Ontkoppelen - Seite 2
 

Ontkoppelen

Begonnen von Bob Vermeulen, 14. Dezember 2012, 12:11:58

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

Bob Vermeulen

#15
Hallo,

Vandaag eens lekker aan het WDPen,
Het ontkoppelen gaat nu prima.
De oplossing van Kees was de doorbraak (stukje rail erachter) en de invoering (ZF en ZFA) van Jan was uiteindelijk de kers op de taart.
Heb het op video gezet:.



Bedankt voor de goede suggesties

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2025 | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
  • Win-Digipet-Version:
    2025

Kees Polm

Mooi filmpje Bob,

Blij te zien dat het goed werkt. De koppelingen van Marklin zijn duidelijk anders, daarom moet ik een half centimetertje achteruit voor het ontkoppelen om de spanning van de koppelingen te halen. Bij jou dus blijkbaar niet.
Mooi dat alles goed werkt.
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Ronald Meijer

Ziet er perfect uit Bob.


Vraag van N-spoorder die dit ook wil gaan doen, hoe lang zijn de RMK rond de ontkoppelrail ?

Groet

Ronald
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2025 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur N, IB2-neo, Power 3 boosters, HSI-s88-USB, Cobalt DCP-CBDIP, Rosoft S88SD16N, Viessmann 5211,5213,5233, Fleischmann Piccolo und Peco 55 Gleis und Weichen
  • Rechnerkonfiguration:
    ntel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz, Windows 11

Bob Vermeulen

Ronald,

Zal het opmeten en dan deel ik je dat spoedig mede.
Voor het ontkoppelen is de lengte voor de ontkoppel rail niet zo van belang, die lengte moet je hebben om over geschakelde naar een lage snelheid. Bij mij kwam dat zo uit om dat in 3 rmk te maken (rmk1 en 2 gebruik ik voor afremmen van 70 naar 50 naar 25km/uur voor de mooiigheid). De ontkoppelrail is onderdeel van de 3e rmk waar ik 10km/h rij. Daarna heb ik rmk 4 en 5. Rmk 5 is dan ook weer niet van belang hoe lang die is. Rmk 4 is z'n 10 cm lang ( deze maat zal ik Presies opmeten voor je) dit is de belangrijkste rmk ten aanzien het ontkoppelen ( binnen de profiel gebeurd hier alles). rmk5 is overigens de stop rmk binnen de ZF (dus niet. Rmk4).

Hoop dat het wat duidelijk is

Mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2025 | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
  • Win-Digipet-Version:
    2025

jlt

Hallo Bob,

Dat ziet er gelikt en puik uit.
Mooi om te zien dat de trein met 50 km/uur aankomt rijden en vervolgens tot zeer langzaam afremmen in de ontkoppelingsrail stopt.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra