Win-Digipet Nederlandstalig forum > Win-Digipet Nederlandstalig forum

Probleem inlezen en weergeven van Littfinski (LDT) terugmeldingen in WinDigi

(1/5) > >>

Ton V:
Hallo,

Ik ervaar een  probleem met inlezen en weergeven van Littfinski (LDT) terugmeldingen in WinDigipet (WD).
Mogelijk kan iemand mij inzicht geven wat ik verkeerd gedaan kan hebben.

Configuratie:
•   Intellibox 2NEO
•   PC met Windows 11, sinds kort beveiligd met Norton VPN 360.
•   2 Rail baan.
•   26 Terugmeld modules, allen van LDT (RM-GB-8-N), deze worden via de LDT HSI-88-USB interface
        verdeeld over 3 strangen en middels de USB ingelezen op de "WinDigipet PC", te weten:
         Strang 1 (8 x RM);
         Strang 2 (10 x RM);
         Strang 3 (7 x RM).

Probleem stelling:
Tot voor kort werkte alle RM meldingen met mijn vorige centrale (IB 2) prima, de RM kwamen gewoon binnen, maar sinds ik de IB 2 vervangen heb door de nieuwe IB 2Neo zijn er helaas geen terugmeldingen meer zichtbaar op het PC sporenplan van WD.
Strang 1 en strang 3 geven “onbezet” terwijl er toch fysieke bezetting is, echter strang 2 geeft alle contacten “bezet” aan terwijl daar geen fysieke bezetting is.

Daarentegen werken alle andere meldingen en  besturingsinstructies om locomotieven aan te sturen en wissels en seinen te schakelen werken wel naar behoren.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen en/of wat ik verkeerd doe dan wel storend kan zijn voor de terugmelder uitlezingen binnen WinDigipet en wat ik kan doen of welke instellingen moet ik veranderen of juist instellen om dit euvel te verhelpen

Opmerking:
Ik heb Norton VPN 360 nieuw geïnstalleerd op de PC, gelijk met de installatie/inbedrijfname van de IB 2NEO.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar mogelijk is de virusscanner van Norton toch het probleem en moet ik die alsnog uitschakelen, of dat de reden kan zijn lijkt mij wat onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit.

Hopelijk heeft iemand de oplossing voorhanden, bvd voor alle zeer gewaardeerde reacties.

Met vriendelijke groet,

Ton Verweijen

Ronald Meijer:
Hoi Ton,

Las je HSi-s88-USB gebruikt dan gaan meldingen buiten de IB2-neo om dus daar kan m.i het probleem niet zitten (ik heb zelf ook IB2neo/HSA-S88-USB config en dat werkt prima), ik zou het dus zoeken in mijn PC, er van uitgaand dat je niets hebt verandert in de melder configuratie en centrales in je WDP project of de kabels van de HSI.

Groet

Ronald

Ton V:
Hi Ronald,

Bedankt voor je gewaardeerde reactie, ik ben het met je eens, echter bij het installeren van de HSI-USB interface bleek dat er alleen drivers voor Windows 10 beschikbaar zijn en niet voor Windows 11, mogelijk is dat een issue.

Wat mij opvalt (maar ik ben geen computer expert) is dat er in WD in de syteeminstellingen voor de IB inderdaad wel COM 3 is benoemd, echter voor de HSI wordt NIET gesproken over een COM poort maar "Apparaatnummer 1" ipv. COM 1.

Ik weet dus niet of dat het verschil maakt, COM poort of apparaatnummer
In de vorige PC werd volgens mij de HSI wel als COM poort aangeduid.

Misschien zegt dit iets en weet je wat ik hiermee moet of dat het toch goed is.

In ieder geval sowieso nogmaals bedankt voor je eerdere reactie.

mvrgr.
Ton

 

Ton V:
Hierbij screenshots vd systeeminstellingen, ter ondersteuning van mijn reactie van zojuist

Ronald Meijer:
Hoi Ton,

Bij mij zijn de systeeminstellingen identiek, de 1 bij de HI is correct. Ik heb ook windows 10-64 drivers geïnstalleerd (op windows 11 PC) dus ook daar geen verschil.

Je kunt evt proberen de HSI te resetten, stekker uit HSI en even later weer terug, wellicht dat dat helpt. Als alle melders aan of uit staan duidt dat meestal op verbindingsprobleem is mijn ervaring. Brandt rode lampje op HSI bij gebruik en zitten alle kabels goed vast en zijn alle melders nog wel goed zichtbaar in het scherm van de terugmelder configuratie (icoon naast systeeminstellingen)?  (ik probeer zo maar wat mee te denken)

Groet,
Ronald

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

Zur normalen Ansicht wechseln