Autor Thema: WDP  (Gelesen 17961 mal)

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
WDP
« am: 30. Dezember 2007, 13:16:58 »
Hallo, allemaal.
ik ben hier harstike nieuw! ben pas begonnen met c rails, nu wil ik wdp aanschaffen :o maar zou het graag eerst in de praktijk bij iemand willen zien? :) hoe en wat het precies is ? de demo heb ik gisteren gedownload, maar is in duits :-[ en kom daar ook niet echt verdermee wat en hoe te beginnen,o ja ik hen een CS van marklin :) heb die aangesloten aan laptop maar je kan er dus niets mee :-[alleen een back-up maken, jammer is dat. nu las ik dus van wdp maar wil nu eerst voor aanschaf een demo zien  290,-- is toch echt wel geld :o dus als iemand  zijn baan open stelt wil ik heel graag langskomen om te kijken hoe alles werkt. is wdp in het Nederlands verkrijgbaar of alleen als handboek?
alvast bedankt voor het lezen en misschien tot ziens.
ik woon in Almere.
willy2
HO-marklin C. Central station.S88,k83,mobilstation.
Heljan containerterminal,marklin kraan,faller car systeem

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP
« Antwort #1 am: 30. Dezember 2007, 14:39:33 »
Willy goede middag,

Allereerst van harte welkom bij het WDP forum.
Goed idee van je om naar WDP te kijken, het is een fantastisch programma.
Zelf gebruik ik het nu iets meer dan een jaar en begin er aardig mee over weg te geraken.

De kracht van het programma is, als je het priciepe door hebt, gemakkelijk werkt en uiterst vriendelijk is om mee te werken. Met de versie proX zijn er zoveel mogelijkheden, dat het eigenlijk ongekent is wat je er mee kunt.

We kunnen je altijd op weg helpen en het forum is uiterst inspirerent zowel de Nederlandse maar vooral het Duitse forum geeft altijd uitkomst op je vragen.

Mocht je mijn baan, die in opbouw is, zien dan kan dat altijd in woon in Brabant, dat is niet naast de deur, maar met de auto is het ook weer niet al te lang. ik kan je ook op weg helpen door e.e.a. uit teleggen. Maar ik verzeker je dat als je op de WDP site het handboek down load van de Nederlandse versie 9.0 en je leest het starters deel de eerste trein in no time rijd.

http://www.windigipet.de/downloads-international/

Veel plezier en ik hoor het wel, er zijn overigens ook andere WDPers die misschien wel dichter bij wonen maar die zullen ook wel reageren

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #2 am: 30. Dezember 2007, 15:21:25 »
Hallo naam genoot van harte welkom op dit forum, ook ik heet Willy en ben net zoals jij pas begonnen met de bouw van mijn modelbaan  ook met Märklin C-Rail. En rij net als jij ook het Märklin Central Station (met de laatste hardware update), in combinatie met WDP Pro-X3. Ik ben met de Demo versie begonnen, deze moet je wel even geschikt maken voor het CS door de CS driver in de WDP map te plaatsen, deze kun je op de WDP site downloaden. De demo versie van WDP beviel me meteen al zo goed dat ik de orginele Win-Digipet Pro-X3 enkele weken geleden heb gekocht. Ik heb deze week met behulp van dit forum mijn schaduwstation klaar gemaakt, en deze is nu al geheel bestuurbaar via WDP. Ook ik ben de Duitse taal niet echt machtig, maar ik gebruik de Nederlandse handleiding van versie 9 naast de Duitstalige handleiding, de Nederlandse handleiding komt voor bijna 90% overeen met de versie Pro-X. En dan is er natuurlijk nog dit forum waar ik veel van heb opgestoken, lees er de diverse Nederlandse topic’s maar eens op na.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #3 am: 30. Dezember 2007, 18:03:56 »
Beste Willy (Willy2)

Ook namens mij welkom op het forum van WDP.
Ik sluit mij aan, om een lang verhaal kort te maken, bij de vorige reacties van de mede-forummers.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 30. Dezember 2007, 18:59:50 »
Beste Willy (Willy2), ;)

Ik heb hier eigenlijk weinig toe te voegen, gezien de eerdere berichten van onze WDP collega's.

Niettemin, wil ik je van harte welkom heten, hier op dit fantastische WDP Forum.

Aansluitend op jouw vraag, of je bij iemand wilde komen kijken, hoe zo'n dergelijke WDP programmatuur eruit ziet en hoe dat te werk gaat. Ik denk dat onze Gerard wel bereid is dat te doen, gezien jouw spoor specialiteit, Marklin. Je mag ook bij mij komen kijken, alleen mijn spoor is gelijkstroom, dat maakt in principe niet uit, het gaat immers om de WDP en zijn mogelijkheden.

Aan de andere kant kun je toch ervaring op doen met de DEMO versie, daar de meeste functies (hetzij in beperkte mogelijkheden) aanwezig zijn, kun je met de Nederlandse handboek van Jaap Kramer al een heel end opweg zullen helpen. Overigens nog even dit te vermelden, er komt een nieuwe Nederlandse Pro X versie die door de Belgische collega's worden vertaald. Heb even geduld, en we hopen dat het snel komt. ;)

Verders kan ik je alvast mededelen, dat ik voorheen diverse digitale programmatuur hebt gehad en ik ben tot de conclusie gekomen, dat WDP mij het meest aanspreekt, en beschikken over (voor mij) ontelbare mogelijkheden. Niet alleen dat, ook de service van de Duitse Betatesters en het WDP Team is ronduit uitmuntend te noemen. ;) Dit is ook voor mij een reden dat de programmatuur best €290,= mag kosten, maar ik bespaar nu al op de enorme aantal schakelaars en allerlei hardware voor semi automatische treinbesturing. Dat is allemaal niet meer nodig. ::) Ik heb slechts een 10 tal bezetmelders en wisseldecoders en het gaat perfect tot zelfs de complete diensten-regeling protokol vlgs. de Zwitserse treindiensten.
Ik ben nog steeds niet aan het end gekomen.

Succes, mocht je wat vragen daarover hebben, stel die vraag hier op het forum.

« Letzte Änderung: 31. Dezember 2007, 10:33:46 von jan leendert »

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #5 am: 30. Dezember 2007, 19:40:18 »
bedankt voor jullie leuke reacties,
ik denk er al over om windigipet aan te schaffen, of is het beter te wachten op de nederlandse versie, of zijn de updates later naar nederlands gratis?? :P wie weet waar je het kan kopen en ophalen niet via post en creditkaart ???
groetjes,
willy2

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 30. Dezember 2007, 20:03:24 »
bedankt voor jullie leuke reacties,
ik denk er al over om windigipet aan te schaffen, of is het beter te wachten op de nederlandse versie, of zijn de updates later naar nederlands gratis?? :P wie weet waar je het kan kopen en ophalen niet via post en creditkaart ???
groetjes,
willy2

Beste Willy,

Als je overgaat tot aanschaf, dan zullen er later nieuwe update uitkomen. Die update is gratis. Zo is dat ook toen de versie Pro X en nu is het al de Pro X.3 geworden. WDP wordt continue verbeterd en zullen gratis worden verstrekt. Echter kan het weleens gebeuren dat we te maken hebben met een Upgrade. Zoals toen de versie 9.2 naar Pro X.
Daar wordt door Dr. Peterline (de maker van deze WDP programmatuur) een melding gemaakt. Momenteel is de WDP verkrijgbaar in Duits en Engels. Misschien krijgen we de WDP Nederlands, wie weet.?
Je kunt de WDP Pro X versie bij Jaap Kramer ( De Spoorkraam) bestellen, als ik mij niet in vergist, maar je naamgenoot Willy kan je daarbij helpen. De nieuwe Nederlandse handboek wordt eraan gewerkt.

Succes.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 30. Dezember 2007, 20:45:03 »
Goedenavond Willy (2),

Ook namens mij van harte welkom op het WDP-forum. Zoals Jan al eerder vermeldde ben ik best bereid om mijn baan te laten zien. Ik rij met Märklin (maar ook diverse andere merken) en mijn baan is in de laatste fase van de bouw (scenery is nog niet helemaal af), en wordt geheel bestuurd door WinDigipet Pro X.3. Daarnaast heb ik het Faller Car System ook geheel automatisch lopen met een 2e versie van WDP Pro X.3. op een aparte PC.
Ik denk dat ik je veel kan vertellen over, en demonstreren van wat WDP zoal inhoudt. Ik woon net als Bob ook in Brabant, en wel in Oosterhout.
Ik hoor het wel.

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #8 am: 31. Dezember 2007, 11:26:40 »
hallo,Gerard.
bedankt voor het aanbod waar ik graag gebruik van maak,hoe kunnen we iets afspreken? dat gaat niet hier heb ik begrepen,
heb gisteren met de demo zitten klooien maar kreeg het niet voor elkaar,mijn duits is echt niet goed.
ik hoor wel van je ps de link handboek nederlands dowloaden werkt niet heeft iemand die soms???
groetjes, willy
Goedenavond Willy (2),

Ook namens mij van harte welkom op het WDP-forum. Zoals Jan al eerder vermeldde ben ik best bereid om mijn baan te laten zien. Ik rij met Märklin (maar ook diverse andere merken) en mijn baan is in de laatste fase van de bouw (scenery is nog niet helemaal af), en wordt geheel bestuurd door WinDigipet Pro X.3. Daarnaast heb ik het Faller Car System ook geheel automatisch lopen met een 2e versie van WDP Pro X.3. op een aparte PC.
Ik denk dat ik je veel kan vertellen over, en demonstreren van wat WDP zoal inhoudt. Ik woon net als Bob ook in Brabant, en wel in Oosterhout.
Ik hoor het wel.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 31. Dezember 2007, 11:42:42 »
Hoi Willy,

Ik stuur je wel even een E-mail.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 31. Dezember 2007, 11:48:46 »
Beste Willy(2),

Mogelijk kan de handleiding niet gedownload worden i.v.b. de verkeerde versie van Acrobat Reader.
Dit probleem komt bij meerder mensen voor en na het installeren van AR 8.xx lukt het wel.
Heel vreemd maar het is niet anders.

Ik zou de pdf bestanden door kunnen sturen maar deze zijn te groot om als bijlage via e-mail toe te zenden.

Als het echt niet gaat dan stuur mij even VIA e-mail je adres zodat ik een cd met daarop de pdf bestanden op kan sturen.
Mijn e-mail adres heb je.

Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 31. Dezember 2007, 12:12:19 »
Kennisgeving.

Ik heb, voor wie deze nodig heeft, de complete NL handleiding van WDP 9.2 als ZIP bestand op mijn SITE geplaatst onder de pagina "Downloads".

Misschien dat hiermee het download probleem van de PDF bestanden is opgelost.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #12 am: 31. Dezember 2007, 14:59:04 »
dedankt voor je reactie kijk zo even ,maar heb al contact gehad met jaap kramer, voor de versie te kopen??
willy2 ;D

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 31. Dezember 2007, 15:36:34 »
Beste Willy (2),

Allereerst graag gedaan en het was geen moeite, als wij elkaar kunnen helpen op wat voor manier dan ook dient dat geprobeerd te worden.
Dus de energie kan dan ook voor anderen nuttig zijn. ;)

Ten tweede, gefeliciteerd met de stap en welkom in de wereld die Win-digipet heet.  :)
Je hebt hier een verstandige beslissing in genomen.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #14 am: 31. Dezember 2007, 19:05:51 »
dedankt voor je reactie kijk zo even ,maar heb al contact gehad met jaap kramer, voor de versie te kopen??
willy2 ;D

Zoals Riny het al vertelde, je hebt hier een verstandige beslissing in genomen. En dit zal blijken naar maten je WDP beter leerd kennen, althans dit is mijn ervaring.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.