Autor Thema: Aansluiten Viesmann vierstanden uitrijsein op Digikeijs  (Gelesen 3182 mal)

Offline DouweHuisman

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 1
  • nl
Aansluiten Viesmann vierstanden uitrijsein op Digikeijs
« am: 07. März 2023, 16:02:00 »
Beste forumleden,
Opmerking vooraf. Niet een erg WDP gerichte vraag, maar wel belangrijk wil WDP gebruik kunnen maken van het sein. Zodoende:
Wie heeft er ervaring met het aansluiten van een vierstanden lichtsein van Viesmann (uitrijsein)? Ik heb het sein ingericht volgens de instructies van het sein. Het aansluitschema klopt met het schema uit de Toepassing handleiding DR 4018. Het sein werkt bij groen, groen-geel en rood goed. De stand stoppen en rangeren (links rood-wit) werkt niet, want dan verschijnt weer stoppen (twee maal rood). Preset 47 waarde 8 (DB hoofdseinen) is aangemaakt uiteraard. Heb al veel uitgeprobeerd aan combinaties.
Wie kan me helpen? Bij voorbaat dank voor je reactie.

Groet van Douwe Huisman
« Letzte Änderung: 07. März 2023, 16:03:35 von DouweHuisman »
  • Win-Digipet-Version:
    2018 Demo
  • Anlagenkonfiguration:
    ESU ECoS 2
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 10

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Aansluiten Viesmann vierstanden uitrijsein op Digikeijs
« Antwort #1 am: 17. März 2023, 12:10:52 »
Hoi Douwe,
de preset is correct, ik lees niet in je verhaal of je de ook de diodes zijn  toegepast zoals in de handleiding van de DR4018 staan.

groet Rupert.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Aansluiten Viesmann vierstanden uitrijsein op Digikeijs
« Antwort #2 am: 20. März 2023, 22:14:04 »
Goede avond,

Heb je wel het juiste decoder nummer in wdp ingesteld.
Ik ken deze decoder niet maar zie dat er 4 seinen op aangesloten kunnen worden dan heb je dus de gehele unit heeft 4x4 decoder adressen nodig.
De eerste is denk ik altijd een adres met een veelvoud van 4 plus 1 (5, 9 , 13 enz)

Het is maar een idee

Mvrgr Bob

« Letzte Änderung: 21. März 2023, 10:31:11 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |