Autor Thema: WDP 2015 - eerste ervaringen  (Gelesen 14399 mal)

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #15 am: 26. April 2015, 12:40:04 »
Besten,

Het lag inderdaad aan IP instellingen. Die waren doodleuk verdwenen..........

Alles werkt weer als van ouds.

Groet,bHans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #16 am: 26. April 2015, 12:59:35 »
ik wist wel dat je het kon  :) ;)
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #17 am: 26. April 2015, 18:19:42 »
Ha Bob,

ja, uiteindelijk is het mij, nu alweer 3 jaar geleden, ook gelukt. Vorige week ging er kennelijk iets mis met mijn IP toewijzingen. Enfin, dat verhaal ken je.

Groet,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #18 am: 30. April 2015, 18:56:04 »
Hallo MSV,

Inmiddels heb ik de tijd kunnen vinden om eens wat uitgebreider naar de nieuwe versie te kijken. Als ik zo om me heen lees is iedereen wel voorlopig bezig om al zijn FS aan te passen en te voorzien van de richtingen.

Ik heb ze inmiddels allemaal gedaan, heb loks de richtingposities meegegeven, en de fouten allemaal bekeken en daar waar nodig aangepast. uiteindelijk wel een paar avonden mee zoet geweest.

Het bevreemde mij soms dat bij sommige FS ineens fouten zouden zijn geweest die in de 2012 versie er niet waren. met name bleken sommige RMK's in een FS te staan waar ik me niet bewust van was. Voorbeeld zie afbeelding...  geen idee waar hij kontakt 5 ineens vandaan haalt.

Momenteel staat het omzetten naar een IZNF in 2 richtingen op de planning. eenvoudig omzetten zonder verdere info zal niet gaan werken ben ik bang :-)

De loks rijden alweer , de makro's in de Profielen doen het ook nog allemaal, alleen zijn ze niet terug te vinden in mijn nieuwe makro editor. das wel weer grappig.

Kortom, ik heb ondanks dat ik de conversie best wel veel werk vind, toch redelijk tevreden. Had ik een hele grote baan gehad met heel veel FS ... weet ik niet of ik dan ook zo blij zou zijn. Voor mij komen deze nieuwe extra's dan ook denk ik op het goede moment :-)


Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #19 am: 01. Mai 2015, 10:43:18 »
Inmiddels heb ik de tijd kunnen vinden om eens wat uitgebreider naar de nieuwe versie te kijken. Als ik zo om me heen lees is iedereen wel voorlopig bezig om al zijn FS aan te passen en te voorzien van de richtingen.

Hallo Eric,

mij ontgaat totaal wat je hier bedoeld. Als ik een Fahrstraße oproep zie ik niets bijzonders en zie ook niet waar ik de rijrichting moet aangeven. Als ik een trein in simulatie een rit laat maken gebeurt er niets bijzonders dan anders en alles rijd vrolijk en correct door de Fahstraßen.

Maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie natuurlijk. Dan hoor ik het graag.

Groet,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #20 am: 01. Mai 2015, 11:41:39 »
hallo Hans,

Zitat
mij ontgaat totaal wat je hier bedoeld. Als ik een Fahrstraße oproep zie ik niets bijzonders en zie ook niet waar ik de rijrichting moet aangeven

Dit is nodig voor de rijrichtingen ... in de nieuwe versie kunnen we je nu ook de rijrichting van de lok vastleggen, en zo ook in de FS aangeven

Ga naar de FS editor , kies een FS , klik op cameraatje ... door nu op de znf te klikken kun je de richting van de FS vastleggen...

je ziet dan twee rode pijltjes ...zoals op de afbeelding1 .  hiermee geef je de richting aan. Deze wordt dan weer gebruikt in wdp. Na pijltjes plaatsen nog even op Opslaan klikken en klaar !

Zelf zet ikeerst altijd  binnen de FS opties het Veld "TM Nummers altijd aangeven" aan, zo heb ik een beetje een controle of ik wel de goede richting aangeef. (herken dan de Rm nummers )

afbeelding 2 laat zien wat er dan gebeurt als ik een lok in deze FS de verkeerde kant op wil laten gaan ...

afbeelding 3 laat de oude situatie zien, hier kan ik de lok elke richting opzetten, er komt geen melding omdat ik de FS nog geen richting mee heb gegeven.

