Autor Thema: Tips & trucs van het Duitse forum  (Gelesen 3894 mal)

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Tips & trucs van het Duitse forum
« am: 03. August 2010, 18:38:42 »
Al een tijdje ben ik aan het kijken in de "Tipps & Tricks" van onze oosterburen en vind daar af en toe wel leuke dingen om te proberen. De heer Bovensiepen heeft een aantal leuke stukjes tekst gemaakt die een viertal probleemstellingen beschrijven die mij persoonlijk wel hebben aangesproken. Nadat ik toestemming van hem heb gekregen ga ik weer eens wat vertalen. Omdat ik uiteraard makkelijker Nederlands dan Duits kan lezen, ben ik van plan een aantal van deze boekjes te vertalen voor mezelf en diegene die echt problemen hebben met de Duitse taal. Ik doe dit op dezelfde wijze zoals ik ook de handboeken van ProX en het handboek voor versie 2009 heb vertaald. De laatste vertaling van het handboek 2009 heb ik gemaakt voor Mattias vermeulen.

De volgende documenten ga ik binnenkort vertalen:

De Stellwerkswärter 2009 - grundlagen und Beispiele (De seinhuiswachter 2009 -basiskennis en voorbeelden);

Gereed en gecontroleerd!

Unfälle vermeiden (Het voorkomen van ongelukken);
Falschfahrten durch nicht korrekt gestellte Weichen (Foutieve treinritten door niet korrekt geschakelde wissels);
Bahnhofsteuerung mit WDP 2009 Premium (Stationsbesturing met WDP 2009 PE)

Niet iedereen is (vanwege de taalbarriere) in de gelegenheid de Duitse Seminare te bezoeken in Keulen, vandaar mijn inzet. Mocht iemand belang hebben bij de vertaalde boekjes, laat het maar weten, alleen via een PM.
« Letzte Änderung: 14. August 2010, 10:22:07 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

jlt

  • Gast
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #1 am: 03. August 2010, 19:49:40 »

Niet iedereen is in de gelegenheid de Duitse Seminare te bezoeken in Keulen, vandaar mijn inzet. Mocht iemand belang hebben bij de vertaalde boekjes, laat het maar weten via een PM.


Beste Rob,

Ik vind het prachtig dat je dat doet, maar ik zou wel graag dat je deze vertaling voor algemeen WDP gebruikers beschikbaar stelt !!!.

Daarnaast over de Seminars, is niet de excuus dat je bijvoorbaat als een middel gaat gebruiken, als vertaling de Seminar te ontwijken. Ik ben zelf al voor de vierde daar geweest, en dat is niet met 3 artikelen te verwoorden.
Daar zijn de mogelijkheden veel te groot voor. ;)

Verder vindt ik je opzet, buitengewoon goed. Dus als je genegen bent iemand daarbij te helpen, dan zeg ik bij deze, Super ga door.

Met vriendelijke groet,

Jan Leendert.  

p.s: De genoemde artikelen zijn mij bekend en ze zijn zeer beknopt. Daarnaast zijn de genoemde artikelen een goede "gereedschap" om te gebruiken.
« Letzte Änderung: 03. August 2010, 19:52:06 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #2 am: 03. August 2010, 21:28:05 »
Rob,

Prima innitiatief  :). Als mensen er beter van kunnen worden doen.
Hoe meer kennis we hebben in Nederland hoe meer mensen het forum ook zullen gebruiken met hun vragen.

Wil je het seminair in Keulen goed kunnen volgen is Duits wel noodzakelijk. Maar wie weet als we in de toekomst een testbaan hebben bij de WDP bijeenkomsten dan kan daar ook weer wat in het Nederlands mee gedaan worden.

Wel een verzoek om de te vertalen artikelen in de Nederlandse tip en handigheidjes te plaatsen zoals ik ook doen met de artikelen die ik zelf schrijf dan is het makkelijk toegangkelijk.

Weet je waarom Matias nog niets met jouw Nederlandse vertaling heeft gedaan? Zou toch in April uitkomen!
 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #3 am: 03. August 2010, 23:46:52 »

Wel een verzoek om de te vertalen artikelen in de Nederlandse tip en handigheidjes te plaatsen zoals ik ook doen met de artikelen die ik zelf schrijf dan is het makkelijk toegangkelijk.


Hallo Bob en Rob,

Zo zal mijn bijdrage omtrent de vertaling voor CS2 mogelijkheden, het stuk dat Peter Roland heeft geschreven, een Nederlandse vertaling uitkomen (is al in het eind stadium, nu nog de controle). Tevens komt er, niet al te lange tijd, een artikel van mijn kant deze richting op. Dat laatste is Stefan Lersch bezig met het controleren van een Duitse versie. Als Stefan daarmee klaar is, dan komen er twee artikelen (Nederlands en Duits) hier op het forum. ;)

Ook hier stellen wij dat beschikbaar voor onze WDP gemeenschap. :D

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #4 am: 04. August 2010, 15:17:50 »
Beste Rob,

De vertaling van jou van de 2009 versie, heb ik met veel voldoening gebruikt.
Ik ben blij met jou initiatief, om ook sommige Tips & trucs bijdragen te gaan vertalen.
De Stellwerkswärter 2009 - grundlagen und Beispiele hebben ook mijn belanstelling,
omdat ik die maar summier gebruik, en er veel meer mee te doen is.

Bij onze volgende bijeenkomst in Maarn (deze keer de 2e zaterdag in september),
moeten wij het maar eens over een demo baan hebben.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #5 am: 05. August 2010, 09:20:55 »
Beste WDP'ers,

In mijn bovenstaand berichtje he ik staan :De vertaling van jou van de 2009 versie,
dit moet zijn Pro X versie, bij het kijken in de vertaling zag ik mijn fout.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #6 am: 05. August 2010, 10:32:23 »

Bij onze volgende bijeenkomst in Maarn (deze keer de 2e zaterdag in september),
moeten wij het maar eens over een demo baan hebben.

Met groet, Henk

Goedemorgen Henk,

Geen ramp, kom bij mij ook wel eens voor. ;D
Moet Maarn geen De Meern heten?.

Tot in September.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #7 am: 05. August 2010, 14:33:17 »
Hallo Jan,

Inderdaad dat moet de Meern zijn.
Net terug van vakantie, en nog niet helemaal uitgerust denk ik.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

jlt

  • Gast
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #8 am: 05. August 2010, 14:48:30 »

Net terug van vakantie, en nog niet helemaal uitgerust denk ik.

Met groet, Henk

Hallo Henk,

Hou die vakantie gevoel maar lekker vast, dat is beter voor de gezondheid. :D
Als je nog niet uitgerust bent, dan keer je terug naar het vakantiegevoel, even lekker babbelen over de vakantie. :D
En dan mag je van mij 1000 foutjes maken, als het vakantie gevoel maar boven komt drijven. :D :D

En nu terug naar het onderwerp. ;D

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert
« Letzte Änderung: 05. August 2010, 14:55:11 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Tips & trucs van het Duitse forum
« Antwort #9 am: 05. August 2010, 15:35:37 »
allen,

Ben gelukkig nog op vakantie (Italie) :) :) maar hou het forum toch in de gaten ;). Punt van aandacht voor de volgende WDP bijeenkomst, demo baan, staat genoteerd.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |