Autor Thema: Van start  (Gelesen 13078 mal)

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Van start
« am: 23. Juli 2009, 10:53:58 »
Hallo Allen,

Binnenkort denk ik van start te gaan met het tekenen van mijn baan in WinDigiPet. Een vraag die mij bezig houd is deze:

moet de baan in zijn geheel in één keer, inclusief toekennen van schakelcode's, getekend worden? Of mag dit ook in gedeelten. Mogen seinen e.d. ook achteraf worden ingetekend?

Het zal ongetwijfeld ergens in het handboek staan maar ik kan dit zo gauw niet terug vinden.

Het zou fijn zijn als mijn baanplan, dat ik in WinTrack heb ontworpen / gepland, één op één overgezet zou kunnen worden naar WDP maar dat zal niet gaan vrees ik....

Als er nog meer tips zijn waar ik rekening mee zou moeten houden bij het tekenwerk hoor ik die graag.

In ieder geval alvast bedankt voor de antwoorden / adviezen.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Ralf Krapp

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1201
  • Ort: 63179 Obertshausen (Landkreis Offenbach) - Rhein-Main-Gebiet Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Van start
« Antwort #1 am: 23. Juli 2009, 11:39:34 »
Hallo Hans,
Deinen Gleisplan von WinTrack kannst Du leider nicht in den Gleisplan-Editor nach WDP übernehmen. Es muss auch nicht 100%-ig der Gleisplan von WDP mit dem von WinTrack übereinstimmen, z.B. bei der Verwendung von Gleiswendeln. Der Gleisplan von WDP ist eher eine schematische Darstellung der Anlage.
Du kannst Deinen WDP-Gleisplan jederzeit verändern, ergänzen, teilweise löschen usw. Nur solltest Du bedenken, dass die Erfassung von Fahrstraßen, Zugfahrten und dergleichen erst dann sinnvoll ist, wenn der Gleisplan in WDP fertig ist. Das heißt, auch alle Signale, Kontakte (reale als auch virtuelle) sowie sonstige "Steuerungssymbole" (Richtungspfeile, Sprungmarken usw.) sollten im Plan enthalten sein.
Ich wünsche Dir viel Spaß und Erfolg beim Zeichnen und Planen.
Grüße aus Obertshausen (Hessen)
Ralf Krapp
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.0b
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur HO; K-Gleis; Tams MC; 4 Kabasoft-Booster; Viessman-Weichen- und Rückmeldedekoder; Lokdekoder MM und andere
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 7 Home Premium; Intel Core i3-530 Prozessor 1333 MHz

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Van start
« Antwort #2 am: 23. Juli 2009, 12:15:59 »
Hallo Ralf,

Vielen dank für Deine Antwort und Tips!!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Van start
« Antwort #3 am: 23. Juli 2009, 14:37:52 »
Hallo Hans,

Zoals Rolf al aan gaf kan je niet van WinTrek naar WDP convergeren. Ik denk dat dat ook niet zal werken omdat als je baan in verschillende niveaus gebouwd zou worden je in de problemen zou komen. De baan in WDP is dan ook visueel anders en is meer schematisch van opzet.

Je kan de baan net zoveel uitbreiden en wijzigen in WDP als je maar wilt en later dingen toevoegen, echter ik adviseer je reeds vanaf het begin de dingen in de tekeningen te zetten die je alweet. Bijvoorbeeld seienen moet je reeds toe voegen daar je andrs de rijwegen niet kunt definieren. Dat wil niet zeggen dat het sein ook daad werkekelijk op je baan moet staan maar WDP gebruikt dat nu eenmaal voor als start en doel.

Waar je later dan voor moet oppassen is dat als je iets wijzig dat je dat per rijweg doet want dan moet je elke keer de rijweg weer even opniew inlezen om hem binnen WDP goed te laten functioneren.
 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Van start
« Antwort #4 am: 23. Juli 2009, 15:29:52 »
Hallo Bob,

Ook jij bedankt bedankt voor je antwoord en tips! Het wordt dus in grote lijnen gegevens van de WinTrack tekening "overtikken". En inderdaad, logisch, mijn baan bestaat uiteindelijk uit meerdere nivo's dus dat zou in WDP zeker problemen gaan geven.

Seinen, wissels e.d. zijn grotendeels bekend; ik vroeg me alleen af of, wanneer je je hele baan in WDP hebt staan, je dan achteraf nog kunt wijzigen / toevoegen. Bijvoorbeeld een ontkoppelrail of een sein ergens (ver)plaatsen of verwijderen.

Maar ik merk het straks "werkende weg" wel; ik heb er zin in nu eindelijk met WDP aan de slag te kunnen gaan en ik kan gerust zijn want er bestaat gelukkig een forum als dit waar meestal goed (en snel) antwoord op vragen komt.

Nogmaals dank voor je antwoord!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Van start
« Antwort #5 am: 23. Juli 2009, 19:07:54 »
Hallo Hans, uiteraard kun je altijd wijzigingen aanbrengen in je plan. Ik raad je echter wel aan het plan en dan met name de afmetingen van het gehele plan zo groot mogelijk te maken. Als je dit niet doet gelijk in het begin dan kun je een situatie tegenkomen dat je het gehele plan zou moeten verplaatsen/verschuiven en dan gaan heel veel dingen, zoals sprungmarken e.d niet mee en die moet je dus allemaal opnieuw inbrengen en dat kan heel veel werk betekenen. begin eerst eens een proefbaantje te maken in WDP en in het echt en test daarop alle mogelijkheden uit voordat je met jouw eigen plan begint. In het handboek moet je maar eens "de snelle instap" goed doorlezen en stap voor stap uitvoeren. gebruik daarbij ook hoofdstuk 6 voor het maken van een spoorplan. Teken vooral geen exacte kopie van jouw Wintrack plan en probeer het geheel zo compact mogelijk te maken, dan heb je straks voldoende aan 1 of maximaal 2 monitoren. Ik heb een redelijk groot plan maar het past precies op een 24" monitor. Het is maar een idee.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Van start
« Antwort #6 am: 23. Juli 2009, 20:25:23 »
Hallo Rob,

Ook dank voor je antwoord en adviezen. Voorop gesteld: ik ga uit van het gebruik van één (grote) monitor dus ik zal mijn banenplan zo compact als mogelijk (na)tekenen.

Ik zal mijn WinTrack plan niet letterlijk in WDP natekenen; ik begin de princiepes van WDP zo langzamerhand wel te begrijpen en dat het dus niet de nodig (zelfs ongewenst in mijn geval) om het WinTrackplan exact na te tekenen.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Van start
« Antwort #7 am: 24. Juli 2009, 09:20:48 »
Hans, daar komt nog bij dat wanneer je eventueel een spiraal zou gebruiken, moet je hem gewoon tekenen als een ovaal, want je kunt geen lagen boven elkaar leggen in WDP. Dus je trekt de spiraal gewoon uit elkaar (in de tekening dan). Dat geldt natuurlijk ook voor een schaduwstation. In het echt licht die onder de paradebaan maar dat kan in WDP niet, die zul je ook naast of boven of onder het plan voor de paradebaan moeten leggen. Ik denk dat we in het begin allemaal met dezelfde problemen zitten, hoe teken ik het plan en vaak wordt dan de originele Wintrack (o.i.d) overgenomen in WDP. Dat is zelfs onwenselijk omdat zoiets enorm veel ruimte vraagt. Je zou echter wel rekening moeten houden met het inbrengen van bezetmelders, als je bijvoorbeeld elke 40cm een bezetmelder plaatst (in mijn geval twee railstukken) dan zou het mooi zijn als dat in WDP ook gelijke stukken wat verdeling betreft zijn. Dus bijvoorbeeld elke bezetmelder 20 railsymbolen of zoiets en dat zou er toe kunnen leiden dat je nadat het plan gereed is het een en ander nog moet verlengen of inkorten (in WDP dan uiteraard) Dit is mijn ervaring en er zullen echt mensen zijn die er anders over denken maar het toont mooier als de verdeling een beetje klopt. Dus als er een trein de bocht in rijdt dat ook de bezetmelders in die betreffende bocht oplichten en niet een stuk daarachter of daarvoor, maar dat is een kwestie van proberen en wijzigen, indien nodig.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Van start
« Antwort #8 am: 24. Juli 2009, 11:22:34 »
Hallo Hans,

Er is nog 1 ding waar ik niets over lees, bij de antwoorden (dus misschien iets wat alleen bij mij gebeurde?),
dat wanneer ik het sporenplan wijzigde, en ik de wijziging gebruikte in bv. ZFA, het programma nog uit ging
van de oude (voor de wijziging) situatie. Dus wanneer ik nu een wijziging maak, in het sporenplan, haal ik
eerst de rails,TM, enz. weg, sla het sporen plan op met de weg gehaalde onderdelen, en laad dan het
sporen plan weer in, en teken het sporenplan zoals ik het wil hebben. Ik heb dan geen last meer dat het
programma denkt dat er niets gewijzigd is.
Ik hoop dat het verhaal niet te ingewikkeld is geworden.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Van start
« Antwort #9 am: 24. Juli 2009, 14:02:26 »
Hallo Henk, je hebt helemaal gelijk maar ik begon daar nog niet over omdat Hans zijn sporenplan eerst nog moet maken en mijn ervaring was tijdens het "tekenen" van het plan dat er nog enorm veel wijzigingen moesten worden uitgevoerd voordat ik tevreden was en toen had er nog geen trein gereden. Toen was ik nog helemaal niet bezig met ZFA en als je daar aan toe bent, ben je al een stukje verder in het boek. Trouwens hetgeen jij aangeeft als toevoeging in jouw antwoord staat ook bijna met hoofdletters geschreven in het hoofdstuk 8 van het handboek. Ik stond er ook van te kijken hoe je eventuele spooplan wijzigingen in de ZFA kenbaar moest maken. Dat neemt niet weg dat jouw opmerking heel erg waardevol is als je het stukje tekst in het handboek even niet goed leest of er overheen leest. Het scheelt wel een hoop ergenis. Goed aandachtspunt dus! Het mooiste is dus, dat je echt zeker weet dat je plan goed uitgedacht is en ook voor jou logisch in WDP staat, dan hoef je niets meer achteraf te wijzigen. Alleen het inbrengen van de terugmeldnummers is al een hoop werk als je een heel stuk spoor opnieuw moet intekenen. Een tip misschien nog, maak een print-screen van jouw plan met alle zichtbare terugmeldnummers (zo groot mogelijk) en plak dat in een tekenprogramma zoals Paint van Windows. Dan zijn de nummers ook weer makkelijker in te voeren als je een stuk spoor hebt gewijzigd.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Van start
« Antwort #10 am: 25. Juli 2009, 12:02:10 »
Ik hoop dat het verhaal niet te ingewikkeld is geworden.

