Autor Thema: N-Spoor dagen in Lochum  (Gelesen 2703 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
N-Spoor dagen in Lochum
« am: 21. September 2014, 23:08:07 »
Hallo allen,

Hier een kleine update van de afgelopen dagen.
Zoals jullie weten heb ik deel genomen aan de N-spoor dagen in Lochum dit weekend.
De sectie die ik heb gemaakt is het baanwerk voor mijn vaste baan thuis.
We hebben dat deel de afgelopen maanden gebruikt om de draaischijf draaiende te krijgen met Picommit en WinDigiPet.
Daar het afgelopen dinsdag in principe werkte heb ik de rest van de week benut om de hardware zuiver toemaken met het op en afrijden. Ook heb ik de baan een verfje gegeven.

De opbouw verliep voorspoedig en al snel had ik de een lok op de baan lopen.
Zaterdag morgen begonnen met een 2e lok te implementeren. Dat had wat voeten in de aarde daar ze elkaar in de weg reden. Gelukkig bracht Jan zaterdag morgen een bezoek aan het N-spoor gebeuren waardoor we even van gedachten konden wisselen. Snel wat gebouwd maar naar de nodige test bleek dat het niet goed liep. Dus maar weer de oude versie geplaatst en die dag met 1 lok gereden. Veel bekijks en erg veel vragen over de draaischijf besturing en WDP.
Vandaag was het wat minder druk en dus wat meer ruimte voor het bouwen en op basis wat we gisteren alzo bedacht hadden een nieuwe set up gemaakt en al snel reed de 2e lok rond op het baanwerk.

Geleerd fit weekend dat het moeilijk is (wordt) om WDP te promoten. Daar moeten we voor de 13e december goed over na denken.

Al met al een geslaagd weekend en hopelijk ook nieuwe WDPers

mvrgr Bob

 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #1 am: 21. September 2014, 23:29:39 »
Hallo Bob,

Respect voor je deelname, dat is toch zeker een spannend iets geweest.

Mooi verslag, en ik heb meteen twee vragen.

wat bedoel je precies met  " oude versie geplaatst " ?
en wat  bedoel je met "  het moeilijk is (wordt) om WDP te promoten "

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6399
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #2 am: 22. September 2014, 08:27:53 »
Hallo Bob,

toll! Gibt es Fotos?
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

jlt

  • Gast
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #3 am: 22. September 2014, 11:17:56 »
Hallo Eric,

Ik begrijp Bob heel goed!.

Het fenomeen promoten op de Nederlandse bodem was al een punt van discussie.
Dankzij Bob en BCN hebben zij WDP aan het publiek kennis laten maken.

Onze wens was altijd om meer WDP gebruikers te laten " geboren".
En dat kost tijd en ondersteuning van WDP zelf.

Ik ga daar met Dr. Peterlin goed overleggen.
Immers wordt op 13-dec groots uitgepakt.

We staan daar met het gehele groep, BCN, de Nederlandstalige Gebruikersgroep WinDigiPet samen naast elkaar in Houten.
En er staan 4 WDP demo banen!.
We laten aan het publiek zien dat je met WDP de beginners fase, Gevorderden fase en de Experts fase.
« Letzte Änderung: 22. September 2014, 11:21:42 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #4 am: 22. September 2014, 11:44:38 »
Hallo Erik,

Zitat
wat bedoel je precies met  " oude versie geplaatst " ?
en wat  bedoel je met "  het moeilijk is (wordt) om WDP te promoten "

Als ik wijzigingen doe die kunnen ingrijpen in een werkende versie van WDP dan sluit ik WDP even een keer af dan heb ik een copy van een goed werkende versie en die kan ik dan later zo weer terug laden.

Ik bedoel daar mee te zeggen dat het moeilijk is om "voorbijgangers" te laten zie in 1 oog opslag dat we met WDP werken. Als je een scherm laat zien met een baan en daarop de tekst WinDigiPet dan ziet men dat niet.
De "voorbijganger" is gefocust op het sporenplan en het zal hem een worst wezen waar het mee gemaakt is.
Ook zijn de mensen gefocuste op wat ze op dat moment graag willen zien, zo was ik daar met een nieuwe draaischijf elektronica gekoppeld aan WDP. Weet je wat de meest voorkomende vraag was "welke draaischijf heb je gebruikt" want hij draait zo mooi rustig.
Dus een groot spandoek achter ons is een must.

mvrgr Bob


 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #5 am: 22. September 2014, 12:05:23 »
Hoi Bob,

Zitat

Dus een groot spandoek achter ons is een must.


Ha,ha,ha, ben je ineens een activist geworden. :D ;)
Ja, dat is het beeld van een voorbijgangers op een beurs.

Ze kijken inderdaad op de demobaan.
En niet naar hetgeen hoe dit tot stand is gekomen!!!!.

Een goede les van afgelopen zaterdag. ;)
Daar moeten we anders gaan presenteren. :D



Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #6 am: 22. September 2014, 12:27:33 »
Als ik over beurzen heen slenter, valt het mij altijd op dat grote bedrijven altijd groots uitpakken, om hun product in het oog te laten springen.
Soms met een banner, veelvuldig met een stand naar huisstijl.
Marklin doet het goed en is "vindbaar vanaf grote afstand" maar zo ook diverse verenigingen..

Een banner rond om de stand doet al meer dan je denkt.. Er achter is niet zo opvallend en men kijkt er snel overheen, want de aandacht wordt getrokken door de "baan bewegingen"

Als wij met onze touringcars iets moeten promoten doen wij dat op de zelfde manier.
aandacht trekken met je (een) product is iets visueels het verbale komt als ze eenmaal intresse daar is.
 
Je zou ook een PC neer kunnen zetten en daar de youtube filmpjes van wdp op kunnen afspelen  voor het grote publiek...

Thomass


Zu diesem Beitrag gehören 4 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 22. September 2014, 12:30:54 von Raphael »
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

jlt

  • Gast
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #7 am: 22. September 2014, 12:42:54 »
Hallo Thomas,

Ja, een Eyeopener. :D

Helemaal correct.

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #8 am: 22. September 2014, 13:57:15 »
Hallo Erik,

Zitat
wat bedoel je precies met  " oude versie geplaatst " ?
en wat  bedoel je met "  het moeilijk is (wordt) om WDP te promoten "

Als ik wijzigingen doe die kunnen ingrijpen in een werkende versie van WDP dan sluit ik WDP even een keer af dan heb ik een copy van een goed werkende versie en die kan ik dan later zo weer terug laden.

Ik bedoel daar mee te zeggen dat het moeilijk is om "voorbijgangers" te laten zie in 1 oog opslag dat we met WDP werken. Als je een scherm laat zien met een baan en daarop de tekst WinDigiPet dan ziet men dat niet.
De "voorbijganger" is gefocust op het sporenplan en het zal hem een worst wezen waar het mee gemaakt is.
Ook zijn de mensen gefocuste op wat ze op dat moment graag willen zien, zo was ik daar met een nieuwe draaischijf elektronica gekoppeld aan WDP. Weet je wat de meest voorkomende vraag was "welke draaischijf heb je gebruikt" want hij draait zo mooi rustig.
Dus een groot spandoek achter ons is een must.

mvrgr Bob


 

Hallo Bob,

helemaal duidelijk .....  deze ervaring komt dan precies op tijd ! er is denk ik nog wel tijd om iets te verzinnen.

Misschien een mooi spandoek ?  zoals je ze tegenwoordig veel ziet op die stijgerpijp constructie ?
volgens mij vallen de prijzen van die doeken wel mee. En je kunt ze voor altijd gebruiken als je er geen dingen op laat printen die kunnen veranderen ... zoals een plaats of datum :-)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: N-Spoor dagen in Lochum
« Antwort #9 am: 22. September 2014, 15:30:44 »
Heren,

Mmmmmm, de opmerking (van Jan) "activist" ...... ik heb nog een rubberboot  ;D ;D ;D (Greenpeace)

Zonder gekheid... de les is duidelijk: goed voorbereiden. Dit is precies wat Ruben bedoelde en daarom is deze ervaring op de N-spoor dagen in Lochem iets wat we moeten gebruiken om goed voor de dag te komen.

Ook de opmerking over de blikvanger. Daar zijn al ideeën over, zie ook het verslag van de laatste bijeenkomst, dat rond is gestuurd onder de "13dec groep".

Ik kan niet wachten om de demonstraties te zien.

Gr
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10