Bij "bedarf wenden" krijgt dan denk ik in de ZFA een hele mooie betekenis :-)


Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 01. Mai 2015, 11:52:31 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #21 am: 01. Mai 2015, 11:52:23 »
Beste WDP'ers,

Ook hier even mijn 1e ervaringen met de 2015 versie. Thuis van vakantie vond ik het doosje met de USB-stick keurig op de mat bij de voordeur. (Co bedankt voor de service). Het installeren echter via de setup wilde niet werken, ook niet als ik als administrator openen gebruikte. Na het openen van het taakbeheer kon ik zien, bij het tabblad processen, dat na een korte tijd het installatie programma, ineens uit het taakbeheer verdwijnt.  Er gebeurde dus niets. Toen op de USB-Stick verder gekeken en de map installer zien staan, deze map geopend en daarna de map Setup_deutsch geopend, en op het icoontje Win-Digipet 2015 Premium Edition gedubbel klikt en na toestemming aan de computer te hebben gegeven begon de installatie. Hij heeft keurig het railplan en alle gegevens van de versie 2012.3 over genomen. Alles zoals het hoort.
Net als bij Hans hoef ik niets te doen, alles rijdt zoals het dat ook deed in de eerdere versie.
Ik ga nu wel een nieuwe ZFA maken en kijken wat er voor veranderingen in zitten, en die ook gebruiken.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #22 am: 01. Mai 2015, 11:58:57 »
Hallo Henk,

Zitat
Net als bij Hans hoef ik niets te doen, alles rijdt zoals het dat ook deed in de eerdere versie.

ik wil je voorpret niet bederven ....  maar uiteraard werkt het zoals vanouds... maar je gebruikt nu ook niets van de nieuwe funktionaliteit op het gebied van de FS.

Ook jij zult indien je sommige nieuwe funktionaliteit wilt gaan gebruiken de aanpassingen moeten doen :-)

Klik maar eens op het rode Uitroep tekentje ....

Maak van een IZNF eens een IZNF met 2 richtingen ....

Voor niets gaat de zon op , maar de zon gaat niet voor niets op :-)



Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #23 am: 01. Mai 2015, 12:08:28 »
je ziet dan twee rode pijltjes ...zoals op de afbeelding1 .  hiermee geef je de richting aan.

Hallo Eric,

bedankt voor je uitleg maar ik snap het nog steeds niet. Die rode pijltjes in de znf-velden zie ik ook als ik een rit simuleer maar daar heb ik niets voor hoeven doen.

Ik kan in de FS-editor op de cameraatjes klikken wat ik wil maar er gebeurt niets.

Groet, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #24 am: 01. Mai 2015, 12:49:25 »
Hallo Hans,

Zoals je in mijn afbeeldingen ziet, een door mij aangepaste FS geeft de meerdere rode pijltjes ... een FS die ik niet aangepast heb, komt er enkel het bekende rode en groene ZNF.... zie afbeelding , geen pijltjes, alleen rood en groen ZNF.

Na openen FS editor en na het drukken op het cameraatje , kan ik op een ZNF klikken en komen er de pijltjes waarmee ik de rijrichting kan aangeven.

als jij al allemaal deze pijltjes hebt, zou het al in orde moeten zijn, wat ik betwijfel als je er zelf niets aan gedaan hebt.




Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Hans Biere

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 676
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Carpe diem
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #25 am: 01. Mai 2015, 13:00:48 »
Hallo Eric,

nee hoor. Als ik de rijweg heb ingesteld verschijnen er vanzelf allemaal pijltjes in de znf-velden. Nogmaals, ik heb daar niets voor gedaan.

Groet,

Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 536
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #26 am: 01. Mai 2015, 13:08:16 »
Hallo Eric,

Ook ik heb pijltjes in de ZFA, zonder iets speciaals te hebben gedaan.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #27 am: 01. Mai 2015, 13:10:22 »
hallo Hans,

Zitat
nee hoor. Als ik de rijweg heb ingesteld verschijnen er vanzelf allemaal pijltjes in de znf-velden. Nogmaals, ik heb daar niets voor gedaan.

wat ben jij een bofkont :-) 
mogelijk heb jij dan een andere installatie gevolgd dan ik, bij mij moesten ze allemaal aangepast worden :-)

ik heb een schone installatie gedaan, dus backup > erease > schone installatie > restore

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #28 am: 01. Mai 2015, 13:13:38 »
Hallo Henk,

Zitat
Ook ik heb pijltjes in de ZFA, zonder iets speciaals te hebben gedaan.

Nog meer balen :-)  blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan ... ik heb ze allemaal moeten aanpassen. op mijn laptop heb ik geen schone installatie gedaan, maar wel een update. ook hier geen pijltjes :-)

op het duitse forum was ik een van de velen die de aanpassingen hebben moeten doen. En het antwoord was vrij duidelijk ....

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=73012.0

dank voor je bijdrage !
« Letzte Änderung: 01. Mai 2015, 13:35:56 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

  • Gast
Re: WDP 2015 - eerste ervaringen
« Antwort #29 am: 01. Mai 2015, 19:00:19 »
Hallo Hans,

Hallo Henk,

Als ik aan jullie mogen vragen, of jullie dan een screenshot plaatje hier op het forum willen plaatsen.
Als voorbeeld voeg ik voor jullie mijn analyse programma die ik heb uitgevoerd waarbij een reeks van Rijwegen met Informatie bron.

Je druk in het hoofdprogramma onder het knopje ! (rode waarschuwingsteken).
Dat verschijnt een lijst met gegevens.

Zouden jullie dit een screenfoto willen plaatsen.



 

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.