Autor Thema: Bijeenkomst #11 van 25 juni  (Gelesen 4038 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Bijeenkomst #11 van 25 juni
« am: 26. Juni 2011, 11:37:39 »
Hallo allen,

Hier een kort verslagje van de wederom zeer geslaagde WDP bijeenkomst. Ook deze keer weer de nodige gezelligheid van de aanwezige mensen (7). Na een kopkoffie (thee) met wat lekkers en even bijpraten over onze modelbanen bleek uit de inventarisatie dat er gelukkig weer enkel leuke vragen waren die we dan ook weer met z'n alle hebben kunnen beantwoorden. Onderwerpen als beginnen met de ZFA de ZFA editor. De volgorde van werken. Verschil tussen een geel en groenvlakje in de ZFA.

Jan Stienstra liet een film zien over de nieuwe methode van rijden met meerdere treinen op een RMK. Het automatiche koppelen van bijvoorbeeld 2 of 3 loks, automatische wegrijden entc etc. Bijzonder boeiende nieuwe mogelijkheid. Hierdoor kunnen 2 loks in de ZFA automatisch gekoppeld worden en ee lange trein de berghelling op trekken.

Rond 12:30 weer de demobaan te voorschijn gehaald. De kortsluiting bleek te zitten in een wissel. Toen we die gelokaliseerd hadden konden we de baan digitaal gaan aansluiten. De Intelibox en de voeding zijn gemoteerd en 2 E103 loks hebben hun eerste baantjes gereden. De meeste rails zijn nu geplaatst.

De volgende keer gaan we de blokken indelen en de eerste wissels aansluiten.

Al met al dus een geslaagde dag

Ik wens een ieder een prettige vakantie in de komende maanden.

Bob


Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #1 am: 26. Juni 2011, 13:34:56 »
Hallo Bob,

bedankt voor het plaatsen van dit leuke en geïllustreerde verslag. Ook jou en de andere mede-deelnemers wens ik graag een fijne zomertijd toe. Graag tot een volgende keer!

Hartelijke groet, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #2 am: 27. Juni 2011, 22:34:38 »
Hallo Bob,

Leuk dat jullie weer een gezellige dag gehad hebben met de vaste deelnemers.
ik ben wel nieuwsgierig naar die nieuwe manier van rijden, heb je daar informatie over ?
Kan dat filmpje op het forum gezet worden.

Vr. Gr.
Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

jlt

  • Gast
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #3 am: 27. Juni 2011, 23:45:10 »

ik ben wel nieuwsgierig naar die nieuwe manier van rijden, heb je daar informatie over ?
Kan dat filmpje op het forum gezet worden.


Hallo Kees,

Daar kan ik wel wat van over zeggen.
Dat is een projekt waar ik met mijn collega's ruim 1.5 jaar aan gewerkt hebt.

Dit projekt geeft de mogelijkheid dat men op 1 RMK meerdere treinen c.q lokomotieven kunnen worden bereden. We hebben daar een artikel over dat onderwerp geschreven, met de stappen, hoe men met WDP dat kan realiseren.
Dat artikel is klaar, en wordt momenteel naar Duits vertaald door Stefan Lersch, dit voor onze Duitse WDP collega's. Hierin heb ik met Dr.Peterlin afgesproken, zodra de beide artikelen klaar zijn, dan worden de beide artikelen op het forum geplaatst. Tevens heb ik een film gemaakt, die ik ook op de bijeenkomst hebt laten zien, waarop men kan zien, hoe de lokomotieven (3 stuks) worden gekoppeld en ontkoppeld. Die film is een voorbeeld waarbij men dat ook voor koppelen en ontkoppelen kan worden gebruikt. Met die mogelijkheden kan dat ook worden toepast in Schattenbahnhof, Rangeren, Stations, e.d. 

Helaas is die film 292 MB groot en je begrijpt dat dit niet op het forum kan worden geplaatst.
Ook hier heb ik met Dr. Peterlin erover gesproken, en hij zag een mogelijkheid om die film ook op het forum te plaatsen.  

Dus, ik wacht momenteel op de Duitse vertaling, en als dat alles in orde is, dan wordt alles op het forum gezet. ;) Dan is dat voor iedereen beschikbaar.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 27. Juni 2011, 23:51:05 von Jan leendert »

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #4 am: 27. Juni 2011, 23:48:07 »
Hallo Jan,

Nou ik wacht met spanning af, ben benieuwd.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bremer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 76
  • Ort: Zuidlaren. Ort bei GoogleMaps suchen
  • Groetjes, Roel.
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #5 am: 28. Juni 2011, 08:30:17 »
Oh Jan, maar dat is niet zo'n probleem om grote bestanden te versturen. Dat kun je bijvoorbeeld doen met het programma dat heet; wetransfer: https://www.wetransfer.com/ dat is gratis en daarmee kun je bestanden versturen naar iedereen van 2Gb. Dus je kunt wel een film versturen van 6 x 292 Mb. Met het internet van tegenwoordig is nagenoeg alles mogelijk, toch?

Er zijn meerdere mogelijkheden, Google maar eens op grote bestanden versturen.

