Autor Thema: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt  (Gelesen 32413 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #15 am: 02. Juni 2015, 09:13:47 »
Hallo Luc,

1. Wat is het PiCommIT adres voor draaischijf 180° draaien (keeropdracht)? Deze is er niet
2. Wat is het PiCommIT adres voor noodstop? zie handleiding van Picomit deze kan je hardware matig maken
3. Wat is het PiCommIT adres voor draairichting links? klik op het spoor waar je naar toe wilt
4. Wat is het PiCommIT adres voor draairichting rechts? klik op het spoor war je naar toe wilt
5. Wat is het PiCommIT adres voor stap rechts? is er niet voorhanden, klikken
6. Wat is het PiCommIT adres voor stap links? is er niet voorhanden, klikken

De draaischijf is geïntegreerd in de WDP software en die regelt alles keurig voor je.
Wil je hand sturen dan kan dat door klikken op het scherm op het betreffen aansluiting

mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #16 am: 04. Juni 2015, 16:00:25 »
Beste Bob,

bedankt voor het antwoord.
Het verbaast me wel dat er geen digitaal adres is voor bvb keren van de DS, aangezien in het testprogramma van PICommIT er wel een knop is om de DS te keren. Dat betekent toch dat ergens in de software een adres moet zitten. Het is dan ook vreemd dat PiCommIT dat niet vrijgeeft aan de gebruikers van een sturing via PC.

Nogmaals dank

Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline cadeboer

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 11
  • nl
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #17 am: 12. November 2015, 11:13:11 »
Hoi

IK ben voor Frans bezig een testbaantje te maken met windigiped en de dtc. Nu heb ik nog wat moeite met rijwegen instellen. Het is de bedoeling dat we met verschillende pakketten het test baantje automatisch kunen laten rijden voor op beursen weet jij hier een goeie handleiding voor. In ieder geval bedankt voor de handleiding die je geschreven hebt was erg duidelijk.

Casper de Boer
  • Anlagenkonfiguration:
    Dinamo en Intellibox en dtc

Offline cadeboer

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 11
  • nl
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #18 am: 19. November 2015, 10:40:17 »
kan je dtc ook met de small edition gebruiken met automatisch rijden?

grtn Casper
  • Anlagenkonfiguration:
    Dinamo en Intellibox en dtc

Offline Ralf Krapp

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1201
  • Ort: 63179 Obertshausen (Landkreis Offenbach) - Rhein-Main-Gebiet Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #19 am: 19. November 2015, 11:18:10 »
hoi Casper,

in de small edition is de gebruik van een draiischijf mogelijk, maar alleen met de draaijschijf van Märklin. Zie de uittocht van de beschrijving van de small Edition "Programmierung und Steuerung der digitalen Drehscheibe oder Schiebebühne von Märklin. Die Steuerung ist auch direkt auf dem Gleisbild möglich."

mvgr
Ralf
Grüße aus Obertshausen (Hessen)
Ralf Krapp
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.0b
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur HO; K-Gleis; Tams MC; 4 Kabasoft-Booster; Viessman-Weichen- und Rückmeldedekoder; Lokdekoder MM und andere
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 7 Home Premium; Intel Core i3-530 Prozessor 1333 MHz

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #20 am: 27. Februar 2016, 14:51:34 »
Hallo allemaal

Ik heb een beschrijving gemaakt van hoe ik mijn draaischijf met PiCommIT sturing heb ingebouwd in mijn testbaan in Qatar. Ik leg onder andere uit hoe ik een spoor kies bij aankomende lok of hoe ik een lok kies die mag vertrekken. Ook leg ik uit hoe ik met een virtuele lok mijn verlichting in het huisje stuur. Dat doe ik met een mini lokdecoder van ESU die ik onder de brug heb ingebouwd. Ook leg ik uit hoe ik mijn seinen aanstuur op de brug met de SHB. Dat gebeurt met een Uhlenbrock decoder die ook onder de brug zit.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.  ;)
Het bestand komt in twee delen want ook met 7-zip krijg ik het niet kleiner dan 2,5 MB >:(

Groeten uit Qatar

Luc Diels

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 341
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #21 am: 27. Februar 2016, 14:52:19 »
En deel 2

Luc Diels

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

jlt

  • Gast
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #22 am: 27. Februar 2016, 22:32:43 »
Beste Luc,

Bij deze wil ik je hartelijk bedanken voor de voortreffelijke wijze waarop je met WDP gecombineerd met de PiCommit draaischijf de lok verkeer hebt geregeld.
Je laat de ontelbare mogelijkheden zien met de krachtige STW programma.

