Autor Thema: Problemen met nieuwe Marklin 3-standen in-rijseinen  (Gelesen 4628 mal)

Offline Rene van Kleef

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
Problemen met nieuwe Marklin 3-standen in-rijseinen
« am: 09. Februar 2007, 23:16:31 »
Ik ben mij aan het oriënteren in win-digipet (demo NL) en wat aan het testen met de seinen. Nu krijg ik de nieuwe Marklin seinen 76393 (in-rijsein met rood, geel en groen) en 76397 (gecombineerde in-rijsein en voorsein) niet in de hp2 stand (geel). Het voorseinen van de 76397 werken wel in alle standen (vr0, vr1 en vr2). Je zou verwachten dat als de voorseinen (3 aspecten) werken, ook de in-rijseinen (3 standen) werken.

De 4-standen seinen werken ook goed, evenals de 2 standen blok seinen en de 3-standen voorseinen.
Ik gebuik een Marklin 6021/6051 set voor het aansturen van de baan. Als ik de seinen test met mijn central station werken deze wel goed.
Is dit soms een probleem tussen de software en de 6021/6051?, iemand suggesties? ik ben een beetje “lost” omdat ik al van alles heb geprobeerd.

Bedankt voor de hulp,

Rene  
In de test fase met Win-Digipet

Offline Rene van Kleef

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
Re: Problemen met nieuwe Marklin 3-standen in-rijseinen
« Antwort #1 am: 10. Februar 2007, 08:37:39 »
Bedankt voor de uitleg, maar ik denk dat er toch iets niet klopt, misschien een probleem met de combinatie van de nieuwe Marklin seinen en de 6021/6051 (en misschien de software). Via de central station werken de seinen gewoon zoals het moet, dus denk ik ook niet dat de seinen (decoders) onjuist zijn geprogrammeerd. Ik heb helaas geen keyboard (6043) zodat ik de seinen via deze manier handmatig kan testen.

Ik hoop nog steeds op een gouden tip, op internet niets kan vinden over een soortgelijk probleem. Als er een oplossing is gaat de vlag uit, ik pieker me al voor een langere tijd suf.

Rene  
In de test fase met Win-Digipet

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Problemen met nieuwe Marklin 3-standen in-rijseinen
« Antwort #2 am: 11. Februar 2007, 10:34:00 »
Beste Rene en forumleden,

Ik kan helass niets bijdragen maar ik ben ook zeer benieuwd naar de "oplossing" als die er mocht zijn.
Waarschijnlijk loop ik ook nog wel eens tegen dit soort problemen op.

We wachten af.
   
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Rene van Kleef

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
Re: Problemen met nieuwe Marklin 3-standen in-rijseinen
« Antwort #3 am: 11. Februar 2007, 21:50:19 »
Hoi Riny,

Ik hou je zeker op de hoogte en ben in het weekend behoorlijk aan het speuren geweest (zonder resultaat  .) Het lijkt er zeer sterk op dat het secundaire adres niet correct wordt doorgegeven door de software of onjuist wordt verwerkt door de seinen in combinatie met de Marklin 6021/6051 digitale set (immers met de central station werkt het wel correct). Als ik het secundaire adres direct via WDP aanstuur, gebeurt er met de seinen ook niets (maar misschien is dit juist). Ik ga wat tijd steken in een freeware software pakket en wat instellingen van de 6021 aanpassen om de seinen daarmee uit te proberen, dit om het een en ander uit te sluiten en de casus te beschrijven. Mocht dat ook niet werken dan zal ik de vraag voorleggen aan het Marklin forum en kijken of de spe*censored*ten aldaar een oplossing hebben.

Rene  
In de test fase met Win-Digipet

Offline Rene van Kleef

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 4
Re: Problemen met nieuwe Marklin 3-standen in-rijseinen
« Antwort #4 am: 13. Februar 2007, 21:44:37 »
Ga ik doen, ik zal de situatie goed beschrijven en deze plaatsen op het duitse forum.
Bedankt voor de tip, wie weet...

Rene  
In de test fase met Win-Digipet