Wdp stuurt overweg op Ecos verkeerd om aan

Wdp stuurt overweg op Ecos verkeerd om aan

Begonnen von wissels, 27. März 2026, 20:14:18

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

wissels

Hallo,

enige frustratie van mijn kant, mijn Marklin overweg wordt door de Ecos aangestuurd. Overweg op de Ecos bomen gesloten op de baan is overweg dicht.

Nu deze overweg in Windigipet ingevoerd, bomen in Windigipet dicht, eh op de baan gaan ze juist open. Oke dus in Windigipet aanpassen, dus aansturing verwisseld, krijg ik een melding vanuit Windigipet dat ik op de Ecos de draden moet verwisselen, en dat terwijl de Ecos de overweg goed aanstuurt, wat is hier de juiste oplossing binnen Windigipet, zodat deze de Ecos synchroon aanstuurt.

Oplossingen rood en groen binnen windigipet verwisselen, zorgt dus voor een foutieve melding.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2025 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit Ecos zum Club, Ho Bahn mit Ecos2 zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Rupert van Swol

Hallo Walter,
kijk eens of de instelling van de aansturing van de overweg correct zijn ingesteld in het seinhuis. Gezien er twee melders of anders nodig zijn om de overweg te schakelen. Melder A voor openen en Melder B voor sluiten , kunnen ook virtuele melders zijn.

met vriendelijke groet,
Rupert van Swol
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2025 P
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Zimo MX10, 5x STEIN88V, 32x SN1D Reflex-Lichtschranke, 8x Roco 10808, 12x i2c signalplatine
  • Rechnerkonfiguration:
    AMD Ryzen 9 9955HX 128 GB /Windows 11 P

wissels

Hallo Rupert,

de symbolen verwisselen in het seinhuis, zorgt er voor dat de overweg op de baan in de goede stand staat, echter dan staat in Wdp de spoorbomen open, terwijl ze op de baan gesloten zijn. Volgens de Ecos staan de bomen wel in de goede stand. Blijft toch echt een Wdp probleem om de Ecos verkeerd om aan te sturen.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2025 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit Ecos zum Club, Ho Bahn mit Ecos2 zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Rupert van Swol

Hallo Walter,
Of het echt een WDP probleem is , daar ik heb ik gerede twijfels over.
Gezien de vele gebruikers met een overweg op de baan, ook ik heb een zelfbouw servo gedreven overweg installatie en die functioneert.

Ieder geval jij constateert dat de  softwarematig schakeling fout loopt.
Dan is dat de  helft van het verhaal, dus wat zit er aan Hardware zijde aangesloten.
Daar lees ik niets over,  dan alleen ECOS en dat is de centrale. Wat stuurt de overweg aan ???  .
Maak eens een foto van deze Hardware aansluiting ( wat zijn de CV settings van die hardware ) en stuur je baanplan op .
Want dit gissen is niet echt motiverend.

met vriendelijke groet,
Rupert van Swol

• Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: 2025 P
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leiter, Zimo MX10, 5x STEIN88V, 32x SN1D Reflex-Lichtschranke, 8x Roco 10808, 12x i2c signalplatine
  • Rechnerkonfiguration:
    AMD Ryzen 9 9955HX 128 GB /Windows 11 P

wissels

Hallo,

overweg is een Marklin 74920, met magneeetspoelen voor de slagbomen, deze kent geen cv's, wel heb ik een maximum tijd ingesteld, dat de bomen gesloten mogen blijven, ommdat de spoelen heet worden, helaas blijkt mijn wdp backup 5x te groot om mee te mogen sturen.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2025 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

wissels

afbeelding van seinhuiswachter waarbij overweg verkeerd om wordt aangestuurd, gebruikte wdp symboool voor overweg is 321 In principe wordt de overweg geschakeld als bm. 807 bezet is, en wordt vrijgegegeven als bm 807 vrij gekomen is of bezetmelder 309 aan het einde van het blok bezet is., terwijl 807 nog steeds bezet is door de staart van de trein. Deze combinatie van melders werkt naar behoren, en voorkomt te langdurig belasten van de spoelen. De overweg wordt aangestuurd door een schakeldecoder (k84) vanuit de Ecos op motorola formaat.
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2025 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11