Autor Thema: RailSpeed van LS  (Gelesen 6549 mal)

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Re: WinDigiPet bijeen komst #33 is op 8 maart 2014
« Antwort #15 am: 09. Februar 2014, 20:02:03 »
Een zeer uitgebreide reactie Eric. Heel veel dank daarvoor maar helaas snap ik er niets van. Wat dat betreft ben ik a- technisch wat dat betreft. Ik had destijds al de grootste moeite om de ECoS i.c..m. WDP werkend te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt maar vraag niet hoe. Nu weer nieuwe ontwikkelingen ala LS erbij. Onvoldoende aansluitingen op de pc zo het lijkt....wat mij betreft hier nog veel te leren maar besef ook dat dit buiten WDP bestek valt.

Dank in elk geval en groet, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Re: WinDigiPet bijeen komst #33 is op 8 maart 2014
« Antwort #16 am: 09. Februar 2014, 21:20:08 »
Een zeer uitgebreide reactie Eric. Heel veel dank daarvoor maar helaas snap ik er niets van. Wat dat betreft ben ik a- technisch wat dat betreft. Ik had destijds al de grootste moeite om de ECoS i.c..m. WDP werkend te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt maar vraag niet hoe. Nu weer nieuwe ontwikkelingen ala LS erbij. Onvoldoende aansluitingen op de pc zo het lijkt....wat mij betreft hier nog veel te leren maar besef ook dat dit buiten WDP bestek valt.

Dank in elk geval en groet, Hans


hans,

dat begrijp ik ....  het was ook een vraag aan jan , daar jij ja stelde genoeg USB poorten te hebben.

net zoals je een verdeel doos hebt voor stroom, zijn die er ook voor USB en Internet ( lees ethernet)
echter gezien de signalen allemaal anders.

jij hebt zoals ik het lees, je ecos rechtstreeks op je laptop aangesloten. dit hoor ik vaker en dat is naar mijn mening niet de makkelijkste oplossing. er zijn veel stappen te nemen alvorens het werkt.
maar het werkt natuurlijk wel.

ik ga eens kijken op de LS site hoe het nu zit met de USb aansluiting, want afgelopen zaterdag was juist een van de punten dat het apparaat met Internet verbonden moest zijn, wat achteraf niet zo bleek te zijn.

ik ga je helpen hiermee als je dat wilt, want het is alles behalve moeilijk als je de materie begrijpt, jij hoeft die niet te begrijpen, als het maar gewoon werkt bij je....

kortom ... geen paniek, het komt allemaal goed.

grtz

eric


Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Re: WinDigiPet bijeen komst #33 is op 8 maart 2014
« Antwort #17 am: 09. Februar 2014, 21:32:51 »
Dank Eric. Het laten werken van de ECoS i.c.m. de laptop gaat sindsdien gesmeerd. Het was een kwestie van de juiste kabel aanschaffen en de juiste netwerk instellingen in Windows invullen. Nu ben ik zeer benieuwd hoe hier LS bij te plaatsen. Dit zal toch in combinatie met ECoS en de laptop ( lees WDP ) moeten gaan werken?

Groeten, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Re: WinDigiPet bijeen komst #33 is op 8 maart 2014
« Antwort #18 am: 09. Februar 2014, 21:45:45 »
Dank Eric. Het laten werken van de ECoS i.c.m. de laptop gaat sindsdien gesmeerd. Het was een kwestie van de juiste kabel aanschaffen en de juiste netwerk instellingen in Windows invullen. Nu ben ik zeer benieuwd hoe hier LS bij te plaatsen. Dit zal toch in combinatie met ECoS en de laptop ( lees WDP ) moeten gaan werken?

Groeten, Hans

ja, dat kan met een kleine aanpassing werken. zie mijn PB

natuurlijk werkt de door jouw gebruikte methode, maar het is zeer zeker niet de makkelijkste en zoals je nu ondervindt ... een methode die je zeer beperkt bij eventuele uitbreidingen zoals nu met de LS.

grtz

eric


Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 09. Februar 2014, 21:56:53 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Re: WinDigiPet bijeen komst #33 is op 8 maart 2014
« Antwort #19 am: 09. Februar 2014, 22:14:06 »
Hallo Eric en Hans,

Klasse! :D

Het komt goed!!

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Re: WinDigiPet bijeen komst #33 is op 8 maart 2014
« Antwort #20 am: 12. Februar 2014, 15:07:09 »
Het komt goed!!

Hoi Jan en Eric,

@ Jan: zeker weten! ;) :D

Ik heb gisteravond in alle rust de ECoS handleiding er op nageslagen en met behulp van bijvoorbeeld een hub c.q. rooter  EN ander kabels (patch i.p.v. cross) zou het moeten lukken althans, dat is mijn interpretatie van de handleiding. Op de hub c.q. rooter zou dan eventueel ook de LS meetapparatuur aangesloten kunnen worden... ;) :D

Dus de problemen waarvan ik aanvankelijk dacht dat die er waren zijn er zo het nu lijkt helemaal niet.....

Bedankt voor jullie zeer gewaardeerde meedenken in deze tot nu toe!

Groeten, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Re: WinDigiPet bijeen komst #33 is op 8 maart 2014
« Antwort #21 am: 12. Februar 2014, 15:48:41 »

Ik heb gisteravond in alle rust de ECoS handleiding er op nageslagen en met behulp van bijvoorbeeld een hub c.q. rooter  EN ander kabels (patch i.p.v. cross) zou het moeten lukken althans, dat is mijn interpretatie van de handleiding. Op de hub c.q. rooter zou dan eventueel ook de LS meetapparatuur aangesloten kunnen worden... ;) :D

Dus de problemen waarvan ik aanvankelijk dacht dat die er waren zijn er zo het nu lijkt helemaal niet.....

Helemaal correct hans,

Zorg dat je in ieder geval 4 poorten krijgt op hub of router , een gewone kabel en GEEN crossover ....en de rest is eitje

Grtz

Eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: RailSpeed van LS
« Antwort #22 am: 29. Mai 2014, 16:38:39 »
Hallo MSV,


Ik heb wel interesse in een startset ... alleen de prijs van 295 euro houd mij nog een beetje tegen ...

iemand een suggestie ?

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10