Goede middag,
Ik heb een diesel lok je (V60) dat te vlug remt.
Ik denk (weet wel zeker) dat ik alle parameters in de decoder goed heb staan voor gebruik in WDP maar op mijn test steken (IZNF) voor de remproef stopt hij altijd ca.10cm te vroeg.
De rem is uitgeschakeld bij de decoder CV4 =0 (maar een warde van 2,3 of 4 helpt ook niet)
De lok is ingemeten 15 stappen en heeft een keurige lijn.
Normaal kan je het keurig bijgeven maar sneller laten lopen?
Iemand een idee waar het in kan zitten?
mvrgr Bob
Hoi Bob,
Welke lokdecoder zit in die V60? Ik heb toch het sterke vermoeden dat het daarin zit en dan idd toch ook in de CV instellingen.
Wat zijn de instellingen van CV1 t/m 9?
CV29?
Heb je de decoder al eens gereset en opnieuw ingesteld?
Gr
Bas
en ....
check of de decoder ook wel deze cv instellingen heeft. mocht je via wdp een cv instellen die de decoder helemaal niet heeft .... werkt het voor de duivel niet.
Vooral ESU is nogal goed in " uitgekleede" versies van Bv een lokpilot in een roco lok.
dus altijd juiste type nummer uitlezen en controleren.
Hoi Bob
Als de loc helemaal in orde is en goed geijkt dan moet het ergens in WDP zitten, dat zijn some leuke puzzeltjes
Vraag: is dit stopgedrag ook zo op andere IZNF of alleen op deze specifieke ?
Andere gedachtes: is de lengte van je meldcontact in WDP exact gelijk aan de echte lengte (tikfoutje is gauw gemaakt) en staat IZNF ingesteld op stop am Anhaltepunkt?
Groet
Ronald
Hallo heren,
Het gebeurd op mijn rem test stukje baan. Daar heb ik al z'n 80 loks op ingeregeld en die test strekken is goed (daar twijfel ik niet aan ???.)
De instellingen van de CV zijn eigenlijk niet zo interessant alleen CV4 is interessant in dit geval maar ik kan ze geven
CV1=60 daar heb je niets aan want dat is de decoder nummer
CV2=4 minimale snelheid van de lok
CV3=2 minimale optrek snelheid
CV4=0 betekend dat de rem is uitgeschakeld via de decoder kan ik ook op 1,2,3,4 zetten heeft geen effect
CV5=100 max snelheid
CV6=50 gemiddelde snelheid
CV7= versie van de software getal weet ik niet is niet interessant
CV8= 151 nummer van producent
CV9= geen idee waar is het voor?
CV29 staat op 2 dat betekent dat ik alleen gekozen heb voor ditmaal rijden.
Hij doet het overigens ook op andere IFZN delen van de baan
ik denk ook dat het ergens in WDP zit maar waar en wat.
mvrgr Bob
Hallo Bob,
je heeft een ESU decoder (CV 8=151). Kijk even hier
http://lgbfreundesaar.kostenloses-forum.be/archive/o_t__t_4842__start_0__index.html
ZitatBei ESU kann man (ab V3?) auf Tastendruck den Wert der CV4 leider nur auf 1/2 reduzieren. CV4 kann also doppelt so groß eingestellt werden ohne Nachteile. Hier kann man aber zusätzlich mit einer anderen Taste die Verzögerung auch noch komplett abschalten, man hat dann also quasi eine Bremstaste und eine Notbremstaste.
Ander idee, wat heb je in WDP bij de lok in de gegevens voor het remmen ingesteld?
Hallo Stefan,
ZitatAnder idee, wat heb je in WDP bij de lok in de gegevens voor het remmen ingesteld?
De "Bremskorrektur"staat op 0
Bedankt voor de link, moet dat verhaal eerst even thuis gaan bekijken.
Ik weet ook niet welke software versie ik heb (dacht dat niet zo belangrijk was om te onthouden ;)
Bedankt voor het mee denken.
mvrgr Bob
Goede morgen,
Het probleem van het remmen is opgelost.
Na wat speurwerk, testen en nog eens kijken en testen besloten de decoder te resetten en van voor af aan te beginnen met ingeven van data en het inrijden van de snelheid en uiteindelijk de remproef.
Uiteindelijk is dat goed gegaan dus ik denk dat er ergens in de decoder iets fout heeft gestaan.
mvrgr Bob
Hoi Bob,
Fijn dat het euvel is opgelost. Toch nog even dit....
Dit is mij in het verleden idd ook al een aantal keer overkomen. Resetten van de decoder was toen het enige wat hielp. Ik bleek toen een onstabiele decoder te hebben. Had ik dus nog nooit van gehoord. Diezelfde decoder (Lenz) moest ik in korte tijd een aantal keer resetten omdat de problemen telkens terug kwamen. Uiteindelijk heb ik deze vervangen en toen was het probleem opgelost.
8) 8) 8)