Autor Thema: WinDigipet bijeenkomst  (Gelesen 12559 mal)

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
WinDigipet bijeenkomst
« am: 12. Februar 2008, 12:50:01 »
Beste WinDigipet gebruikers,

Zoals er recent in een ander topic al is boven komen drijven, zijn er inderdaad serieuze plannen om een WinDigipet-bijeenkomst te gaan houden in Nederland. (Dit gebeurt al regelmatig in Duitsland en Zwitserland oa.)

De achterliggende reden hiervoor is dat, mede door het forum, de interesse voor WinDigipet toeneemt en er wellicht belangstelling bestaat voor een dergelijke bijeenkomst.

Bob Vermeulen en ik, ondergetekende, hebben dit idee, ergens in december vorig jaar, geopperd.
Dit plan is gecommuniceerd met Jaap Kramer, die hier uiteraard aan zal meewerken.

Wat houd deze bijeenkomst dan in?
Nou, de plannen zijn nog in een pril stadium, maar wij hadden zo het idee om dit op een gehele dag in het weekend, bijv.een zaterdag, te gaan doen, en dan hier een cursus-achtige vorm aan te geven.
Bijvoorbeeld in de ochtend een algemeen gedeelte wat interessant is voor iedereen (vooral beginners), en in de middag een specifiek (of evt.meerdere) onderwerp(en), welke wat dieper op de basismaterie ingaat.

Waar?
Op een centrale, leuke lokatie met behulp van laptops en een beamer. (Ik zit ook aan een daadwerkelijke proefbaan opstelling te denken, alleen deze belofte hou ik even achter de hand. Daar komt dan wel ineens meer bij kijken). De plaats zal oa.ook afhangen van de mate van belangstellenden en waar iedereen zo'n beetje vandaan komt. (We denken bijv.ook aan Riny, die helaas afh.is van anderen qua vervoer).

Wanneer?
Dit is nog niet helemaal zeker. Wij dachten zelf ergens in de maand April, Mei of Juni dit jaar. Bob en ik werken full time en daarnaast ook vaak in het buitenland en onregelmatig. Nu willen we dit wel heel goed aanpakken en echt goed voorbereiden en dat kost tijd. Maar we willen wel dat deze bijeenkomst er gewoon heel goed uitziet!!

Rest mij er nog een belangrijk feit aan toe te voegen, dat zelfs dhr.Peter Peterlin heeft aangegeven om hierbij aanwezig te zijn, dus wat willen we nog meer :D

Deze bijeenkomst is bedoelt voor iedere WinDigipet gebruiker in Nederland. Ongeacht in welk stadium men is met betrekking tot het gebruik en ongeacht welke versie. Wel zal de aandacht liggen op de versies 9.2 en de Pro X.3., maar als iemand nog de versie 8.0 gebruikt...ook van harte welkom!

Nu is eigenlijk de volgende stap: is er genoeg belangstelling? Het lijkt ons het beste om dit als reactie op deze topic hier als zodanig te plaatsen, dan hopen we al snel een idee te hebben qua. aantallen.
Gaat dit allemaal lopen, dan zal er tzt.een officieel bericht komen met alle details etc.etc.

We zijn benieuwd!



Offline raymond

  • Mitglied
  • Beiträge: 31
  • Ort: nederland valkenburg aan de geul Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #1 am: 12. Februar 2008, 13:40:58 »
Beste Gerard,


IK vind het een geweldig idee. Ben zelf pas enkele maanden bezig met wdp pro.

Ik houd me zeer aanbevolen om ergens in het land bij elkaar te komen en een dag te besteden aan WDP.

De locatie maakt mij niet zoveel uit. Kom zelf uit het zuiden ( valkenburg), en iemand ophalen die er ook graag heen wilt, maar geen vervoer heeft, dat is voor mij geen probleem.
Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die graag mee willen doen.

Mijn voorkeur zou uitgaan ergens in april/mei.

Veel sucses,

Groet,   Raymond
Twin-center fleischmann N-spoor windigipet pro x

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #2 am: 12. Februar 2008, 14:54:41 »
Hallo Gerard,

Mag ik nr. 2 zijn die zich aanmeld voor deze bijeenkomst. op de door jou geschetste manier lijkt me dit erg
leuk en leerzaam.
Gr Kees.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #3 am: 12. Februar 2008, 16:42:46 »
Hallo Gerard,

Ook ik zou een bijeenkomst zeer op prijs stellen, er valt veel te leren met WinDigipet.

met groet Henk.
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #4 am: 12. Februar 2008, 19:23:54 »
Beste Toppers,

Ik houd mij ook aanbevolen voor een dergelijke bijeenkomst.

Wat mijn beperkingen betreft aangaande vervoer, ik zou de trein kunnen nemen, maar zou dan weer afhankelijk zijn dat iemand mijn op het station, in de plaats waar de bijeenkomst zou worden gehouden, even op kan pikken.

Nu is er nog niets definitief maar tegen die tijd zou ik graag op de hoogte gebracht worden van de totale tijdsduur van de bijeenkomst, daarbij rekenen ik dan mijn (trein)reistijd want ik dien wel voldoende mobiele zuurstof-flesjes mee te nemen.
Daar ben ik namelijk afhankelijk van.
Ik zou ook kunnen proberen dat ik met mijn zuurstof-leverancier iets kan regelen in de betreffende omgeving.

Maar goed, ik praat nu al voor mijn beurt.

Mocht ik een bijdragen kunnen leveren, in welke vorm dan ook, zal ik dat zeker en graag doen.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #5 am: 12. Februar 2008, 23:30:51 »
Riny goede avond,

Maak je geen zorgen mijn auto is groot genoeg om je ergens van een station op te halen en anders maak ik van te voren een keer een mooi ritje naar Zeeland en kom gewoon wat flessen bij je ophalen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #6 am: 12. Februar 2008, 23:39:26 »
Beste Allemaal,

Ik waardeer jullie reacties, ten aanzien van mijn beperking te zeerste.
Het geeft een warm gevoel.
Maar ik wil toch graag iets kwijt en ik hoop dat jullie dit niet verkeerd opvatten.
Ik vind het medeleven fantastisch maar ik wil niet zielig of overdreven hulpbehoevend over komen.
Ik geef alleen maar aan dat het voor mij allemaal iets minder makkelijk gaat dan voor "gezonde" mensen.

Wij bespreken dit soort dingen wel in Goes.

En zonder dit verkeerd te bedoelen, laten we maar "back to topic" gaan.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline ninahondje

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 78
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #7 am: 13. Februar 2008, 00:43:28 »


Hoi allemaal,


Als het vroegtijdig bekend word zodat ik mijn vrije dag kan aanvragen ben ik van de partij.
Ben bereid mensen zowel heen als terug mee te nemen, (als het geen 100 km om is)
Het is een grandioos idee.

Hans
Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista

Offline willy2

  • Mitglied
  • Beiträge: 25
  • Ort: Almere Ort bei GoogleMaps suchen
  • alle hulp is welkom!
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #8 am: 13. Februar 2008, 18:37:48 »
hallo,wdp ers
wil ook graag deelnemen aan seminar in nederland hopelijk word het in het nederlands gedaan ;)
willy2
HO-marklin C. Central station.S88,k83,mobilstation.
Heljan containerterminal,marklin kraan,faller car systeem

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #9 am: 13. Februar 2008, 18:45:09 »
Beste Willy2,

Ook ik heb moeite met de Duitse Taal, maaaaaaaaaaaaaaar, wij hebben dan wel een stapeltje tolken bij ons.
Dus daar ben ik minder bang voor.
De mede WDPers zullen ons heus wel bijstaan.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #10 am: 13. Februar 2008, 20:15:41 »
Beste Willy,

Deze bijeenkomst zal een dusdanig karakter krijgen dat iedereen er wat aan heeft, en met een tevreden gevoel naar huis gaat zo in de trend van "dit was een leuke maar vooral ook leerzame dag". Dat is uiteraard ons streven!! Deze (Duitse) "taalbarrière" wordt hier echt wel doorbroken. Want wat heb je aan zo'n dag, waarbij maar de helft of minder hiervan wordt begrepen? Juist, helemaal niets dus.
Maak je geen zorgen.

Offline Ed Bakker

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 229
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #11 am: 13. Februar 2008, 23:15:38 »
Prima ik doe graag mee
Ed Bakker
Spur H0, 2-rail, DCC
Windigipet 2015 premium. ECoS 50200 und Booster
Viessmann Gleisbesetz / Rückmelde modulen S88 bus. DS2010 Sven Brandt decoder voor draaischijf
Laptop  Asus mit 500GB speicherplatte

Offline willebrand

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 104
  • Ort: Drenthe Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #12 am: 15. Februar 2008, 22:32:29 »
Hi

Ik kom ook wel.

Groet

Jos
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Ed Bakker

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 229
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #13 am: 19. Februar 2008, 22:26:44 »
Hallo Gerard,
Ik zou wel eens wllen weten wie er in NL windigipet gebruiken en waar ze wonen.
Het zou fijn zijn om eens met iemand van gedachten te wisselen die in de buurt woont.
Ik zelf woon in Hillegom
Groeten
Ed
Spur H0, 2-rail, DCC
Windigipet 2015 premium. ECoS 50200 und Booster
Viessmann Gleisbesetz / Rückmelde modulen S88 bus. DS2010 Sven Brandt decoder voor draaischijf
Laptop  Asus mit 500GB speicherplatte

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WinDigipet bijeenkomst
« Antwort #14 am: 19. Februar 2008, 22:56:20 »
Beste Ed,

Bij deze.
Ik woon in Middelburg (Zeeland).
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"