hoi Erik,

wat mij betreft ben je zeer welkom. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Zoals afgesproken neem ik zelf twee loks mee maar voel je daardoor niet geremd ook iets mee te nemen. Gereedschap meenemen lijkt mij sowieso zinvol.

Wie weet tot woensdag dan!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #16 am: 19. März 2012, 19:40:21 »
Hoi Erik,

Tof, altijd welkom! ;D
Dat weet je.


Hans,

Kijk, hier komt die comfortabele kant van de wisselstromers. :D :D

Tot woensdag en neem zoveel maar als je wil, gereedschappen mee.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #17 am: 19. März 2012, 20:22:05 »
Tot woensdag en neem zoveel maar als je wil

Hoi Jan, ik neem aan dat we met een bakkie koffie beginnen dus neem ik wat lekkers daarbij mee.

Tot woensdag of eerder als er nog wat mocht zijn.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #18 am: 19. März 2012, 23:02:38 »
Hoi Hans,

Super geregeld. ;D

Ik denk dat ik ietsje eerder bent in De Meern, om van de file te omzeilen.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #19 am: 20. März 2012, 17:38:38 »
Hoi Jan,

uiteraard probeer ik dat ook. Ik verwacht er op de normale tijd te zijn. Maar je weet nooit. Ik neem drie loks mee, gereedschap, en........ iets voor bij de koffie.

Zie jullie, tot morgen! (eerst vanavond met mijn vrouwtje uit eten dus als jullie morgen een knoflooklucht ruiken weten jullie gelijk wie dat is........... :D :D :D :D :D
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #20 am: 20. März 2012, 23:15:33 »

Ik zal zorg dragen voor een lucht verfrisser  :D

Bob
 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #21 am: 21. März 2012, 20:49:51 »
Beste Allemaal.

In ons bestaan vandaag, woensdag 21 maart 2012, voor het eerst een bijeenkomst op een doordeweeksedag. Zoals de meesten onder ons wel weten waren er de laatste tijd na het bouwen nogal wat onregelmatigheden met kortsluiting en enkele niet goed werkende terugmeldingen.

Bob nam het initiatief om hier in een ingelaste bijeenkomst, na onderling overleg benoemd als "Special Meeting 1 - 2012"  :D volle aandacht aan te besteden en de onregelmatigheden aan te pakken.

Rond 10:00 uur deze dag waren aanwezig: Bob, Jan, Hans en Erik. We begonnen eerst met het drinken van een heerlijke kop kofiie, klaar gezet door de zus van Bob, en het nuttigen van de meegebrachte versnapering (van Hans).

Toen snel aan het werk. Ook voor de wisselstromers was en blijft het een raadsel en gissen waarom bepaalde terugmelders niet, of niet goed werkten. We besloten de betreffende trajecten te vervangen en de kabels aan de raillassen vast te solderen. Ook bleek toen S39 "RVS-versie" niet nodig en leken de terugmeldtrajecten wel te werken. Een enkele sectie bleek tot op het laatst tegen te stribbelen. We hebben deze op een "aparte manier" onze wil opgelegd.

Jan heeft in de tussentijd een plannetje in WinDigipet gemaakt waardoor de door Hans meegebrachte lokomtieven keurig over de buitenste ring van onze baan ongestoord hun rondjes reden en onderling op blokafstand van elkaar bleven. Door alle "herstelwerkzaamheden" waren de rails zodanig vervuild dat het rijbedrijf aanvankelijk nogal met horten en stoten verliep. Bob had de oplossing en zorgde alsnog voor een feilloos rijbedrijf. Vervolgens werd Bob met algemene stemmen voor het leven benoemd tot "railpoetser" van onze demobaan.  :D ;D

We besloten daarna verder te gaan met het aansluiten van de wissels op de decoders. Werk aan de winkel voor Bob en Erik die het soldeerwerk en het doorvoeren van de kabels ter hand namen. Jan testte iedere aangesloten wissel met WDP en Hans had het vooral druk met het rechtop- en vasthouden van de baan.  :D

Tegen half 4 besloten we een eind aan deze "special" te maken. We hadden met z'n vieren het goede gevoel vandaag een flinke slag gemaakt te hebben met onze demobaan.

