help: de demo-versie aan de praat krijgen... - Seite 3

help: de demo-versie aan de praat krijgen...

Begonnen von ernstcramer, 28. November 2010, 22:39:26

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

ernstcramer

Zitat von: Willy de Vaal in 06. Dezember 2010, 01:13:51
...
Deze persoon heeft voor zover ik dit kon lezen hetzelfde probleem, het is wel in het Duits  ::)
mvg Willy...

Duits lezen gaat prima hoor... :P
Dank voor de tip. Op de laptop die ik nu aan de baan heb hangen zit nog XP. Maar ik moet even een gaatje vinden ( ;D) om het "even" te kunnen testen...

Nogmaals dank aan alle tipgevers! Ik test nog even door.
Met vriendelijke groet,
Ernst Cramer (van de schappenbaan)

Märklin- en Roco-fan, Märklin 6021/6051, nog geen besturingsprogramma, modules moeten nog komen...

ernstcramer

Ha Jan Leendert
Ja je slaat de spijker op z'n kop...
Zitat von: Jan leendert in 06. Dezember 2010, 18:42:27
Hallo Henk,
...
Het wordt toch eens tijd voor een intrede naar "Smart Digital".
Alle uniforme verschillende digitale systemen van concurenten met 1 uniforme aansluiting realiseren.
Heb je ook geen ommekijk naar al die aparte kabels, Bus, Stacks, protocollen die er momenteel zijn.
(Bron: Miba Extra 11)
...
Jan Leendert Stienstra

Maar het is natuurlijk ook het brood van al die PC-bouwers door dit zo te doen: je creëert nieuwe omzet door het allemaal net niet te laten passen  >:(

Ik ga nog even testen met de S88 en de configuratie die ik heb bij iemand in de buurt, en als ik zeker weet dat die S88's goed zijn ga ik waarschijnlijk nog een keer naar Henk.
1) dan eerst opnieuw installeren zoder fire-wall
2) en de cd-driver ff meenemen.
Met vriendelijke groet,

Märklin- en Roco-fan, Märklin 6021/6051, nog geen besturingsprogramma, modules moeten nog komen...

wissels

Zitat von: ernstcramer in 07. Dezember 2010, 19:39:54
Ha Jan Leendert
Ja je slaat de spijker op z'n kop...
Zitat von: Jan leendert in 06. Dezember 2010, 18:42:27
Hallo Henk,
...
Het wordt toch eens tijd voor een intrede naar "Smart Digital".
Alle uniforme verschillende digitale systemen van concurenten met 1 uniforme aansluiting realiseren.
Heb je ook geen ommekijk naar al die aparte kabels, Bus, Stacks, protocollen die er momenteel zijn.
(Bron: Miba Extra 11)
...
Jan Leendert Stienstra

Maar het is natuurlijk ook het brood van al die PC-bouwers door dit zo te doen: je creëert nieuwe omzet door het allemaal net niet te laten passen  >:(

Ik ga nog even testen met de S88 en de configuratie die ik heb bij iemand in de buurt, en als ik zeker weet dat die S88's goed zijn ga ik waarschijnlijk nog een keer naar Henk.
1) dan eerst opnieuw installeren zoder fire-wall
2) en de cd-driver ff meenemen.

Hallo Ernst,

ik heb hetzelfde probleem gehad, uiteindelijk bleek het bij mij G-Data antivirus te zijn die het binnenkomen van de terugmeldingen tegenhield bij Windigipet, terwijl het bij Koploper wel werkte. Na G-Data verwijderd te hebben en vervangen door een andere anti-virus programma waren mijn problemen definitief opgelost,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2025 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit Ecos zum Club, Ho Bahn mit Ecos2 zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

ernstcramer

Zitat von: wissels in 15. Dezember 2010, 23:44:09
Hallo Ernst,
ik heb hetzelfde probleem gehad, uiteindelijk bleek het bij mij G-Data antivirus te zijn die het binnenkomen van de terugmeldingen tegenhield bij Windigipet, terwijl het bij Koploper wel werkte. Na G-Data verwijderd te hebben en vervangen door een andere anti-virus programma waren mijn problemen definitief opgelost,
met vriendelijke groet, Walter

Dank voor de adviezen.
Ik heb:
WDP geheel verwijderd, mijn virusscanner verwijderd, de firewall uitgezet (omdat de laptop toch stand-alone staat op dit moment) en WDP weer opnieuw geinstalleerd. GEEN RESULTAAT: WDP kan geen verbinding maken met Märklin spullen. Inmiddels heb ik nog wat andere dingen geprobeerd en moet wel (natuurlijk niet 100% zeker, maar best guess) constateren dat de 6051 niet in orde is (zie ook: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26832.msg462222#msg462222)

Weet nu niet goed wat de volgende stap zal zijn...
Ik houd me aanbevolen voor HET briljante idee.  8)
Start verder een nieuw draadje over de koppeling via LocoNet
Met vriendelijke groet,