Autor Thema: Standaard fleishmann N decoders  (Gelesen 6059 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Standaard fleishmann N decoders
« am: 21. April 2008, 00:03:14 »
Hallo allen,

Ik heb een aantal, N Fleischmann, lok's die de standaard (uit de fabriek) decoder hebben. Het probleem is dat deze allemaal in eens stoppen met functioneren. Ik moet ze dan weer opniet programmeren en dan rijden ze weer. Nu heb ik echter twee loks die opgehouden zijn met rijden maar 1 mm voor uit en dan weer 1 mm achteruit trillen. Ik krijg ze ook niet meer geprogrammeerd. Wie heeft dat prbleem ook wel eens gehad? 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Standaard fleishmann N decoders
« Antwort #1 am: 21. April 2008, 11:05:52 »
Beste Bob,

Zoals je weet ben ik geen N-man maar ken redelijk goed de opbouw van deze locs.
(reparaties voor de plaatselijke Modelspoorwinkelier)

Voor zover ik uit jouw verhaal/vraag op kan maken denk ik persoonlijk dat de contacten, welke tegen de wielen aandrukken, mogelijk geen goed contact maken.
Mede daardoor zou het mogelijk zijn dat de nodige digitale spanning niet goed doorkomt en zo ook het programmeer-probleem naar voren brengt.

Ik zeg niet de wijsheid in pacht te hebben betreffende het N-materiaal maar ik probeer wel mee te denken.

Mogelijk zal je dit al doen, maar mijn vraag, gebruik je een apart programmeer spoor?
En hoe is het verder gesteldt met de onderhoud van de locs?
Zie dit laatste niet als een negatieve uiting.

Misschien dat je daar iets meer info kunt geven en ook de manier van handelen tijdens het programmerern.

EDIT:

Nog eens even aan het nadenken geweest, ja-------------- dat kan ik ook  ;D
Betreffende de decoders van Fleischmann, dit kunnen natuurlijk ook decoders zijn van een mindere kwaliteit met een beperkte houdbaarheid-datum :o

Ik kan mij bij Baas Bob haast niet voorstellen dat er achterstallig onderhoud zou zijn aan zijn locs.

En iets anders zou ik mij niet kunnen bedenken betreffende de oorzaak van het genoemde probleem.

« Letzte Änderung: 21. April 2008, 19:54:01 von Riny Smetsers »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Standaard fleishmann N decoders
« Antwort #2 am: 21. April 2008, 21:24:36 »
Riny,

Met het onderhoud zit het wel goed maar het is een digitaal probleem. Zoals je misschien in het verleden op het forum hebt kunnen lezen kan hrt zijn dat INEENS zonder enige aanleiding en tijdens het rijden met WDP in de ZFA alle loks met een standaard fleischmanndecoder er mee ophouden. Je krijgt ze dan ook niet meer aan e gang tenzij je ze via de programmeerrails eerst reset en dan weer programmeer. Vandaar miijn vraag zijn er andere N spoorders die deze problemen hebben met deze decoders.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Standaard fleishmann N decoders
« Antwort #3 am: 21. April 2008, 21:30:46 »
Beste Bob,

Laat ik mij dan beperken tot het H0 gebeuren, kan ik geen domme opmerkingen geven ook. :D :D
Ik ben nu eenmaal geen N-man, met alle respect.
Ombouwen en onderhouden (beurtje geven) dat gaat dan nog goed maar verder houd het qua kennis op N-gebied gewoon op. :'(

Ach ja, een mens kan ook niet alles weten. :-\
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"