Autor Thema: Verschil in treinritten  (Gelesen 1725 mal)

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Verschil in treinritten
« am: 29. November 2018, 16:19:39 »
In mijn sporenplan heb ik 6 treinritten aangemaakt. 5 st vanaf het schaduwstation en 1 vanaf een emplacement. Deze aparte treinritten doen wat ik verwacht en kiezen de goede sporen. Als ik deze 6 treinritten invoeg in een automatiek dan gaat de treinrit vanaf het emplacement over de goede sporen. De treinritten die beginnen in het schaduwstation doen dat niet. Een treinrit die naar spoor 4 van het station zou moeten komt binnen op spoor 1. In het schaduwstation lopen de treinen ook op de verkeerde sporen binnen. Om mijn vraag inzichtelijk te maken heb ik mijn baanplan aangehecht. Het zal wel een beginners "fout" zijn 

Antoon.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5

Online Sven Spiegelhauer

  • Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 9377
  • Ort: Bernau Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Verschil in treinritten
« Antwort #1 am: 29. November 2018, 18:00:49 »
Hallo Antoon,

gehe in den ZFA-Editor und schalte in Optionen den Expertenmodus ein. Dann nutze Anschlußfahrten (siehe Handbuch).

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Viele Grüße aus dem schönen Land Brandenburg
Sven
  • Win-Digipet-Version:
    2018 / 2021 / Beta (alle mit aktuellen Update)
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N & G, IB-II neo, IB-II, IB-Basic, IB-Com, Loconet-RM, Servo-, Schalt- und MA-Decoder, LDT Lichtsignaldecoder, Lokdecoder(DCC) ESU/Kühn, Drehscheibendecoder G.Boll und LDT, viele Eigenbauten
  • Rechnerkonfiguration:
    Notebook Windows10 / PC Windows11

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Verschil in treinritten
« Antwort #2 am: 29. November 2018, 19:10:14 »
Hallo,

Ik heb gekeken naar je ZFA en zoals je het nu hebt zal dat niet gaan werken zoals je het wilt laten werken.

ik begin bij de NS1830 als voorbeeld. Die start op regel 1 en dan rijd hij verder op regel 2
Bij regel 3 verwacht je dat hij naar spoor 1 gaat. Maar in regel 7,11,15 en 19 kan hij ook kiezen om van af dat punt
ergens ander heen te gaan.

Als je perse wilt dat de volgorder voor deze lNS lok 1830 via spoor 1 van het station gaat dan moet je gebruik gaan maken van  Anschlußfahrten (zoals Sven die al aangeeft). dan dwing je na regel 2 naar regel 3 te stappen en niet de vrije hand te geven naar 7,11,15,of 19.

mvrgr Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Antoon kG

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 61
  • Ort: Waddinxveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Verschil in treinritten
« Antwort #3 am: 30. November 2018, 23:06:09 »
Beste Sven en Bob,

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie.

Antoon
Antoon klein Gunnewiek
Poolster 21
2743 LE Waddinxveen
  • Win-Digipet-Version:
    WP 2021.1.13 premiuim
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 gelijkstroom - Nederlands - IBII - Esu decoders-Digikeijs - Fleischmann - Roco - Artitec
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Prodesk i5