Autor Thema: De mooie ls digital speedometer :-)  (Gelesen 15167 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #30 am: 19. Mai 2015, 23:19:13 »
Hallo,

Heb de spullen ook binnen maar ze hebben de verkeerde electronica gestuurd.
Heb ze gevraagt om de goede op te sturen maar nog geen reactie gehad.

Hans, doen zoals je gewent was en dan de speedmeter gebruiken voor de inregeling

Mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #31 am: 20. Mai 2015, 17:41:51 »
Beste Allen,

bedankt voor de tips weer! Ik ga er rekening mee houden en ervaren. Ik houd jullie op de hoogte.

@Bob: dat is balen. Zeker als je je erop instelt met iets nieuws te gaan spelen en dan sturen ze het verkeerde. Is mij ooit ook is met iets overkomen. Hopelijk komt het snel in orde voor je!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #32 am: 20. Mai 2015, 21:40:16 »

Heb vandaag bericht gekregen dat ze het goede hebben opgestuurd en ik kan het verkeerde onderdeel op hun koste terug sturen. Dat laatste is toch een goede service van die club.

Hopelijk is het binnen voor het weekend (DHL is ook niet meer wat het is geweest) dan zou ik het met Pinksteren mooi kunnen gaan gebruiken. Ik heb nog een stuk of 15 loks die nog ingeregend moeten worden  8)
Ben ook vandaag begonnen met het aanpassen van een schaduw staton daar komt 4x 1700mm lengte bij. :)

mvrgr Bob.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #33 am: 20. Mai 2015, 22:59:40 »
Fijn Bob!

Hopelijk komt het snel goed. In tegenstelling tot jouw ervaringen met DHL gaat dat bij mij perfect. Terzijde en hoort hier eigenlijk niet.

Hopelijk kunnen we snel onze ervaringen met deze apparatuur in combinatie met WDP uitwisselen.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #34 am: 21. Mai 2015, 23:35:16 »
Heren

De mijne is vandaag ook besteld
Dan kan ik de Windigipet foutenlijst gaan wegwerken
Veel daarvan zat in delen in aanbouw

Groetjes
Peter R.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #35 am: 22. Mai 2015, 16:12:05 »
Dan kan ik de Windigipet foutenlijst gaan wegwerken
Veel daarvan zat in delen in aanbouw

Ha Peter,

bij mij idemdito. De fouten die ik nog heb slaan alleen maar op "open eindjes" in mijn Gleisbild en zijn voor mij dus verklaarbaar.

Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst. Vandaag ben ik even bij de MediaMarkt geweest om de benodigde netwerkswitch en -kabels aan te schaffen; ik ga er komend weekend mee aan de gang.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #36 am: 23. Mai 2015, 20:58:24 »
Hoi Allen,

vandaag eerste lok met de ECoS voorbereid qua rij eigenschappen. Zo te zien een mooie optrek, maximumsnelheid en gewenste remming. Morgen de apparaten aansluiten en met deze "test" lok aan de gang en inmeten dan maar.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #37 am: 25. Mai 2015, 14:49:16 »

Beste Allen,

Ja, ja. Dat had Hans gedacht >:( Schrale troost: dat gaat hier altijd zo. Nooit gaat iets in één keer goed.

Als eerste moest er eerst een bouwkundige voorziening worden gemaakt om de Railspeed fatsoenlijk op te kunnen stellen. Dat ging vrij voorspoedig.

Toen de apparatuur op elkaar aangesloten; dat ging wonderbaarlijk goed. Alle hardware lijkt bedrijfsgereed en WDP herkende alle digitale systemen dus ook de Railspeed.

Dan zou het inmeten van de eerste lok kunnen gaan beginnen zou je zeggen.

Lok op de rails links van de Railspeed. Lok in WDP oproepen en inmeten kiezen. 15-puntsmeting opgeven en op Start klikken. Ja hoor, de lok gaat rijden. En dan? Gaat er iets niet goed. Na het voorbij rijden van de Railspeed blijft de lok vrolijk doorrijden. Heel merkwaardig. Op de Railspeed verschijnt ook keurig de naam van de lok die wordt ingemeten.

Zoals gezegd. Het enige wat WDP / Railspeed doet is de lok na het starten van de meting de lok op laten trekken om nooit meer te stoppen. Dus breek ik de meting af en laat de lok handmatig stoppen.

Ik ga nu weer verder met het opnieuw lezen van de handleiding want hier zal ongetwijfeld weer is sprake zijn van een gebruikersfout.

Dus helaas nog even geen meetresultaten :(

Het zal ongetwijfeld weer een keer goed komen. Het blijft leuk.  ;) :D

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #38 am: 25. Mai 2015, 15:12:04 »
Hans,

Heb jij het adres 48 opgegeven in het menu van de snelheidsmeting.
Als je Rail Speed aanklikt da zie je links een venstertje en daar 48 opgeven.
Dan gaat de lok heen en weer ;D


Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #39 am: 25. Mai 2015, 15:20:10 »
Hallo Jan,

Ja hoor. Dat was ik niet vergeten. Adres staat op 48.

Maar..................

Ik heb het filmpje intussen ook nog is aandachtig bekeken. Ik zie op het scherm Fahreigenschaften regelaars wezenlijk anders staan dan mijn betreffende lok.

Kan dat er mee te maken hebben? Toch vanavond maar weer is naar boven met de laptop en gaan proberen.

