Autor Thema: Ontkoppelrail (C)  (Gelesen 9645 mal)

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #15 am: 25. April 2008, 18:52:13 »
Hoi Walter,

dat omkeren lukt niet voor een 2e keer op hetzelfde contact

Dit lukt wel als je met profielen rijdt. Vb: loc komt aan op doelcontact, stopt, na 5 sec rijrichting wisselen, na 5 sec. wederom rijrichting wisselen, etc. Je moet wel voor elk commando een nieuwe regel aanmaken voor hetzelfde contact in de profiel-editor.

Nu wil ik mij niet met zaken bemoeien betreffende de forums hoor.
Maar dient deze info niet op het WDP (software) forum?
Ik was van mening dat de stamtafel in de hoofdzaak tot doel had om hardware-matige problemen, vragen e.d. te plaatsen.

Verder ben ik van mening dat het zoeken naar dergelijke punten wel ingewikkeld gaat worden.
Men dient nu op twee verschillende forum-afdelingen ta gaan zoeken naar bepaalde antwoorden.

Men moet wel weten dat dit geen negatieve uiting is maar een mening die tot doel heeft alles overzichtelijk te houden.
Dus begrijp mij aub niet verkeerd. 
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #16 am: 25. April 2008, 19:49:43 »
Hallo Gerard,

ik moet het probleem even laten rusten, ik kom er vermoedelijk de 17e op terug,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #17 am: 25. April 2008, 21:11:48 »
Hoi Riny,

Nu wil ik mij niet met zaken bemoeien betreffende de forums hoor.
Maar dient deze info niet op het WDP (software) forum?

Ben het helemaal met je eens. Alleen ongemerkt dwaal je af, en voor je het weet zijn we hier aan de stamtafel puur over WDP aan het praten.
Dus,.....op naar het WDP forum als het om rangeren in WDP gaat :D :D

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #18 am: 25. April 2008, 21:41:13 »
Beste Gerard,

Je lijkt net een mens.  ;D ;D
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #19 am: 25. April 2008, 21:43:44 »
Beste Riny,

Wat zou ik anders zijn dan? :D :D

jlt

  • Gast
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #20 am: 25. April 2008, 22:15:36 »
Hoi Riny en Gerard,

Het was voor mij even wennen, die Nederlandse Stamtafel.
Ik ben het met jullie eens, WDP aangelegenheden op het WDP forum. :D
Stamtafel voor een lekker biertje en allerlei andere spoorbaan zaakjes. :D :D :D

Offline Woesch

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 114
  • Ort: Goedereede Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #21 am: 26. April 2008, 07:26:20 »
Heren WDPers

Het is inderdaad geen stamtafel-praat meer. Toch is het lastig om een goede inschatting te maken van wat daar allemaal wel en niet thuis hoort. Iets wat over rails en de mogelijkheden ,groeit uit naar een onderwerp waar veel meer aan vast zit. Het is leuk om alles te volgen . De groei wordt door jullie experitse tot stand gebracht.
Geweldig wat je met zo'n onderwerp allemaal niet kan doen. Stel jullie inbreng allemaal zeeeeeeeeer op prijs !!

Wel loop ik met de vraag rond hoe kan je zo'n onderwerp meteen goed op de agenda plaatsen m.a.w. geen stamtafel maar WDP-forum. Kunnen we zo'n onderwerp verplaatsen door de heren moderatoren ? Het is een goede test-case om te zien wat doen we ermee?

 Wie heeft daar iedeeen over?

Groeten Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #22 am: 26. April 2008, 10:03:27 »
Beste Wim en medeforummers,

Om de onderwerpen te scheiden lijkt mij niet zo moeilijk.

* Het WDP forum is uitsluitend voor Software-matige (= is alles wat je niet vast kunt pakken) handelingen en vragen/antwoorden.

* Het Stamtafel forum is uitsluitend voor Hardwarematige (= alles wat je in de handen kunt houden) handelingen en vragen/antwoorden.

Om dit optimaal gescheiden te houden zal dit nooit 100% waterdicht gemaakt kunnen worden.
Het vergt van de moderatoren veel tijd (werkende leden) om alles te gaan controleren en te verplaatsen.
Wij kunnen dus niet verwachten dat zij zich hoofdzakelijk bezig gaan houden met het onderhoud van twee forums.

Dus ik ben van mening dat dit in de eerste plaatst door de forumleden zelf goed doordacht geplaatst dient te worden.
Er is een optie natuurlijk, bij twijfel eerst even vragen, waar te plaatsen,  op het stamtafelforum.

Ik ben ook van mening als men vragen heeft over hardware men vervolgens verwijst naar het WDP forum als er sprake is van bijkomende uitleg betreffende het verder invoeren/wijzigen in de software, in ons geval voor zo'n 99% WDP.
Het is ondoenlijk om alle onderdelen en onderwerpen in een vorm van een lijst aan te geven.

Dus men is in de eerste intantie zelf verandwoordelijk voor een op de juiste plaats te plaatsen onderwerpen.
Even vooraf goed nadenken, zal het geheel veel overzichtelijk maken.
« Letzte Änderung: 26. April 2008, 14:10:50 von Riny Smetsers »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #23 am: 26. April 2008, 14:39:44 »
goede middag heren,

Zoals ik al eens eerder uitgelegd heb is het de bedoeling dat we ons bij de stammtisch bezich houden met alles wat NIET te maken heeft met WDP en een scheiding tussen software en hardware is daardoor niet logisch. Want het kan best met elkaar te maken hebben. Maar als iemand vraagt moet ik een decoder x gebruiken of een decoder Y dan hoord dat op de stammtisch thuis en als de vraag is hoe moet het decoder nummer in WDP ingegeven worden dan hoord het in het "oude" forum thuis.  Allemaal niet zo moeilijk. ;D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #24 am: 26. April 2008, 15:39:03 »
Zoals ik al eens eerder uitgelegd heb is het de bedoeling dat we ons bij de stammtisch bezich houden met alles wat NIET te maken heeft met WDP en een scheiding tussen software en hardware is daardoor niet logisch.

Beste Bob,

Even goede vrienden, maar ik ben het met jouw stelling betreffende scheiding hardware/software niet echt eens.
Ik hoop dan ook dat je mij dit niet kwalijk neemt. :'(

Alles wat via een toestenbord van een pc of laptop geschied betreft parameters instellen in een softwarepakket, in ons geval WDP, valt onder de noemer software.
Dit hoort dan thuis op het WDP-forum naar mijn bescheide mening.

Alles wat te maken heeft met aansluitingen, decoders, rail-onderdelen, bekabeling, solderen, verlichting e.d. valt onder hardware.
En dit hoort dan weer thuis op het Stamtafel-forum.

Dus is er naar mijn mening wel degelijk een logische en praktische scheiding in hard / software.

Beschouw deze reactie aub niet als een aanval of met dwars te willen zijn van mijn kant, want dat is zeker niet mijn bedoeling. :(
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #25 am: 26. April 2008, 23:07:38 »
Riny,

Zo bedoel ik het ook. Je praat dan over hardware maar je moet het wel in de software oplossen  :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Ontkoppelrail (C)
« Antwort #26 am: 26. April 2008, 23:49:00 »
Zo bedoel ik het ook. Je praat dan over hardware maar je moet het wel in de software oplossen  :D

Beste Bob,

Dan zijn wij er toch uit met elkaar en zullen wij het maar zien als een kleine communicatie storing. :-\
Het valt ook niet altijd mee om via tekst elkaar iets duidelijk te maken.
Men kan tekst op zoveel manieren lezen en opvatten. ;D
Maar we zijn er uit. :-*
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"