Autor Thema: Nu ik opnieuw opbouw  (Gelesen 2331 mal)

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Nu ik opnieuw opbouw
« am: 11. Februar 2010, 13:50:23 »
Mede spoorders,

Nu ik weer ijverig een nieuwe baan aan het opbouwen ben, herinnerde ik mij plots weer dat ik zo enorm veel problemen had met mijn terugmeld lokaties op de oude baan. :'(
Ik was toen begonnen met bestaande rail-onderbrekingen dicht te solderen en nieuwe open te "zagen".
Nu liggen mijn railsjes (N) weer op hun plaats en hier en daar gefixeerd. dus nog niet helemaal vast.
Mijn vraag, wat is nu de ideale lengte voor een terugmeld eenheid en is het verstandig om ook de wissels daar in mee te nemen?.
Ik vraag dit, omdat mijn vorige baan soms wel en soms niet goed terugmelde, om dat (vooral bij wissels) het wel eens voor kwam dat de lok (of de wagens) 2 of soms 3 (in geval van een wissel) terugmeldingen kregen en daar dan weer verkeerd op reageerde. Later heb ik sommige terugmeld gedeelte van de terugmelder (SBM) afgekoppelt en gewoon gevoed met rijspanning. maar dat was niet het ideale. :-[

Thomass

Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Nu ik opnieuw opbouw
« Antwort #1 am: 11. Februar 2010, 23:37:01 »
Raphael,

Zitat
de ideale lengte voor een terugmeld eenheid
die is er niet  ;) maar ik heb al mijn start en stop secties 31 cm lang (minitrixrail 14902) en zoals je weet kunnen alle rij secties zo lang (kort) zijn als zelf maar wilt.

Zitat
en nieuwe open te "zagen".
ik zaag bijna nooit ik gebruik veel liever de isoleerschoentjes van minitrix of picolo. Dan zijn de "gaten" niet zo groot.

Zitat
is het verstandig om ook de wissels daar in mee te nemen?./quote] ik heb dat over het algemeen wel gedaan maar niet altijd omdat het soms moeilijk uitkomt met de keuze bij welk blok hoord het wissel.



  
« Letzte Änderung: 11. Februar 2010, 23:45:10 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6406
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Nu ik opnieuw opbouw
« Antwort #2 am: 11. Februar 2010, 23:42:19 »
Hallo Thomass,

ik zaag bij na nooit ik gebruik veel liever de isoleerschoentjes van minitrix of picolo. Dan zijn de "gaten" niet zo groot.
Das mach ich genau so wie Bob. Ich hatte mal testweise gesägt, aber die Lücken sind ja aus N-Sicht riesig.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm