Autor Thema: WDP gebruiksdag Hunsrück  (Gelesen 3339 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
WDP gebruiksdag Hunsrück
« am: 21. September 2008, 12:16:24 »
Hallo allen,

Gisteren een bezoek gebracht aan de prive modelbaan van Paul Haefner samen met ca 15 andere WDP gebruikers. Deze modelbaan is een lust voor het oog om te zien en verslaat alle records (van een prive baan) die ik tot nog toe heb mogen bewonderen. Op de baan rijden ca. 210 loks met honderdenrijtuigen en wagons en zijn er enkele kilometers rails verlegt. De baan bezit maar 1 PC en wordt (uiteraard) door WDP bestuurd. Ik weet de aantale van RMKs niet meer, maar ook daar heeft men niet op eentje meer of minder gekeken. Om de baan uitteleggen waren Peter Peterlin,  Manfred Schütte und Markus Herzog aanwezig en natuurlijk Paul Haefner die reeds WDP gebruikte toen het nog een Dos programma was.....

De baan was voorzien van alle nieuwe snufjes en wordt dan ook gebruikt door de Beta testers om effecten van softwarewijzigingen te bekijken. Paul, Peter en Markus verklaarde alles wat we zagen en wilde weten. We hebben ook een demonstratie gehad met uitleg van de vele nieuwe programma aanpassingen die in april 2009 in de nieuwe versie van WDP zullen zitten.

De drie meest in het oog springende wijzigingen waren een verbeterde Stellwerkswarter, Hulp programma bij het Automatische optekenen van treinritten en een geheel vernieuwde besturing van de loks door gebruik te maken van de rij-karakteristieken en gemiddelde snelheden van de individuele lok. Dat laatste is bijzonder interessant. Wat er gebeurd is dat WDP gaat van alle loks op je baan leren hoe deze rijd en daarna zal je deze gegevens kunnen toepassen in rijwegen en profielen. Je kunt dan bepalen dat bijvoorbeeld bij binnen komst van een station alle treinen 40 km moeten rijden. Dan zullen ook alle treinen precies de zelfde snelheid hebben, zowel een ICe als een rangeer diesel zullen dan even hard lrijden nl. 40km. Nu gebeurd dat door met % te werken dat hoeft dan niet meer. Een andere eigenschap is dat loks heel mooi wegrijden en zeer mooi gaan stoppen voor een roodsein.

Veel gezien en veel geleerd bijzondere dag hier twee foto's   

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WDP gebruiksdag Hunsrück
« Antwort #1 am: 21. September 2008, 14:32:22 »
Beste Bob,

Een zeer interessant verslag.
Ook heb ik hier met een open mond voor mijn laptop gezeten, alle machtig wat een baan.
Dan zijn wij maar kleine prutsers, hahahahaha.

Bedankt voor de interessante info.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP gebruiksdag Hunsrück
« Antwort #2 am: 21. September 2008, 16:21:29 »
Riny,

Wij zijn geen prutser de bouw was al 17 jaar geleden begonnen. Kun jij je voorstellen hoe jouw baan rijd over 17 jaar met al die mooie dingen die je nu bouwd. :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WDP gebruiksdag Hunsrück
« Antwort #3 am: 21. September 2008, 22:27:27 »
Beste Bob,

Dan is er voor ons nog hoop.
Nu maar afwachten of wij die 17 jaar er nog bij krijgen, Hahahahahaha.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

jlt

  • Gast
Re: WDP gebruiksdag Hunsrück
« Antwort #4 am: 22. September 2008, 00:14:56 »
Hallo Bob,

Wat jammer dat ik daar niet bij kan zijn. :(
Helaas, andere verplichtingen hielden mij dat tegen, maar ik denk dat er wel weer een keertje van komt.

Voorts wil ik je bedanken voor het verslag.
Het is natuurlijk een gigantische baan, wat Paul Heafner ervan gemaakt heeft, het is om van te genieten en de nieuwe ideeen.
En wat de nieuwe WDP in het jaar 2009 komt, dat is een zeer positieve ontwikkeling.

Ik heb mij (al eerder) opgegeven voor 25 en 26 oktober deelname aan de Seminar, daar zal ongetwijfeld ook het nieuwtje verteld worden.

Nogmaals heel hartelijk bedankt voor je bijdrage.



Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: WDP gebruiksdag Hunsrück
« Antwort #5 am: 22. September 2008, 00:46:06 »
Hallo Bob,

interessant gegeven vooral van de nieuwe items in Wdp, het was mij al opgevallen dat met de snelheidsmeting van Wdp helemaal nix gedaan werd, vond ik erg zonde, maar daar komt dus nu in de volgende versie verandering in,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows