Autor Thema: Indeling in secties  (Gelesen 9083 mal)

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #15 am: 29. März 2008, 01:51:51 »
Jan Leendert en anderen,

Ik wil graag eerst ff dit kwijt, ik waardeer zeer de moeite die jullie kenners nemen om de anderen op weg te helpen.

Ik zie nu dat er een foutje in de tek. zit morgenochtend teken ik dit stuk opnieuw met de werkelijke hoeveelheid rails en stuur het door.
Goed weekend allen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Indeling in secties
« Antwort #16 am: 29. März 2008, 01:56:16 »
Hallo Kees,

ik heb zojuist zitten kijken naar je tekenng en vroeg mij af waarom je de wisselstraat niet bij de beveiliging plaats van RMk 4 en 15?
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #17 am: 29. März 2008, 05:23:45 »
Goedemorgen Kees,

Ben even druk met het werk, maar als je je nieuwe tekening deze morgen op het forum zet, zal ik er ook eens naar kijken.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #18 am: 29. März 2008, 11:25:03 »
Goede morgen heren,

Hier is het probleem, het aantal rails tussen de wissels klopt wel aardig.
op sp1a krijg ik geen trein tussen de wissels dan worden de wissels aan het begin geblokkeerd tegen de klok in hetzelfde.
Op sp2a is het geen probleem en sp3 ook niet.
treinen komend van links boven(met de klok mee) kan ik natuurlijk laten wachten op de treinen komend vanaf de stationssporen alleen op sp1 staat de trein dan wel erg ver weg tenzij er een aantal wissels in het blok worden opgenomen.
dit, als ik het goed begrepen heb van Jan Leendert zou een optie kunnen zijn.
Als dit zou kunnen betekend dat natuurlijk wel dat er nogal wat geblokkerd wordt!
Het lijkt mij dat WDP-en dan wel een erg gecompliceerd geheel wordt.
Als dit mogelijk is zijn de in en uitrijmogelijkheden vanaf de stationssporen natuurlijk veel groter in die zin dat je dan meer treinen in het zicht hebt,anders moet ik ze laten wachten in de onzichtbare gedeelten en dan zijn de mogelijkheden natuurlijk even groot. Dit is dan wellicht realistischer.
ik ben benieuwd met wat voor trucken jullie komen.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #19 am: 29. März 2008, 11:35:55 »
Ps: Ik moet vandaag zelf ook weg dus e.v.t reakties van mijn kant kunnen ook pas later op de dag.
Fijne dag toegewenst,
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #20 am: 29. März 2008, 20:11:53 »
Hoi Kees,

Ik weet niet of het mogelijk is, maar de wissels in het midden kun je die verplaatsen deels naar onder en deels naar boven? Zo op het WDP sporenplan gezien zou dat evt.kunnen, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze werkelijk in de baan liggen. Heb je een gewone tekening of nog beter een sporenplan hoe alles werkelijk ligt?
Als het bovenstaande mogelijk zou zijn, creëer je mijn inziens veel meer mogelijkheden.

Ook wat Jan vraagt is belangrijk wat de afstand is van boven naar beneden.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #21 am: 29. März 2008, 20:35:38 »
Hallo medespoorders
,
De afstand van de onderste w. t/m de bovenste w. is 3mtr. beide liggen in een bocht
De optie van Gerard kan niet omdat direkt boven de 3weg w. er 3 overgangsrails naar c liggen daar ligt maar een 1/2 K tussen, naar beneden lijkt op het scherm te kunnen maar kan ook niet omdat de aftakking (naar beneden toe) naar zeg maar even het 5e stationsspoor een brug met bochten is met een stijgende lijn terwijl de 3 ernaast liggende sporen die met de 3weg combinatie een dalende lijn heeft.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #22 am: 29. März 2008, 20:45:01 »
Beste WDP-ers,

Ik probeer uiteraard zelf ook mee te denken, vandaar deze vraag,
Als treinen elkaar tegemoet rijden en de een moet voor de ander stoppen is er in WDP dan zoiets mogelijk als voorrang
in de zin van wie het eerst komt mag door als dit binnen de route die de trein moet afleggen nodig is?
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Indeling in secties
« Antwort #23 am: 29. März 2008, 20:54:10 »
Hoi Kees,

Als treinen elkaar tegemoet rijden en de een moet voor de ander stoppen is er in WDP dan zoiets mogelijk als voorrang
in de zin van wie het eerst komt mag door als dit binnen de route die de trein moet afleggen nodig is?

Ja, dat kan. Alleen bestaat er niet zoiets als een keiharde voorrangsregeling, maar deze kun je op allerlei manieren creëeren door gebruik van virtuele magneetartikelen al dan niet geschakeld door terugmelding maar bijvoorbeeld door de trein zelf (profielen) of door de stellwerkswärter. Hier zijn genoeg (combinaties van) mogelijkheden te verzinnen.

Oké, van die spoorlengtes etc. is duidelijk. Kom daar later evt.op terug, maar wil ook niet het gras voor de voeten van Jan wegmaaien. Wellicht heeft hij een oplossing.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #24 am: 29. März 2008, 21:15:33 »
Ok bedankt Gerard,

ik wacht geduldig af
hoef nog maar 200 Tm's aan te sluiten is pas over een uurtje klaar.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #25 am: 30. März 2008, 17:54:38 »
Goede middag Jan Leendert,

Man wat heb je er een werk van gemaakt, hartstikke bedankt.
Ik heb alleen wel enige tijd nodig om alles te doorgronden, ben overigens wel nu m'n baan aan het tekenen en ben aangekomen, toevallig op deze plek, dus ik duik er gelijk in en zal vast nog wel vragen hebben dus ik kom er nog wel op terug maar zoals je zelf al aangaf misschien zijn er ook nog anderen die er op willen reageren.
Nogmaals bedankt.
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #26 am: 06. April 2008, 23:03:01 »
Goedenavond Jan,

Ik ben nog steeds bezig met je screenshots om te kijken wat voor mij het meest toepasselijk is.
Het foutje wat jij bedoelde in scr.sh. 5 is dat het sein bij RM 7 wat niet gesteld is?
Nog hartstikke bedankt.
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Indeling in secties
« Antwort #27 am: 07. April 2008, 00:27:16 »
Nu mijn volgende vraag, Hoe kun je die repareren.? (Is goed om het even te weten, voor de volgende keer.)

Open Fahrstrasen-Editor, kies de straat die je moet repareren en klik daarna op het camera symbool.


Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #28 am: 07. April 2008, 07:49:58 »
hoi Willy, Jan

Heb ook ff gauw geprobeerd een fahrstrasse te repareren maar klopt het dat je dan een nieuwe krijgt met een ander id nr. en dat je de oude foute dan kan verwijderen?
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Indeling in secties
« Antwort #29 am: 07. April 2008, 19:50:58 »
Hallo Jan,

Bedankt voor de moeite ik snap 'm. Heb het even geprobeerd en 't werkt perfekt in de simulatie.
Alleen staan de kontaktnr. nu in een geel vlakje is dat altijd als de strasse gerepareerd is ?
ALLEEN !!!!! wat ik niet snap en dat is een volgende vraag.
Ik heb 2 fahrstrassen aangemaakt, voor de eerste is een wissel die kan ik in de erna komende fahstrasse alleen maar schakelen met het start kontaktnr. van de strasse die er gelijk na komt.
Vraag- wordt deze wissel geschakeld als de lok zijn ziel bereikt heeft.
Als dat eerder gebeurd en de wagonnen gaan nog over de wissel dan........(puinhoop)
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88