Autor Thema: Hoe maak ik bekend aan WDP dat er wagons staan op een opstelspoor  (Gelesen 1546 mal)

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Hallo forum leden,

In WDP heb ik nu alle wagens ingevoerd met hun eigen nummer en in WDP met een digitaal adres maar wel geen decoder in voortuig aangevinkt.
Daar niet alle wagons as detectie hebben, m.u.z van de personen wagens die wagens hebben een functie decoder aan boord.
Deze wagons heb ik op juiste volgorde tot verschillende treinen gevormd. Kolen , Staal, Regio, enz
Deze treinen zonder locomotief staan nu op een opstelspoor, echter ik krijg ze niet bekend in het IZNF in WDP waar deze groep van rijtuigen staat.
Gezien ik nog in de beginfase verkeer van WDP, wil ik toch verkopen dat een lok van 2.5 kg tegen deze wagens aanrijdt daar WDP nog een gaatje vrij zag.

met vriendelijke groet,
Rupert van Swol


 
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Hoe maak ik bekend aan WDP dat er wagons staan op een opstelspoor
« Antwort #1 am: 18. Juli 2018, 20:35:30 »
Beste Rupert,

Je ga naar de des betreffende wagen, en sleep hem in het treinnummerveld, op dezelfde manier als wanneer je er een loc in plaatst.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Rupert van Swol

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 311
  • Ort: Enkhuizen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Model trains? it's a life time journey
Re: Hoe maak ik bekend aan WDP dat er wagons staan op een opstelspoor
« Antwort #2 am: 20. Juli 2018, 14:48:04 »
Beste Henk,
Ik heb verschillende pogingen gedaan om een trein samenstelling bestaande uit wagons op een inzf veld te zetten.
maar het lukt alleen als ik 1 van de wagons als locomotief maak.

ook het z.g.n. slepen werkt niet, rechter muisknop ingedrukt laat wel  4 pijl symbolen naar een een puntje ontstaan.  echter bij het loslaten op het IZNF staat er geen trein c.q wagon.

in de bijlage het scherm treinensamenstelling en het baan plan.

met vriendelijke groet,
Rupert van Swol

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2021.1.13
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Lodi Rektor; 3x Lodi Booster; Lodi LX  S882.+ 8x Lodi GBM8v2, Lodi S88 CM + 2x Lodi RM16+; Lodi Shift +8x DW-DC+4x 16-SD-DFL, Lodi Con
  • Rechnerkonfiguration:
    IntelNUC8i7HVK /32GB Ram /Radeon™ RX Vega M GH /Windows 11 Profi edition