Al met al weer een zeer leerzame dag!

Graag allemaal weer tot onze volgende "normaal" geplande bijeenkomst in april.

Oh, ja. Of Bob de luchtverfrisser nou had aan staan of niet, ik werd er herhaaldelijk aan herinnert dat ik de avond tevoren uit eten ben geweest....... :D :D :D :D :D :D :D :D ;D (moeten we je ook nog vertellen waarom.....  >:()

Nee, Bob. Vandaar mijn "voorwaarschuwing". Ik zal een uur in de wind gestonken hebben. Dat jullie het met mij tot half 4 hebben uitgehouden verdient dubbele waardering voor jullie inzet deze dag... ;)

Met een vriendelijke groet, Hans
« Letzte Änderung: 21. März 2012, 21:24:15 von Hans Biere »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #22 am: 21. März 2012, 22:05:19 »
Hans,

Prachtig verslag en het viel nog wel mee, maar ik denk dat we de volgende keer gewoon mee gaan naar de Italiaan dan ruiken we het ook niet meer.

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #23 am: 21. März 2012, 22:52:33 »
Hallo Hans,

Heerlijk genoten vandaag, en het lekkers wat je mee hebt gebracht.
Ik heb eerlijk gezegd, geen idee of het gestonken heeft.
Het overheersende luchtje was het petroleum lucht in de ruimte.
Dat is die luchtverfrisser die Bob mee heeft gebracht, of hij heeft met zijn familie wellicht iets afgesproken om alvast een verdediging barriere van een luchje op te zetten.  ;D ;D ;D ;D   

Alle gekheid op een stokje.

Hans, fantastisch geschreven. ;)

We zullen Bob een officieel Certificaat geven "Rail Poetser WDP Demobaan De Meern".
Afgegeven op 21 maart 2012 Ministerie van Verkeer en Waterstaat, afdeling Rail onderhoudsdienst en infrastructuur, bevoegd ondergetekend: Prof., Dr, Ir, Railspoetser. Opgenomen in het Staatsblad nr: 21032012- sub:25-23 artikel 45-3-47 getekend in de naam van Hare Majesteit der Koningin, genaamd van Oranje, enz, enz, enz. ;D

Groetjes,

Jan Stienstra 

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #24 am: 22. März 2012, 08:23:37 »
Hallo,

ich lese ja immer mit. Heel leuke verhaal en hartelijk feliciteerd met Bob de poetser. Wij hebben ook een poetser nodig in Düren. Bob? ;)
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Jacques Lormans

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 141
  • Ort: Weert (NL) Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #25 am: 25. März 2012, 10:57:01 »
Goede morgen beste mensen

Dit is een heeeeeel mooi resultaat.
Ik had ook al een bericht van Jan ontvangen van de succes storry. En wat goed dat de storingen er nu uit zijn!!

En wat de rail poetser betreft, sluitingen zijn vaak eenmalig maar peotsen blijft altijd noodzakelijk. Dus goed dat we iemand in ons midden hebben met deze kennis en kunde. We zullen hem koesteren  ;D ;D ;D
Vrag Kun je het ok op een tweerail systeem??? Dat maakt je multi inzetbaar. ;)

Volgende keer neem ik de seinen weer mee. Als de besturing er dan ook is kunnen we de zaak compleet maken.

tot de volgende keer in de Meern

gr. Jacques.
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Speciale bouw bijeenkomst
« Antwort #26 am: 25. März 2012, 12:16:02 »
Hallo Jacques,

Zoals je weet kan ik het ook met 2 rail en zelf met N spoor  :P daar is veel meer lol aan dan met dat grote spul.

De volgende keer ligt het thema inderdaad op schakelen. We moeten dan alle wissels en eventueel ook enkele seinen aan gesloten hebben.

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |