Autor Thema: Informatie over de Nederlandse WinDigipet dagen in Ochten  (Gelesen 88244 mal)

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #105 am: 07. Mai 2019, 18:59:56 »
Beste WDP'ers,

Zaterdag is de 84e bijeenkomst in Culemborg, deze keer starten wij iets anders want wij krijgen bezoek van de importeur van WDP.  Dat is zoals bekend de Fa.Bentink. Zij komen kennis maken met de WDP-groep Culemborg.
Na het kennis maken, en een gesprek  zullen de mensen van Bentink weer naar de winkel willen, en gaan wij verder met ons normale programma. Zoals gebruikelijk is iedere WDP gebruiker van harte welkom, de route naar de bijeenkomst staat op de 1e bladzijde van dit draadje.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #106 am: 09. Mai 2019, 13:20:56 »
Beste WDP'ers,

Een aanpassing op mijn vorige bericht: De Fa. Bentink is door omstandigheden verhinderd te komen op onze bijeenkomst zaterdag.

Met groet, Henk

  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #107 am: 11. Mai 2019, 15:18:01 »
Beste WDP'ers,

Door een verschil van mening in onze groep, heb ik besloten om de bijeenkomsten in Culemborg niet meer te organiseren. Dat betekend dat ook de ruimte waar wij deze bijeenkomst hielden, niet meer beschikbaar is.

Ik dank iedereen, die ooit de moeite heeft genomen om te komen, en hoop dat ik spoedig weer kan melden dat er een groep komt, die verder gaat.

Met groet, Henk
« Letzte Änderung: 11. Mai 2019, 15:38:44 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #108 am: 13. Mai 2019, 14:26:03 »
Goede middag allen,

Namens vele van de WinDigiPet gebruikers groep Nederland wil ik ook Henk van harte bedanken voor de vele mooie en goede dingen die hij voor de WDP gebruiker groep heeft gedaan en wensen hem veel verdere plezier met WinDigiPet.

De organisatie van de WDP gebruikers groep gaat gewoon door en zal op een andere plaats in Nederland gecontinueerd worden. De datums zoals afgesproken aan het begin van het jaar blijven gewoon bestaan alleen de plaats van samenkomst zal niet meer Culemborg zijn maar en ander. Hierover zullen nadere berichten volgen via het forum.

Ik hoop met dit bericht in ieder geval enige duidelijkheid gebracht te hebben over het voortbestaan van de WinDigiPet gebruikers groep en hoop op een positieve voortzetting met als centraal doel: WinDigiPet in de breedste zin van het woord  :) 8)


mvrgr Bob Vermeulen

 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Wikky

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: Westervoort Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #109 am: 13. Mai 2019, 15:35:10 »
Hoi Bob,

Wat een goed initiatief, ik doe hieraan mee, blij dat het op de originele clubdag-data zal zijn de meeste heb ik al verlof op staan.

Hoop bekende gezichten te zien op de clubdagen.

De eerste op 8 juni.

Groet van Jan Wikkerink


Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    N-baan FCC-Doehler&Haas, H0-baan Digikeijs
  • Rechnerkonfiguration:
    N-baan PC-i9 Win11 ,H0-baan Lenovo laptop Win11

Offline Ronald Meijer

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 275
  • Ort: Veluwezoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #110 am: 13. Mai 2019, 15:47:32 »
Hoi Bob,

Prima plan, ik zie uit naar de continuering van onze prettige en leerzame bijeenkomsten en ik zal daarom 8 juni zeker van de partij zijn.

Groet

Ronald Meijer

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #111 am: 13. Mai 2019, 17:02:35 »
Fijn Bob

Om door te gaan met onze Gebruikersgroep Windigipet.
Dat wij weer goed mogen treinrijden in de toekomst

Groet Ko en Peter R.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Michiel

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: IJzendoorn Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Michiel van Hal
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #112 am: 13. Mai 2019, 18:17:47 »
Hoi Bob
Ik wil ook graag van de partij zijn.
Dit is weer een opsteker voor Mij als beginner WPD gebruiker.
Ik hoop van veel leerzame  zaterdagen. * Juni hoop Ik er te zijn
Ik hoor  wel waar
Deelnemer Win Digipet gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.1b  Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail Eco`s II Dcc Fleismann/Roco/Trix/PiKo/S88 LTD
  • Rechnerkonfiguration:
    Pentium I 7-16Gb geheugen Windows 10

Offline koteeuwen

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: roelofarendsveen Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Culemborg op 11 mei 2019
« Antwort #113 am: 13. Mai 2019, 21:08:32 »


  Hoi Bob.

  Vanmiddag heb ik met Ronald gesproken over jouw plan om verder te gaan met onze WDP groep.
  Ik was toevallig bij Peter dus dat kwam goed uit, twee vliegen in een klap.
  Peter en ik zijn heel blij dat je de club nieuw leven in blaast.
  Wij zullen zeker van de partij zijn op 8 juni, en hopen op een vruchtbare samenwerking met elkaar.

  Henk veel dank voor de inzet die je al die jaren hebt gedaan mede daardoor heb ik vele plezierige en
  leerzame zaterdagen mogen meemaken.
 
  Ik wens je verder het allerbeste en die hand die komt er.
  Vriendelijke groet,
  Ko.
Deelnemer Windigipet  gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    wdp 2021 Premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Rocoline zb 2rail gelijk str. centrale Intellibox II Electr, Littfinski   WD-DEC,  S-DEC-4-DC LS-DEC-NS  Uhlenbbrock GBM- 43 400
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel-core I 5 1 Terrabite terugmelding s88

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst in Heesch op 8 juni 2019
« Antwort #114 am: 23. Mai 2019, 22:35:15 »
Hallo allen,

Daar het onderkomen in Culemborg niet meer beschikbaar is hebben we voor 85e bijeenkomst op 8 juni  tijdelijk een ander onderkomen. We starten zoals altijd om 10:00uur. Deuren open om 9:30 voor een gezellig praatje en een bakkie vooraf.

Op 8 juni houden we de WDP gebruikers bijeenkomst in Heesch en wel op de Bosschebaan 66 (5384VZ).

Koffie en thee etc zijn gratis dus gelijk aan Culemborg lokatie.
Tijdens deze bijeenkomst wordt dan besproken naar welke lokatie we hierna definitief gaan, we hebben gelukkig verschillende opties. Tevens zullen we op deze bijeenkomst bespreken welke activiteiten we gaan ontplooien in de komende bijeenkomsten in het kader: "van begin tot spe*censored*t (gevorderde) WDPer" zodat we elke maand een stukje opleiding kunnen verzorgen met leuke en interessante onderwerpen. Natuurlijk blijft een speer punt het vragen uurtje waar we proberen de problemen op te lossen die de WDPer bezighoud met gebruik van de demo baan.

De bijeenkomst van 8 juni is de laatste voor de zomer en daarna gaan we op de volgende data weer verder:

                 86e     14 september
                 87e     12 oktober
                 88e     9 november
                 89e     14 december

Op de laatste bijeenkomst in december worden de data voor 2020 bepaalt en daar zit dan volgend jaar de 100e bijeenkomst bij en die gaan we natuurlijk groots vieren.

Tot ziens in Heesch.

Bob en Ronald


« Letzte Änderung: 27. Mai 2019, 11:55:13 von H.v.d.Oosterkamp »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst in Heesch op 8 juni 2019
« Antwort #115 am: 08. Juni 2019, 23:50:48 »
Goede avond allen,

Vandaag ondanks het onstuimige weer toch een heel bijzondere en mooie WDP dag gehad.
Een grote groep WDPers was naar Heesch getogen om daar weer eens lekker met WDP bezich te zijn en dat lukte prima. Na de nodige huishoudelijke discussies zijn er verschillende dingen afgesproken en stonden de neuzen allemaal weer in een en de zelfde richting en wel die van vooruit kijken.

Een belangrijk punt van de discussie was het bepalen van onze nieuwe lokatie. Uiteindelijk is dat de lokatie in Ochten geworden ( zie verder mededelingen einde augustus). Daar kunnen we komende jaren gebruik maken van mooie faciliteiten en hebben we voldoende ruimte voor het opslaan van de demobaan (die vorige week overigens door 3 man vanuit de oude lokatie Culemborg is verhuisd) en alle daarbij behoren randapparatuur. Ook is de koffie en thee voorziening aanwezig met een mooie kantine, we zullen dus niet verdrogen tijdens onze bijeenkomsten.

Wat hebben we verder gedaan, want er was gelukkig tijd voor WDP en wat er mee te maken heeft.
We hebben gekeken naar de ZFA van een van de deelnemers en daar e.e.a. aan verbetert (probleem is opgelost)
Het aansturen van servo's ten behoeve van een ringlokloods is bekeken en ook daar hebben we succes gehad en is het probleem ook opgelost (praktijk test moet nog verder uitsluitsel geven op de baan.
Ook zijn enkele  van ons bezig geweest met een lichtseinen decoder maar daar moet hardwarematig toch nog even verder aan gesleuteld worden. 

Voor de komende bijeenkomsten hebben we besloten dat de  demobaan een upgrade krijgt en in zijn geheel nagekeken zal gaan worden. Dus de volgende keer gereedschap mee brengen heren.

Ten aanzien van de WinDigiPet vorderingen hebben we besloten dat we altijd een speerpunt programma hebben om ons op te concentreren (naast het gezellig samen zijn).

14 september is de volgende bijeenkomst en die zal dan als speerpunt hebben: "het opzetten en beginnen van een ZFA"

12 oktober zal dan als speerpunt hebben: "Hoe te werken met de teller binnen WInDigiPet"

kortom leuke onderwerpen waar veel mee gedaan kan worden.

Wij wensen een ieder een prettige vakantie periode en tot 14 september.

mvrgr van alle mensen van de WinDiPet gebruikers groep
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Michiel

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: IJzendoorn Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Michiel van Hal
WDP bijeenkomst in Ochten op 14 september 2019
« Antwort #116 am: 31. August 2019, 14:38:23 »
Beste WDP`ers gebruikersgroep.

Zaterdag 14 september is het zo ver dan gaan We weer van start in Ochten 

Industrieweg 9
4053 JN In Ochten.

We beginnen met gezellig koffie drinken en daarna
de demobaan word in zijn geheel nagekeken en krijgt upgrade waar nodig is.
Uitleg hoe beginnen We  een ZFA
en wat verder te tafel komt.

Met vriendelijke groet.
Michiel
« Letzte Änderung: 01. September 2019, 00:09:35 von Michiel »
Deelnemer Win Digipet gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.1b  Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail Eco`s II Dcc Fleismann/Roco/Trix/PiKo/S88 LTD
  • Rechnerkonfiguration:
    Pentium I 7-16Gb geheugen Windows 10

Offline Wikky

  • Mitglied
  • Beiträge: 46
  • Ort: Westervoort Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Ochten op 14 september 2019
« Antwort #117 am: 07. September 2019, 21:07:23 »
Graag wil ik reageren op de aankondiging van de clubdagen.
Helaas kan ik in September niet op de clubdag aanwezig zijn.
Hoop de rest van de clubdagen er wel te zijn.
Ik verheug me weer op de gezellige en leerzame dagen.
Telkens zitten er veel dingen bij die mij aanzetten om me te verdiepen in Windigipet.
Ik vind het nog steeds belangrijk dat je niet alles in je eentje moet uitzoeken.
Met elkaar kunnen we onszelf op een volgend niveau brengen.
Graag tot ziens in Ochten
Met vriendelijke Groet,
Jan Wikkerink

Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    N-baan FCC-Doehler&Haas, H0-baan Digikeijs
  • Rechnerkonfiguration:
    N-baan PC-i9 Win11 ,H0-baan Lenovo laptop Win11

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP bijeenkomst in Ochten op 14 september 2019
« Antwort #118 am: 14. September 2019, 22:37:33 »
Hallo alle WDPers,

De 86e WDP dag zit er helaas weer op. De zomer is voorbij en het nieuwe treinen seizoen is weer begonnen. Vandaag waren we voor het eerst op onze nieuwe bijeenkomst plaats in Ochten en werden we hartelijk welkom geheten door Michiel die er voor gezorgd heeft dat we een ruime wel geoutilleerde ruimte tot onze beschikking hebben voor de komende Nederlandse WinDigiPet dagen. De demobaan is weer mee verhuist en daar hebben we een tijdje aan gewerkt om een kruiswissel weer goed te laten functioneren. Tevens hebben we de baan goed schoongemaakt en hebben we alle terug melders en overige apparatuur getest. Tot ons aller genoegen hebben we een demobaan die prima functioneert. Tijdens al deze werkzaamheden natuurlijk de nodige koffie en thee gedronken die we gratis tot onze beschikking hebben in de kantine. Na de lunch zijn we ons weer gaan concentreren op WInDigiPet per slot van rekening is dat de focus van deze bijeenkomsten en zoals al aangegeven in de vorige berichten op het forum lag de focus van vandaag bij de ZFA. Begonnen met de basis voorwaarden zijn we uiteindelijk begonnen met het laten rijden van 2 treinen op de baan en wel zodanig dat een ieder begreep hoe en ZFA kan en moet werken. Treinen vertrekken uit het schaduwstation naar het station en weer terug naar het schaduwstation (precies zoals we de trein verloop in onze gedachten hadden)

Kortom weer een prima geslaagde WinDigiPet bijeenkomst.

Dank aan alle aanwezige die er voor zorgde dat het weer een geslaagde dag is geworden.

De volgende WinDigiPet dag zal in het teken staan van TELLERS.

mvrgr Bob Vermeulen
 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP bijeenkomst in Ochten op 14 september 2019
« Antwort #119 am: 15. September 2019, 09:30:17 »
Bob,

Klinkt weer als vanouds goed.  :) Jammer dat ik er op het laatste moment niet bij kon zijn.
Tellers, is een bijzonder interessant onderwerp met vele mogelijkheden. Nu de baan goed functioneert kunnen we daar naar hartelust op oefenen.
De volgende bijeenkomst ben ik er weer hopelijk bij.

Gr Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10