WDP opsætning på skygge banegård

WDP opsætning på skygge banegård

Begonnen von pkristensen, 23. Januar 2026, 15:51:22

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

pkristensen

Jeg er ved at omlægge strømforsyning og tilbagemeldinger på min bane og er i tvivl om hvorvidt jeg skal omlægge S88 feedback fra min ene skyggebanegård.
På nuværende tidspunkt er der 4 RMK (hvad kalder vi dem på dansk?) på hvert spor (se billede skygge_nu). Hvert spor er så opdelt i to blokke med hver sit FAZ (MaterielFelt?). Der er så Ruter til hver ende af sporet, således at der kan stå to korte tog efter hinanden. Denne opbygning er konstrueret for længe siden i WDP12.
Med introduktionen af iFAZ (og MiFAZ som jeg ikke har erfaring med) kunne blokkene slås sammen og på den måde skabe en mere fleksibel måde at have flere tog på et spor. Jeg tænker det kunne indsættes som i billedet alternativ eller blot som en eller flere MTF/FAZ
Er der nogen der har erfaring med et lignende skift og har nogen gode råd? Skal der være en eller flere MTF på hvert spor?
hilsen Peter

• Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet 2025 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    HO; Märklin c-gleis; ECoS2; s88: LDT-HSI-USB
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 10; Layout design: Mac RailmodellerPro

Krogsgaard

Hej Peter,

Det er fornemt det du har lavet - og jeg tror ikke jeg ville vælge at slå mine blokke sammen.
De Intelligente Tognummerfeltet er - som jeg forstår det - gode i de situationer hvor du kun har en enkelt eller to tilbagemeldinger på et perronspor. Med disse felter kan man få toget til at stoppe præcis ved et signal - under forudsætning af at lokomotiverne er indmålt og nedbremsning foregår nogenlunde på samme måde for alle dine lokomotiver.
Når du - ligesom jeg har - mange tilbagemeldinger pr spor så har vi mulighed for at gøre det robust - også hvis der lige kommer en maskine der ikke er indmålt.

Så ja - jeg er nok lidt konservativ  :) - jeg ville ikke slå 'mine gode gamle tilbagemeldinger' sammen  :)

Hilsen Jens
Grüße Jens Krogsgaard, Kopenhagen
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2025
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin c-gleis, ECoS 50200 , S88 viessmann, Digikeijs Dsd2010,
  • Rechnerkonfiguration:
    Lenovo T14 i7, windows 11, 24 gb ram, 64 bit