Het ziet er zeer imposant uit. ;)

Bedankt voor je fantastische bijdrage.

 

Offline veerman

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 99
  • Ort: Volendam Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #23 am: 28. Februar 2016, 11:47:31 »
Beste Luc. Dit is nogal wat zeg. Voor mij is dit niet te begrijpen want ik ben niet ver genoeg gevorderd maar ik zal het in de toekomst zeker nodig hebben. Ook ik ga op de besturing van PiCommiT over maar ook dat staat nog in de planning.
Succes en mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #24 am: 28. Februar 2016, 16:42:13 »
Hallo Luc,

Geweldig wat je hier beschreven hebt en een geweldige voortzetting.

Ik heb je een PB gestuurd voor wat vragen en opmerkingen

mvrgr Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #25 am: 20. Januar 2017, 18:02:54 »
Hallo allen,

misschien is het voor de dinasys draaischijfbestuurders oud nieuws, maar ik las vandaag de update info 15.2 door en zag dat er nu een mogelijkheid is om een opdracht 180 gr. draaien te geven.
Ik had er zelf al een werkende noodoplossing voor verzonnen, maar dit is natuurlijk beter.
Een turnsymbool plaatsen met als decodernr. 201.
E.e.a is alleen mogelijk als je de IDS hebt ingericht.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #26 am: 20. Januar 2017, 18:26:28 »
Hallo allen,

voor diegenen die net als Luc een functiedecoder onder de brug willen inbouwen om verlichting in het draaischijfhuisje te kunnen schakelen, is er een veel beperkter maar eenvoudige oplossing.

natuurlijk moet je een functiedecoder onder de brug monteren, maar het schakelen daarvan kan ook op een andere manier.
Voor elke lok die gebruik maakt van de draaischijf kun je in het lok tabblad Funktionsdecoder het decodernr.
van de decoder verknupfen en een symbool meegeven. Vervolgens kun je in een profiel de verlichting schakelen. E.e.a kan natuurlijk alleen maar als er nog geen functiedecoder is ingevoerd voor bv. rijtuigverlichting.

Gr. Kees

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Hoe kon ik terug in de intelligente draaischijf editor
« Antwort #27 am: 14. August 2018, 13:12:29 »
Heren
Ik ben weer aan het draaischijven. Hij draait van aan sluiting tot aan sluiting ,Win-Digipet bedient.
Hij draait echter maar een kant op. Bob ( hoofdstuk 5 ) geeft aan  dat: Als het goed gedaan is zal nu de draaischijf intelligent zijn en zal zelf de juiste keuze maken en de lok goed op de sporen zetten. Ook zal hij vanaf nu de kortste weg kiezen naar zijn doel.

Hoe kon ik terug in de intelligente draaischijf editor om mijn instellingen aan te passen en de schijf de kortste weg kiest

Dan kan ik weer verder met Hoofdstuk 6

Groet Peter
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #28 am: 16. August 2018, 19:18:07 »
Heren

Opnieuw geprogrammeerd volgens Hfst 5 ,het werkt twee kanten op

Groet Peter R.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Michiel

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: IJzendoorn Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Michiel van Hal
Re: Draaischijf handleiding WDP _ PiCommIt
« Antwort #29 am: 25. Oktober 2018, 15:36:16 »
Bob hartelijk dank
Ik heb de gebruiks aanwijzing geprint en de draaischijf werk naar behoren.
Zowel lings om als rechts om.
Bedankt mooi werk
« Letzte Änderung: 25. Oktober 2018, 15:58:23 von Michiel »
Deelnemer Win Digipet gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.1b  Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail Eco`s II Dcc Fleismann/Roco/Trix/PiKo/S88 LTD
  • Rechnerkonfiguration:
    Pentium I 7-16Gb geheugen Windows 10