Autor Thema: voorbereiding oude WDP versie naar 2015  (Gelesen 2346 mal)

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
voorbereiding oude WDP versie naar 2015
« am: 27. Dezember 2014, 15:15:57 »
Heren,

Alvast als voorbereiding op een mogelijke overstap naar WDP 2015.....

Ik vroeg mezelf af wat ik nu moet doen om mijn huidige WDP versie om te zetten naar WDP 2015. Ik neem aan dat dit mogelijk is.
Daarom de vraag:
Hoe zet je een oudere versie, in mijn geval WDP 2009PE, om naar de nieuwste versie van WDP 2015?

Was ook een vraag ik ik geregeld gesteld kreeg tijdens de beurs in Houten..... hier had ik geen antwoord op en door de drukte is mij deze vraag ontglipt.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: voorbereiding oude WDP versie naar 2015
« Antwort #1 am: 27. Dezember 2014, 15:25:40 »
Hallo Bas,
Je kunt gewoon overstappen.
Je spoor plan, FS, ZFA, lok etc worden allemaal automatisch overgenomen door het nieuwe programma.
Alle nieuwe dingen die je in de 2009 versie nog niet hebt dien je natuurlijk wel zelf verder in te gaan bouwen cq verwerken).

Mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: voorbereiding oude WDP versie naar 2015
« Antwort #2 am: 27. Dezember 2014, 15:33:50 »
Hallo Bas,

In ieder geval :

1 - een goede geteste backup maken van WDP binnen WDP Datenpflege, met nadruk op geteste.
2- de gehele map ook nog eens zippen en veilig bewaren

3 - wachten tot 2015 uitkomt, daarin zal een installer moeten zitten die ook aangeeft wat en of er een conversie moet plaatsvinden. Normaal gesproken moet dat van te voren bedacht zijn. Het kan bv zijn dat er in 2009 een veld niet aanwezig was en in 2015 wel, dat zul je dan zelf moeten aanvullen...

Alle 2012 gebruikers zitten eigenlijk in de zelfde schuit .. daar zal ook de installer het overgrote deel voor zijn rekening nemen.

Normaal gesproken lopen upgrades altijd via de vorige versie, dus van 2009 naar 2012 naar 2015 zonder problemen. Van 2009 naar 2015 is een grotere stap, maar ik verwacht dat WDP zeker ook rekening houd met de 2009 gebruikers die overstappen naar 2015.

en anders doe je toch een testje van 2009 naar 2012 .. loopt dat lekker ga je meteen door naar 2015 :-)
gezien de tabellenstruktuur binnen WDP zou het soepel moeten verlopen.

Ik heb bv gelezen dat bij de overgang naar V2012 men de lok databank dusdanig heeft gewijzigd dat men niet zomaar met de upgrade verder kon, grappig kon ik er niets over vinden verder, Dus het kan ook aan de vertaling hebben gelegen ...

kortom, ik zou me er niet te druk over maken :-)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: voorbereiding oude WDP versie naar 2015
« Antwort #3 am: 27. Dezember 2014, 17:00:50 »
Hallo Bas,

Ik ben al een paar keer naar een andere versie gegaan.
Gewoon installeren, en alles wat jij hebt ingevoerd wordt meegenomen.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: voorbereiding oude WDP versie naar 2015
« Antwort #4 am: 27. Dezember 2014, 17:14:02 »
Heren,

Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat ik hier niet al te veel problemen hoeft te verwachten en het is natuurlijk wel belangrijk dat ik de "nieuwe" zaken zoals de IZNF dan goed toepas... maar dat is de volgende fase.

Gr
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

jlt

  • Gast
Re: voorbereiding oude WDP versie naar 2015
« Antwort #5 am: 27. Dezember 2014, 18:52:21 »
Hoi Bas,

Zoals de anderen al zeiden, via Datenflege je projekt kopiëren of een backup maken!!!.

De rest zegt WDP 2015 wel wat je moet doen ;D