Hallo Henk,

Nee hoor. Je legt het wat mij betreft luid en duidelijk uit. Ik dacht al dat het met het wijzigen van ZFA's wat gedoe geeft althans dat dacht ik ooit is op een ander forum opgevangen te hebben.

Bedankt jij ook voor je tips dienaangaande.

Rob, ook jij weer bedankt voor je toegevoegde tips / aanvullingen. Ik hou jullie op de hoogte!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Van start
« Antwort #11 am: 25. Juli 2009, 13:26:33 »
Geen dank, daar zijn we in het forum ook voor. Mijn devies is dus, eerst de "gleisbild mase" groot genoeg maken voor jouw plan. Later kun je dit altijd nog kleiner maken. Neem wat ruimte aan de boven- en linker zijkant van het scherm voor eventuele tekst en extra's. Dan maak je grof jouw plan en verfijn het later als je tevreden bent met het grove resultaat. Na het verfijnen plaats je waar nodig de seinen en eventuele sprungmarken en als alles goed is dan breng je de terugmeldcontacten, de locnummervelden en de rest in. Als je zover bent dan heb je de grootste horde voor het plan genomen. Het mooiste is als je gelijk de betreffende monitor gebruikt, die je later als vaste monitor gaat gebruiken, dan heb je gelijk de maximale maatvoering gevonden voor je plan. Veel succes!
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Van start
« Antwort #12 am: 25. Juli 2009, 14:43:20 »
Hallo mensen,

Mag ik nog even lastig zijn?

Eerst ook maar is beginnen met het doorlezen van hoofdstuk "Gleisbild-editor". Nou vertaal ik uit blz. 150 (mijn vertaling) "nadat u de systeem-configuratie en lokomotieven hebt ingevoerd kunt u nu beginnen met het maken van het baanplan. De systeeminstellingen zijn zeer belangrijk om de functies te kunnen testen."

Ik had misschien beter van te voren kunnen melden dat ik (voorlopig) mijn baan nog niet met de PC zal besturen. Ook ben ik er nog niet uit met welke interface ik dat t.z.t. ga doen.

Dus als ik bovengenoemde zin uit het handboek lees vraag ik mij af of het tekenen van mijn baan in WDP op dit moment sowieso wel zin heeft.

Ik ben (was) van plan om mijn baan in de "Buro-versie" te gaan tekenen en dan later naar de "Operationele-versie" over te zetten. Maar als ik het dus goed begrijp werkt dat niet zolang ik geen systeem-configuratie en lokomotieven heb ingegeven.


Ik hoor graag weer.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Van start
« Antwort #13 am: 25. Juli 2009, 17:01:38 »
Hallo Hans,

Je kan, best met het tekenen van je sporenplan beginnen, je leert
er natuurlijk van, maar je kan door middel van de simulator al quasi met
een trein rijden en kijken hoe dat gaat. dat is ook erg leuk.
Bovendien krijg je ervaring met het maken van de rijwegen.
Echt, Hans gewoon doorgaan met WDP.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: Van start
« Antwort #14 am: 25. Juli 2009, 18:01:23 »
Hallo Henk,

natuurlijk ga ik door met WDP. Alleen denk ik dat het toch maar beter is eerst met een testje te beginnen. Mijn eigen baan, zoals die uiteindelijk moet worden en zoals ik die nu gepland heb, is best wel complex en omvangrijk. Als dat werk straks allemaal voor niets blijkt te zijn geweest is dat toch ook weer zonde van de tijd en moeite. Het was in WinTrack al een hele klus laat staan straks in WDP.

Ik zit nu al te stuntelen  ::) met dat demobaantje zoals dat met het pakket is mee gekomen. Ik heb het voor elkaar dat alle treinen niet meer rijden, ja zelfs weg zijn. Dus voor mij, als beginneling, nog een lange weg te gaan. Ik heb het idee dat ik veels te hard van stapel loop.

Als ik met vakantie ga zit het handboek WDP in elk geval bij mijn bagage.... ;D
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10