Ja, dus gebruikersfout. Het filmpje heeft mij laten zien dat de software instellingen van de lok niet juist waren. Deze conform gezet. Ook de instellingen van de decoder via de lokprogammer ongedaan gemaakt. Alles via WDP ingesteld en het gaat perfect. Eerste ritje gemaakt van A naar B en alles gaat zoals het moet gaan.
« Letzte Änderung: 25. Mai 2015, 18:34:19 von Hans Biere »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

  • Gast
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #40 am: 25. Mai 2015, 19:30:19 »
Hallo Hans,

Ja, wat betreft de decoder instelling is in de eerste instantie vanuit de fabrieksinstelling raadzaam de snelheid te meten. (maak niet uit of je via Weg/Tijd doet of via RailSpeed).

Ten tweede is, let op de IP adres van de Minimanager die je toewijst aan WDP. (het kadertje van de Railspeed IP menu programma bij nieuw IP dient groen te zijn!)

Ten derde, In de WDP snelheidsprogramma waarbij je de adres 48 in hebt gevoerd, zit naast dat programma een uitlooptijd register. Die register stelt na twee keer gemeten te hebben (dat is heen en weer = 2x) dat de loc bij de tweede keer langere weg gaat nemen. Dat is de uitlooptijd en die kun je instellen door uit de register een gekozen regel te nemen. Er zijn een aantal vastgestelde uitlooptijd regels die je kunt kiezen wat het beste is.

Nu komt het.

Hiermee moet je in de Locomotieven databank de optrek en afrem liniaal op z'n snelst zetten.

Wat is nu een uitlooptijd!.
De uitlooptijd is de tijd dat een loc nog op snelheid moet komen voordat dat die snelheid gemeten moet worden.
Iedere keer dat een loc bij zijn terug meet cyclus klaar is, gaat die loc steeds verder een langere weg afleggen en wordt bij elke stap een snelheid verhoging opgebouwd. Je moet dit proefvindingrijk ondervinden door op de Tachometer te kijken wanneer een loc op z'n snelst rijdt, VOORDAT die de Railspeed die loc gaat meten. Doe je dat niet, dan krijg je onregelmatige snelheidscurve gepresenteerd.

Als de 15 punts snelheidscurve naar tevredenheid is gemeten, dan zet je die optrek en afrem liniaal op de gewenste karakteristieke instelling.
Is die curve niet naar wens, dan kun je met de decoder programma de lokdecoder naar wens instellen en opnieuw met de Railspeed inmeten. (en vergeet niet die optrek en afrem liniaal weer op z'n snelst te zetten.)

Succes.

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #41 am: 25. Mai 2015, 19:55:35 »
Hallo Jan,

Dank voor je adviezen. Het gaat hier nu zoals jij beschrijft. De systemen werken perfect en alles loopt op rolletjes. Zo her en der fijn knijpen krijg ik ook wel onder de knie. Het belangrijkste is dat de systemen werken.

Nogmaals bedankt!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #42 am: 01. Juni 2015, 15:54:33 »
Bob ,Hans ,jan en andere Netwerkers

Ik ben bezig met μCon-RAIL SPEED met Mini-manager
Railspeed geplaatst  12mm van de rails en op bufferhoogte
Hij zegt RAILspeed bereit  groen lampje brand  Schaal 1.72 en nummer 48
Mini manager aangesloten  groen geel  en voeding
Gele netwerk kabel  aangesloten op swich  waar pc en centrale ook op zit
Of moet de gele  kabel naar de PC ?
Wat zijn de aanmeld instellingen in systeem Windigipet ?
Welke software heb ik nodig ,op LS digital kan ik het niet vinden
Wat te doen ?
Groetjes
Peter R.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: De mooie ls digital speedometer :-)
« Antwort #43 am: 01. Juni 2015, 17:42:08 »
Hoi Peter,

Heb je de LSdigital programmer V2.0 bij hun gedownload? Staat weldegelijk op hun site hoor. Ik heb het daar ook vandaan.

Schaal 1:72 lijkt mij niet correct maar kun je met de software veranderen in 1:87. Kan overigens ook met de programmeer toets op de Railspeed. adres 48 is correct. Heb je dat in WDP ook zo ingesteld?

De aansluitingen die je gemaakt hebt zijn correct. Voor de zekerheid: de groene van de Railspeed naar de minimanager.

Let op het correcte IP adres in WDP dat uiteraard hetzelfde moet zijn als dat van de minimager. Dat adres vind je met de bovengenoemde software.

Succes.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Peter R.

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 132
  • Ort: Oegstgeest Nederland Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: De mooie ls digital speedometer Wet van Murphy
« Antwort #44 am: 04. Juni 2015, 09:57:38 »
Hans en anderen,

De LS digital speedmeter verder installeren, nadat alles is gebouwd en aangesloten
De LSdigital programmer V2.0 wil de niet starten .Nieuwste versie van Java geïnstalleerd.
Het moest een oudere zijn Java Runetime Environment 1.50 zijn. Heeft deze Digibeet via Google
gevonden ,geïnstalleerd en  LSdigital programmer V2.0 draaide.
Toen de wet  van Murphy mijn verbinding op de Swichbox weigerde ,wat kan dat zijn ?
Op de tweede ingang was ik nog aan het prutsen met een draaischijf ,deze blokkeerde de derde ingang. De schijf er af gegooide en alles op ingang 2 geïnstalleerd
Ja het begon te draaien maar weer Murphy lok reed alleen maar vooruit.
Van morgen alles weer doorgelopen en de eerste meting is verricht ,wat de fout was ,weet ik niet
Kan een invoerfout geweest zijn of een herstart van het systeem welke nodig was.
Groetjes
Peter R.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10