Seite drucken - Geen verbinding met de Z21

windigipet.de

Win-Digipet - international => Win-Digipet Nederlandstalig forum => Thema gestartet von: Willem de Jong in 22. Oktober 2016, 09:15:31

Titel: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 22. Oktober 2016, 09:15:31
Ik heb de premium 2015 zonder problemen op een laptop draaien. Hiermee ben ik een testbaan aan het uitproberen. Ik ben ook al begonnen met een opzet voor een definitive baan. Daarvoor heb ik Windigipet ook op een andere laptop geïnstalleerd . Maar wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding met de Z21. Ik volg de zelfde procedure als voorheen, maar heb de indruk dat Windigipet de instellingen niet wegschrijft. Het onderhoudsprogramma van Roco voor de Z21 ook geïnstalleerd op deze pc ziet de Z21 wel. Ik wordt er moedeloos van. Het enige wat ik nog kan bedenken is, dat maar 1 versie actief kan zijn. Wie helpt !
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Eric Baan in 22. Oktober 2016, 13:03:15
hallo,

Ook bij jou geldt ...  heb je ook de laatste versie , oftewel is WDP in zijn aktuele versie ?

Grtz

eric

Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 22. Oktober 2016, 14:19:02
Hallo Eric,

Jazeker
Op een laptop werkt alles en blijft het werken.
Maar bij een nieuwe installatie op een ander krijg ik de beschreven problemen.

Groet,
Willem
w.jong296@chello.nl
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Bob Vermeulen in 22. Oktober 2016, 17:04:53
Hallo,

Ik ken de Z21 niet maar als het op de ene werkt dan moet het op de andere ook kunnen werken.

Als ik het goed begrijp is WDP geinstalleerd op beide Pc's (laptop en Pc)

Als je de laptop gebruik dan krijg je verbinding met de z21 en rijden de treinen.

Als je een copy van de laptop plaats op de Pc dan gaat dat ook goed maar krijg je geen verbinding met de z21.

Is deze Pc dan ook aan de zelfde z21 aangesloten?
Zijn de Ip adressen wel goed ingesteld op de pc en laptop hebben die de zelfde verbinding?

Mvrgr Bob
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 22. Oktober 2016, 17:33:13
Zijn twee laptops . Is geen kwestie van firewal, die staat uit. Verbinding is via draad en ip is het ook niet
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 22. Oktober 2016, 17:34:20
Ga het nog op een andere laptop proberen
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Hans Brand in 23. Oktober 2016, 19:14:15
Hallo W de Jong

Allereerst wil ik graag opmerken of vragen stellen:
Welke Windows versie gebruikt U op beide PC's
Wanneer deze ongelijk zijn is dat geen vergelijk.
Als U uitgaat van Windows 10 wil ik graag het volgende opmerken.
Na de laatste updates van Microsoft spelen (veiligheid)certificaten een steeds grotere rol binnen WIN10.
Ik moet eigenlijk zeggen dat het programma WDP zou ze eigenlijk aan boord dienen te hebben. Dit is helaas niet zo!.
Dit maakt het voor de gebruiker wat lastiger om verbinding via een netwerk of rechtstreeks met UW centralke te maken. Immers UW  firewall of Windows Defender zit U in de weg. Ook al staan ze beide uit!

Hoe werkt het dan wel:
Ga naar de rechterzijde van Uw  statusbalk van windows;
Klik hierbij Uw virusscanner aan of naar Windows Defender.
Als het goed is opent zich een groen window met bovenstaande naam.
Kies het tandwieltje aan de rechterzijde (instellingen)
Dan opent zich een nieuw scherm van Windows met aan de rechterzijde een titel "Uitsluitingen".
Kies "een uitsluiting toevoegen"
Hier opent zich opnieuw een window en hier kiest U  "Bestanden en mappen"
Dan opent zich de verkenner en moet U op zoek op Uw C-schijf naar de map C:Wdigipet en deze opent U waarna U het bestand StartCenter.exe aanklikt en toevoegt

Wat heeft U hiermee gedaan:
Het programma WDP uitgesloten van controle op veiligheidscertificaten. dus het probleem voor WDP op Uw lokale netwerk opgeheven.

Nu Windowsdefender sluiten en de PC opnieuw starten.
Voor de standaard virusscanner geldt hetzelfde

Heeft U een ander merk virusscanner draaien gelden weer andere regels om de uitsluiting van controle tot stand te brengen. Ik wil U hierbij helpen alleen moet U mij van deze gegevens op de hoogte stellen.

MVG
Hans Brand




Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 24. Oktober 2016, 07:58:39
Hallo Hans,

Bedankt voor de tip, ik ga het proberen.
Echter op de laptop waarop het nog gewoon blijft werken draait ook Windows 10 !
Op de andere laptop heb ik Windows 10 helemaal hersteld. Dus terug naar fabrieksinstellingen en WDP opnieuw geïnstalleerd. Z21_Maintenance van Roco werkt echter al zonder problemen !

Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 27. Oktober 2016, 14:39:46
Laatste actie:
Windows 10 compleet hersteld. ( duurt even maar ja)
Demo versie geïnstalleerd in map Windigipet.
Demoversie verwijderd.
Premium versie geïnstalleerd en het werkt.
Ik heb sterk het vermoeden, dat de Windigipet USBstick niet helemaal lekker is.
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 28. Oktober 2016, 11:20:26
Ik weet nu bijna zeker, dat er een bug in een van de laatste updates zit.
Ik denk, dat iets bij de installatie van een update in het windowsregister niet wordt geregistreerd . Ik heb dit ook bij Windigipet (dr. Peterlin) gemeld.
Ben benieuwd .

Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 12. Oktober 2017, 17:59:26
Vandaag Windigipet Premium geïnstalleerd op een nieuwe PC. Kan alleen verbinding maken met de Z21 als de Demoversie ook geïnstalleerd is. Bizar maar waar
:-*
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: jlt in 13. Oktober 2017, 11:50:14
Beste Willem,

Dat is ongebruikelijk wanneer je Premium en Demo versie ingeladen wordt om de Z21 aan de praat te krijgen.(ik vermoed dat bij de demo wel de juiste systeem protocol in zit en bij de update niet. Dat is een beetje vreemd. Het hoort thuis in de update!.)

Ik weet dat in 2016 een aanvinkje nodig was om in de systeem instelling te activeren.
Nu met de update 2015.2 is dat in principe verholpen.
Johan van de Firma Bentink heeft dit onderwerp uitvoerig met de WDP ontwikkelaar over gehad, en in de update 2015.2 is verholpen.
Wellicht is het verstandig om contact op te nemen met Bentink.

Ik voer altijd bij de WDP Premium en Updates installatie, even de virusscanner uit en uitvoeren via administratie.
Kan na het installeren alles mee doen.

Met vriendelijke groet,
Jan Stienstra
WDP Workshop begeleider Bentink.
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: jlt in 15. Oktober 2017, 10:16:21
Beste Willem,

Schiet mij eens te binnen.
Heb je de z21 ook de "unlock procedure" uitgevoerd.

Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
WDP Workshop begeleider Bentink
Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: Willem de Jong in 17. Oktober 2017, 10:50:11
De oplossing :
https://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=76467.0

Titel: Re: Geen verbinding met de Z21
Beitrag von: jlt in 17. Oktober 2017, 11:02:11
Beste Willem,

Perfect opgelost!.

Heel veel succes toegewenst.!

Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
WDP Workshop begeleider Bentink