Dan vind je o.a. Yousendit.com, Transferbigfiles.com, SendBigFiles.com en nog veel meer. Je kunt de film zelfs op Youtube zetten en dan vermeld je de link (koppeling) in het forum. Zo simpel kan het modelspoorleven zijn.

Groet Roel
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

jlt

  • Gast
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #6 am: 28. Juni 2011, 08:53:29 »
Hallo Roel,

Dat klopt, ik heb ze ondergebracht onder Dropbox, als opslag.
Daar kan Dr. Peterlin een kopie maken en onder zijn Website onder brengen.
Daar wordt aangewerkt.

Bedankt voor je suggestie.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

p.s: Youtube kan max 100 Mb aan. Dat betekent dat die film sterk moeten worden gecomprimeerd, wat ten koste gaat van de kwaliteit.
« Letzte Änderung: 28. Juni 2011, 08:55:47 von Jan leendert »

Offline Bremer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 76
  • Ort: Zuidlaren. Ort bei GoogleMaps suchen
  • Groetjes, Roel.
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #7 am: 28. Juni 2011, 10:13:12 »
Nee Jan sorry, dan ben je fout geinformeerd, het videobestand mag maximaal 2Gb zijn en zelfs in HD kwaliteit. De enige grens die er is, is maximaal 15 minuten en dat is heel erg lang voor een informatief filmpje. Aangezien jouw bestand maar 300Mb is kan dat makkelijk. Ook bestanden groter dan 2 Gb mogen onder voorwaarden worden geplaatst. Deze info is op de site van Youtube te vinden. Zie hier de info: http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=nl&answer=57924

Hoe dan ook, je kunt het bestand gewoon naar iedereen sturen, die daar interesse in heeft, daar ging het om volgens mij. Als je de geïnteresseerde, in dit geval Kees Polm de link van Dropbox geeft kan hij het daarvandaan downloaden. Het is een site waar je bestanden kan delen met iedereen en ook hier tot wel 2Gb en zelfs tot 50Gb maar dat is dan weer niet gratis.

Groetjes Roel
« Letzte Änderung: 28. Juni 2011, 10:16:39 von Bremer »
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

jlt

  • Gast
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #8 am: 28. Juni 2011, 11:10:16 »
Beste Roel,

Daar zijn wij goed over geinformeerd. Mijn collega's en ik hebben dat in de laatste periode erna gekeken.
Bij YouTube zijn verschillende variaties die wij niet willen aangaan.

Bij Dropbox kun je inderdaad naar iemand E-mail adres opgeven en vandaar uit kunt downloaden.
Maar het is niet alleen die film maar ook het artikel die daarbij hoort.
Dat kan in YouTube niet!. Ook hier stellen zij een bepaalde voorwaarden, die we niet willen aangaan.

Als je opgeeft voor gratis grote bestanden te versturen, en je gaat ermee accoord met de voorwaarden, dan krijg je geheid ontzettend veel reclame op je Mailbox. Daar heb ik geen zin in.

Dropbox is naar onze mening goed beschermt, je kunt naar eigen inzicht versturen.
En omdat we met het onderwerp WDP hebben, wil ik dat uitsluitend in goed overleg met Dr.Peterlin.
Nogmaals er wordt aangewerkt.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Bremer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 76
  • Ort: Zuidlaren. Ort bei GoogleMaps suchen
  • Groetjes, Roel.
« Letzte Änderung: 28. Juni 2011, 13:49:03 von Bremer »
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

jlt

  • Gast
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni
« Antwort #10 am: 28. Juni 2011, 15:11:25 »
Hallo Roel,

In jouw oude bericht heb je wat onvriendelijk weergegeven. >:(
Daar ga ik niet in de discussie.

En die link is ons bekend, dat gaat vooral over de zakelijke kant.
Wij doen niet aan de zakelijke kant en ook niet gratis.
De data's die we willen overbrengen hebben, zoals ik het al eerder bericht, puur voor het overzenden en tijdelijke opslag. Na het overzending wordt het bestand weggewist.
Mijn collega gebruikte dat al langer, en heeft daar geen problemen mee.
Daar zijn we best kritisch in, of dergelijke service betrouwbaar zijn.
Van de Telegraaf die laten we netjes voorbij gaan.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Einde discussie.

Offline Erik Buers

  • Mitglied
  • Beiträge: 26
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni "LOC PLAATJES "
« Antwort #11 am: 28. Juni 2011, 19:52:28 »
beste Ruben
je hebt tijdens deze sessie voorgedaan hoe ik de plaatsjes weer terugkrijg. ( Win digipet bilder)
"Bilder & sound heb ik genoteerd en PIC - Hig.

Geen idee meer hoe ik hier bij kan komen. ( was waarschijnlijk onder de indruk van de performance !)
heb alles in steno geschreven , maar niet terug te lezen.
Durf het haast niet te vragen..... , maar kan je nog even stap voor stap de beschrijving geven ?
Mijn dank is groot en groeten

Erik Buers

Offline Erik Buers

  • Mitglied
  • Beiträge: 26
Re: Bijeenkomst #11 van 25 juni Trein plaatjes in WD
« Antwort #12 am: 02. Juli 2011, 19:05:20 »
Beste Ruben

Ik heb al weer gevonden.
groeten en tot de volgende keer

Erik Buers